Gå til innhold

Velge et navn som det tar tid å bli vant til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter litt med å bli enige om guttenavn. Mannen er glad i tradisjonelle vanlige navn. Jeg liker litt mer sjeldne navn. Vi har funnet et vi synes er fint, men som er veldig uvanlig å bruke i Norge, men det ligger på topp 10 i Sverige.

Vi er klar over at dette navnet tar tid å bli vant til. Nå som vi har tenkt litt på det så vokser det virkelig på oss. Men vi er litt redde for reaksjonene til menneskene rundt oss. Det er lettere sagt enn gjort å ikke ta seg nær av negative kommentarer. Kanksje best å holde det hemmelig til han er født før vi bare presenterer han med navnet. Det er vel sjeldnere at sure kommenterer kommer når navnet er gitt enn når man bare lufter det?

Anonymous poster hash: 03f34...e86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns alle navnene på Sveriges topp 10 er fine jeg :) 

Bruk det navnet dere vil! Ofte kommer Norge etter Sverige på navnefronten, så om noen år er det kanskje mer vanlig her også :) 

Skrevet

Hvis dette er navnet dere ønsker, og dere ikke klarer å gi helt blanke i andres tilbakemeldinger, er det nok det beste å presentere det når barnet er født. Folk venner seg til et navn, om det skjer øyeblikkelig eller etter litt tid. Barnet vil ganske snart ikke kunne hatt noe annet navn, uansett hva andre mener om det.

Dette er deres avgjørelse. Men folk er nok ofte mer tilbøyelige til å si noe negativt hvis dere bare tenker på navnet, og ikke har bestemt det, ja. Noen ytrer meningen sin uansett om det er bestemt, men de fleste har bedre antenner enn det. Ikke tenk for mye på hva andre mener. :) (Med mindre det er navn som Vagina eller andre ekstreme navn som vil være en stor belastning for babyen, da synes jeg folk må få lov til å si i fra, for barnets skyld.)

Og flott at vi ikke alle velger samme navn -det ville ha vært kjedelig, det!

Anonymous poster hash: 317b2...fd0
Skrevet

Liker veldig godt Hugo og Charlie,det er nydelig :)

Skrevet

Som noen over her skrev; presenter det sammen med barnet! Vi vet at navnet vi har valgt ikke kommer til å være alles favoritt, det er nokså ukjent og annerledes, men vi elsker det. Derfor har vi valgt å holde det hemmelig frem til barnet er født. Da får alle vite at lille "etellerannet" er født.

En venninne av meg gjorde det samme, da de også hadde valgt et navn som kanskje ville få noen reaksjoner. Det endte med at de ikke fikk en eneste kommentar, unntatt fra venninnens nokså frittalende bestemor. Jeg har fått høre fra lillesøsteren at det er flere i familien som har reagert, men de valgte å ikke si noe, siden navnet allerede var valgt og delt med resten av verden...

Anonymous poster hash: fa577...d58
Skrevet

Enig i at det er lurt å vente med og si navn til ungen er født, og navnet bestemt. Min erfaring er at folk tror de har et ord med i laget :P så når folk spør oss hva vi har tenkt på, har jeg sluttet å svare og sier "vi er usikre" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...