Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jeg vet det høres veldig ufølsomt ut av meg... Men jeg misliker virkelig den hunden veldig mye! Vi er nå bosatt i hans hus. (Jeg bare i helgene, grunnet jobb i en annen by) Men når jeg har fått meg fast jobb i hjembyen skal vi kjøpe hus ilag. Om ca. 1-2 år. Kjenner jeg HATER tanken på å kjøpe og bosette meg i et hus der hunden skal ødelegge huset! Hunden røyter veldig mye (små, svarte, harde heslige hår!!) og både tisser og bæsjer inne! Det er skikkelig ekkelt. Det at hunden både tisser og bæsjer inne er i grunn ikke hunden sin feil, men kjæresten. Da han er veldig dårlig med hunden. Hunden er generelt veldig svak og har ikke selvtillit. Hun kryper på gulvet og er nervøs. Det er rett og alett synd på hunden!! Kjæresten min vil ikke avlive hunden selv om det beste for hundens helse (og min angst for hundehår, bæsj og tiss) hadde vært å avlive hunden. :/ Anonymous poster hash: 330bc...9e1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Hunden lever til den er rundt tolv år. Du får holde ut. Det er ikke en ting man bare reiser og dreper fordi du ønsker den i huset. Anonymous poster hash: 2a5c5...665
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Jeg er heller ikke noe glad i hundehår, bæsj og tiss, men jeg hadde heller latt være å bli sammen med en som har hund i utgangspunktet, i stedet for å kreve at han skal ta livet av den for min skyld. På samme måte som man ikke bør bli sammen med en mann som har barn fra før hvis man hater tanken på å være stemor. Anonymous poster hash: 26baa...423
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Håper du troller. Hvis ikke burde du vurdere å leve alene. Du har en forferdelig holdning. Håper kjæresten din oppdager hvor pill råtten du er. Anonymous poster hash: 7b94a...2fe
mamma_bergen Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Du visste om hunden før du flyttet sammen med han? Om min kjæreste hadde ønsket at jeg skulle avlivet katten min hadde jeg mistet respekten for han, rett og slett. At hunden ikke har det bra er en annen ting og mulig å gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Hva med å heller kreve at han tar tak i problemene med hunden? Den har det jo tydeligvis ikke bra. Han må lufte den oftere og lære å gå på do ute, og gå på kurs så den blir tryggere. Å ha hund betyr å ta ansvar. Jeg blir så irritert over folk som tror at å skaffe kjæledyr ikke er jobb og krever innsats. Anonymous poster hash: 8084f...5d3
happyhappyme Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Jeg ville ikke flyttet sammen med han før hunden har slutta å gjøre fra seg inne og han hadde blitt bedre på å gjøre rent etter hunden når den røyter. Avlive hunden burde ikke være noe alternativ! At du kan kreve no sånt...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Hvorfor i alle dager vil du flytte sammen med noen som behandler et dyr så dårlig? Jeg hadde løpt i motsatt retning.... Anonymous poster hash: 8aa10...ac1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Jeg forstår hva dere mener. Det er ikke bare for min del jeg vil få bort hunden, men også for hunden sin egen del. Hunder har det ikke bra og er veldig nervøs og usikker. Hunden blir tatt dårlig vare på. Både ift mat, stell og trim. Jeg vil ikke ende opp som den som må ta vare på hunden den dagen vi flytter sammen igjen. Hi Anonymous poster hash: 330bc...9e1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Kjæresten min har akkurat avlivet SIN hund. Fordi den var gammel og syk, så han var rett og slett nødt. Han var helt knust og gråt noe helt forferdelig i flere dager. Det var utrolig trist og se på. Jeg tror ikke du skjønner hvor glad man blir i dyrene sine, og hvor knyttet man kan bli til en hund. Anonymous poster hash: cdfc9...e24
the amazing spidermamma Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Om min kjæreste hadde behandlet hunden sin på den måten, hadde han ikke vært kjæresten min særlig lenge. Hvis dette er hvordan han behandler dyr, hvordan skal han f.eks være i stand til å ta vare på et barn?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Jeg forstår hva dere mener. Det er ikke bare for min del jeg vil få bort hunden, men også for hunden sin egen del. Hunder har det ikke bra og er veldig nervøs og usikker. Hunden blir tatt dårlig vare på. Både ift mat, stell og trim. Jeg vil ikke ende opp som den som må ta vare på hunden den dagen vi flytter sammen igjen. Hi Anonymous poster hash: 330bc...9e1 Ta ansvar og be han ta seg av hunden sin!!! Stakkars dyr, står mellom lidelse og død. Håper dere aldri får barn eller flere dyr. 😢 Anonymous poster hash: 8084f...5d3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Jeg ville latt være å flytte sammen med denne mannen til hunden gikk bort på naturlig vis/medisinsk el., grunn. Det er vel også vanskelig å avlive en frisk hund. Det er i hvert fall vanskelig å få kastrert en hund uten grunnlag her jeg bor. Avliving er jo en mye mer alvorlig sak.Men det høres ut som om denne mannen driver omsorgssvikt på hunden? Gir han hunden juling siden den kryper rundt på det viset, og gjør fra seg inne? Får ikke hunden lufteturer? I så fall ville jeg prøvd å overtale til omplassering hvor hunden kan få det godt. Anonymous poster hash: d3b2f...f83
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Vil du virkelig bo sammen med en mann som behandler dyr så dårlig? Planlegger dere barn? Isåfall er du ikke riktig klok.
Todii Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Du vet at det er straffbart å vite om dyremishandling uten å melde ifra? Jeg hadde sagt at han fikk omplassere hunden ellers melder jeg han til mattilsynet for dårlig hundehold. Jeg har tidligere meldt familie som holdt hester som ikke fikk stellet de trengte. Det verste jeg ser er barn og dyr som har det vondt. Hvordan har du samvittighet til å se på at hunden lider under den patetiske kjæresten dins omsorg?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Hi, du kan lese mye om en manns omsorgsevne og empati i hvordan han tar seg av den hunden sin. Han har selv valgt å ha hund. Han velger å ikke ta hensyn til grunnleggende fysiologiske behov hunden har. Han velger å behandle hunden slik at hunden er redd og har dårlig selvtillit. En hund som kryper langs gulvene er en hund som mest trolig blir behandlet veldig stygt når du ikke er der... Denne mannen bør du faktisk IKKE flytte sammen med. Du bør holde deg langt unna ham. Han tar hensyn til seg selv. Og han er sikkert en hyggelig kjæreste i helgene når han sikkert også får sex - dvs. det er i hans egeninteresse å være hyggelig mot deg i helgene. Men tro meg, om du flytter sammen med ham på full tid så kommer du til å se helt andre sider av denne mannen! Og det er ikke sider du ønsker å leve med. Om du har barn fra før, så bør du holde deg langt unna denne mannen. En mann som skaffer seg dyr og velger å vanskjøtte hunden, det er en mann du ikke ønsker rundt barn. Det er IKKE den stakkars hunden som er problemet her - det er MANNEN! Kom deg unna nå mens du fremdeles kan! Anonymous poster hash: b94c2...0f9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 En ting til - dropp mannen og meld ham til Mattilsynet!!! Anonymous poster hash: b94c2...0f9
sug lut Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Bikkja bør omplasseres, men det høres det i bunn og grunn ut som dere bør også.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Regner med du har barn siden du er på denne nettsiden? At du i det hele tatt vurderer å flytte sammen med en mann som behandler et dyr så dårlig er over min fatteevne. Hans omsorg for denne hunden sier veldig mye om hans personlighet, og det er ikke positive ting! Jeg har ikke hund selv, fordi jeg heller ikke orker følge opp stell, mosjon, støvsuging og det som hører med. Men jeg er glad i dyr, og en mann som behandlet et dyr som er helt prisgitt hans omsorg hadde jeg viket langt unna! Anonymous poster hash: 30834...ce1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Enn å bli sammen med en udugelig mann som dette!? Som behandler hunden sin SÅ dårlig!? ÆSJ, for en EKKEL DRITTmann!!! Denne hunden burde komme til et nytt og GODT hjem! Langt unna både deg og den kvalme samboeren din! Avliving er bare sykt og fælt. Dere burde jobbet iherdig med å finne et hjem hvor de har peiling på hund og kan gi hunden det den trenger!! Stakkars, stakkars hund!!! Jeg får helt vondt i hjertet! Dere burde aldri få barn heller btw! Anonymous poster hash: 947a5...4ac
mamma_til_verdens_beste Skrevet 8. juni 2015 #21 Skrevet 8. juni 2015 Hvorfor i alle dager vil du flytte sammen med noen som behandler et dyr så dårlig? Jeg hadde løpt i motsatt retning.... Anonymous poster hash: 8aa10...ac1 ENIG!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #22 Skrevet 8. juni 2015 Trist å lese om .Solplassen tar i mot hunder til omplassering.Kankskje det hadde vært bedre for hunden.ring solplassen å hør om de kan ta i mot hunden.Trist at dere behandler hunden dårlig.Hadde jeg vist hvem han du er .så hadde jeg meldt i fra til mattilsynet. Uakseptabelt å behandle hunden dårlig. Anonymous poster hash: abe93...c58
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #23 Skrevet 8. juni 2015 Jeg forstår deg godt HI.. Det er tragisk når dyr er så ødelagte pga manglende oppdragelse.. Noen ganger føler man virkelig at både dyr og mennesker hadde vært skånet om dyret ble avlivet men det er jo forjævlig også.. Kan dere ikke be om dressurhjelp? Bikkja skal jo ikke pisse og drite inne! Og fortjener jaggu å ha litt mer selvtillit også..Stakkars dyr! Anonymous poster hash: dc3b8...c9b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #24 Skrevet 8. juni 2015 Hadde en kjæreste bedt meg om å avlive bikkja hadde jeg gjort det slutt, og tatt med meg bikkja! Hunden min markerer i ny og ned inne, og bæsjer i ny og ned og. Han bjeffer også mye, og røyter! Ligger i senga og... Å avlive et dyr fordi du ikke tåler røyting som et eksempel er jo drøyt! Få han til å jobbe med tiss, bæsj og sosialisering! Anonymous poster hash: 39b5c...d82
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #25 Skrevet 8. juni 2015 Regner med du har barn siden du er på denne nettsiden? At du i det hele tatt vurderer å flytte sammen med en mann som behandler et dyr så dårlig er over min fatteevne. Hans omsorg for denne hunden sier veldig mye om hans personlighet, og det er ikke positive ting! Jeg har ikke hund selv, fordi jeg heller ikke orker følge opp stell, mosjon, støvsuging og det som hører med. Men jeg er glad i dyr, og en mann som behandlet et dyr som er helt prisgitt hans omsorg hadde jeg viket langt unna! Anonymous poster hash: 30834...ce1 Jeg er ikke HI, men må bare dele at jeg er ei ung jente på 20 år uten barn. Jeg er helt avhengig av å sjekke denne siden flere ganger daglig. Er så mye skrudde mennesker her inne at det er bare å finne frem popcornet og kose seg i sofaen :-) Hvem trenger annen underholdning når man har denne nettsiden? Anonymous poster hash: 2d63d...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå