Gå til innhold

Gradert sykemelding og pause?

Anbefalte innlegg

Jobber i utgangspunktet 7,5 timer pr dag, med betalt 30 mins pause.

Har nå de siste 2 ukene før permisjon fått sykemelding 30 %. Jeg skal jobbe 5 t og 15 min nå.

Noen som vet hvordan reglene for pause er?

Tipper at jeg kommer til å føle at jeg trenger pause selv om jeg går reduserte dager. Jeg er TUNG etterhvert :/

(I utganspunktet har jeg den beste sjefen, og jeg tipper at d blir null problem å få i hvertfall litt pause, men det hadde bare vært greit å vite hva som er regelen her.)

Anonymous poster hash: 23858...079

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144219544-gradert-sykemelding-og-pause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har krav på 5 min pause en gang i timen eller 10 min annenhver time, men regler for de som jobber redusert vet jeg ikke. Tror ikke at du har krav på 30 min matpause. Anonymous poster hash: 59aad...3f6

Det er direkte feil!

Man har krav på minst EN pause dersom arbeidstiden er mer enn 5,5 timer og man har krav på tilsammen minst en halvtime dersom arbeidsdagen er mer enn 8 timer.

Anonymous poster hash: 48f8b...4e1

Hos oss står det i personalhåndboken at vi har krav på en halvtimes spisepause om vi jobber mer enn 5,5 time. Mener bestemt det kom inn i arbeidsmiljøloven for et par år siden for det ble et veldig styr i kjeden (en kjede med små butikker hvor vi stort sett står alene på jobb uten mulighet til pause) om hvordan vi skulle sette opp vaktlistene etter at den regelen kom.

Anonymous poster hash: 03ddb...3b4

Hos oss står det i personalhåndboken at vi har krav på en halvtimes spisepause om vi jobber mer enn 5,5 time. Mener bestemt det kom inn i arbeidsmiljøloven for et par år siden for det ble et veldig styr i kjeden (en kjede med små butikker hvor vi stort sett står alene på jobb uten mulighet til pause) om hvordan vi skulle sette opp vaktlistene etter at den regelen kom.Anonymous poster hash: 03ddb...3b4

Nei, man må jobbe minst 8timer for å ha krav på minst en halv times pause. Det er heller ikke krav om at denne halvtimen nødvendigvis skal være sammenhengende.

AML 10-9

Anonymous poster hash: 48f8b...4e1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...