Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Har muntlig eksamen på onsdag, barnevern. Fikk A på bachelor, er en b-c student ellers, men min styrke ligger i min skriftlige framstillingsevner og min evne til å luke ut hva som er relevant, ikke å memorere og å få dette sagt på en noenlunde ok måte.. Noen tips..? Er sykt nervøs.., muligheten for å stryke ser jeg absolutt som et reelt alternativ Anonymous poster hash: 6c66d...b8e
sug lut Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Husk å puste. Husk å prate. Eksaminator vil du skal vise hva du kan, og stiller spørsmål for å undersøke det. Det handler ikke om papegøyememorering, men om å vise oversikt og kunne se sammenhenger og trekke linjer. Husk å puste. Ikke bli stum, spør heller tilbake "mener du i forhold til.... tenker du på problemstillinger som..?"
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Tusentakk.. Dør av angst nå. Hva skal til for å stryke på muntlig eksamen? Er det vanskeligere enn å stryke på en skriftlig? HI Anonymous poster hash: 6c66d...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Spik umulig å stryke! (Så godt som) Så det skal du IKKE tenke på. Har du gjort deg noen egne tanker rundt pensum er du oppe på D'en allerede og derfra går det bare oppover. Ellers så får du ha lykke til! Anonymous poster hash: 2f618...aad
sug lut Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Det er veldig lett å stryke på muntlig om du ikke prater. Rett og slett. Det høres ut som tull men det dukker opp kandidater som ikke snakker - som man med alle mulige spørsmål og vinklinger og lirking ikke får annet enn ja, nei og vet ikke ut av. Det er mer pinefullt enn å trekke visdomstenner, for alle involverte. Og så kan du stryke om du virkelig ikke kan noe som helst. Men om du faktisk kan pensum og har hode til å få de karakterene du nevner så klarer du deg utmerket. Og alle er nervøse, det vet sensor og eksaminator også. Bare pust, tenk, prat, og på adrenalinbølgen skal du se det går helt utmerket. Lykke til!
sug lut Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Spik umulig å stryke! (Så godt som) Så det skal du IKKE tenke på. Har du gjort deg noen egne tanker rundt pensum er du oppe på D'en allerede og derfra går det bare oppover. Ellers så får du ha lykke til! Anonymous poster hash: 2f618...aad Njæ, jeg vil ikke gå så langt. Jeg har strøket flere.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Derav så godt som. Men nå har du våre to meninger, HI Så lenge du er nogenlunde forberedt tror jeg ikke det blir noe problem. Som sug lut sier; er du helt stum, så blir det trasig. Men hvem er vel det.... 😲 Anonymous poster hash: 2f618...aad
Krumelur Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Du kan jo stoffet hvis du fikk A på oppgaven. Som andre har sagt, det tas høyde for at man er nervøs. Dette klarer du fint :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Tusen takk for svar, var litt beroligende.. HI Anonymous poster hash: 6c66d...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå