Gå til innhold

Noen med erfaringer på for mye fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite for andre gang idag at jeg har vel mye fostervann.

er i uke 34.

hode er ned, men Jm kommenterte at det ville nok bli stående ganske høyt pga at det var så veldig mye fostervann.

kjenner jo at livmor står veldig høyt, høyere enn i de forrige svangerskapene mine.

Jeg lurer litt på hvorfor det er så mye fostervann nå.

Noen med erfaringer her?

Hvorfor hadde du mye fostervann og hva hadde det å si for deg og din lille?

Anonymous poster hash: 9e3ae...1e2

Skrevet

Jeg hadde mye forstervann med min første. Det viste seg at hun hadde en missdannelse i spiserøret (det var tett), og hun kunne derav ikke svelge fostervann. Dette ble ikke oppdaget før etter at hun var født, og hun ble operert 1 dag gammel. I dag er hun en frisk og rask fireåring som bare må tygge maten litt ekstra godt før hun svelger.

I ettertid har jeg fått høre at mye fostervann kan være symptom på at noe er galt, men også at det ikke trenger å bety noen ting.

Ikke meningen å skremme deg, men jeg har alltid tenkt at jeg skulle ønske jeg visste dette på forhånd for å kunne være litt forbredt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 7215b...b94

Skrevet

Jeg hadde veldig mye fostervann i mitt fjerde svangerskap, magen var kjempestor og sf-målene langt utenfor skjemaet....

Jeg hadde et par ekstra ultralyder pga det, for som forrige anonym her sa kan det være tegn på at noe er galt enten med mage eller urinveier så barnet ikke svelger forstervann som det skal. De sjekket derfor nyrer, blære, magesekk o.l. veldig godt på ultralyd for å se at det var væske der som det skulle. De fant ikke noe galt.

Ungen ble født og var tipp topp, ikke noe galt. Jeg hadde bare mye fostervann og ingen kunne egentlig gi noen forklaring på hvorfor, noen ganger produseres det bare litt vel mye...

Anonymous poster hash: 6e750...5e1
Skrevet

Bare et par uker før jeg fødte siste ble jeg informert av gynekolog at jeg hadde litt mye fostervann. Det var visst ikke noe å bekymre seg over.

Jeg nevnte at jeg hadde konstante smerter/drag i magen og hun sa at det var ikke noe rart pga den relativt store mengden fostervann. Jeg var gammel mor, 44 år. Fikk ikke sove om natta pga disse smertene, og det var det som til slutt gjorde at jeg ble helt smeldt en 6 ukes tid før fødsel. Barnet var friskt som en fisk :)

Husker jeg ble litt engstelig fordi jeg bla leste her at mye fostervann kan være tegn på sykdom hos babyen.

Tungpust nevnes, jeg var tungpust som en kolspasient midtveis i svangerskapet. Regner med at også dette handlet om mengden fostervann selv om jeg ikke visste det da.

Anonymous poster hash: 2e0a8...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...