Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Jobber i en 80% stilling, dvs 30 timer i uken. Jobber fem dager i uken, men kortere arbeidsdag så jobber 6t dagen. Nå er jeg blitt sykemeldt 60% i 4 hele uker. Sjefen sa at jeg bare skulle sende en Mail om hvilke dager jeg kan jobbe. Jeg var 60% sykemeldt for en måned siden, var da sykemeldt i 2 hele uker. Da jobbet jeg tre hele dager og en dag jobbet jeg kun tre dager. Når jeg regner kommer jeg frem til at jeg skal jobbe 48 timer, stemmer dette? Anonymous poster hash: 16105...a44
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Kan du ikke bare jobbe to dager i uken da? Om du vanligvis jobber fem 6-timers dager jobber du nå to 6-timers dager i uka. Anonymous poster hash: d0b7a...550
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Kan du ikke bare jobbe to dager i uken da? Om du vanligvis jobber fem 6-timers dager jobber du nå to 6-timers dager i uka. Anonymous poster hash: d0b7a...550 Det var det jeg også trodde. Men sist jeg var sykemeldt 60% i to uker så sa sjefen min at det var feil. Han plottet tallene inn i et system på pc'en og da kom det frem at jeg på de to ukene skulle jobbe 21 timer, dvs 3 hele dager og en dag kun tre timer. Sjefen var opptatt sa han så jeg måtte ordne når jeg skulle jobbe selv :/ Hi Anonymous poster hash: 16105...a44
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Se på sykmeldingen hva det står som stillingsprosent, står det 100% eller 80%. Det er det som avgjør det hele om du eller sjefen din har rett. Anonymous poster hash: 30121...398
firsttimeforme Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Du skal jobbe 60 av 80 prosent. Det vil si at du skal jobbe 20 prosent av stillinga di. Og kan jobbe 20 utenom stillinga di. Dersom du jobbe turnus er det 142 timer/100×20=28,5 timer
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Du er sykemeldt 60% av dine 30 timer dvs 18 timer. Du skal derfor arbeid 12 timer hver uke du er sykemeldt. Det svarer jo til 2 av dine vanlige arbeidsdager i uken eller 4 halve arbeidsdager. Husk også at dersom du "bare" er treigere med dine vanlige arbeidsoppgaver så kan det faktisk hende at du fysisk må være tilstede på jobben i flere timer det utregnet over. For eksempel dersom man brekker armen og normalt klarer pakke 10 varer i timen, men etter bruddet kun klarer 5 da må man være på jobb full tid, men med redusert arbeidskapasitet. Anonymous poster hash: a8081...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå