Gå til innhold

ang hundepass og betaling

Anbefalte innlegg

De 3 siste årene har folk spurt meg om å passe hundene deres mens de har vært på sydenferie på sommeren. Jeg har ikke sett problemet og har sagt ja. Har til sammen passe hunder i 6 uker på disse 3 årene, noe som har gjort at vi har måttet holde oss hjemme selv.
Har selvsagt sagt ja, fordi vi i utgangspunktet ikke har hatt store planer i de periodene.

I år har jeg blitt spurt igjen... og har sagt ja til å passe 2 hunder i 9 dager og 1 hund i 16 dager, fordi det var helt "krise" (den ene hunden slår seg bare til ro hos oss, og den andre familien hadde fått beskjed at de som skulle passe hundene ikke kunne likevel). Har en hund selv også, og har aldri spurt noen av disse om å passe min hund.

Til sammen for all hundepass om sommeren disse 3 årene har jeg fått 1000kr, noe bodylotion og en bursdagsgave til sønnen min som hadde bursdag den dagen den ene familien kom hjem fra ferie...

Nå ser jeg at hundepensjonatene her faktisk tar 500kr pr dag, pr hund. Og brått kjenner jeg meg egentlig utnyttet... Bare for disse hundene jeg skal ha her nå i juli skulle pensjonatene tatt 17.000kr for...
Og her får de tross alt bo inne i huset, masse tur og kos.

Vurderer om å be om en liten sum for hundene, det tar MYE ekstra tid, for ikke å snakke om husvask.

Synes dere jeg er frekk om jeg ber om 1500kr uka pr hund?

Anonymous poster hash: 534b5...46a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144219533-ang-hundepass-og-betaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ber om det etter at du har sagt ja, så synes jeg det ja. Det er ikke frekt å sette det som betingelse idet du blir spurt, men hadde det vært meg så hadde det ført til at jeg ikke kunne bruke deg som hundepasser likevel, for det hadde jeg ikke hatt råd til. Da er det veldig dumt å få vite det i ettertid, når man allerede har fått ja og kanskje ikke har tid til å finne en ny.

Anonymous poster hash: a7c57...735

Etter å ha gjort det samme som deg, nesten aldri fått noen oppmerksomhet som takk en gang, og aldri hjelp å få andre veien så kommer jeg trolig til å be om betaling selv om jeg skal passe hunder i fremtiden. Eller, jeg kommer i hvert fall til å se an hundeeierne veldig.

Det ligger i min natur å stille opp for venner, men når det blir nesten bare en vei, da blir det utnytting. Og ja - hundeeierne er veldig klar over hvor mye de sparer på å ikke ha hunden i kennel, så jeg tror det er litt sluhet hos enkelte også.

Anonymous poster hash: 70226...2ca

Jeg kjenner jeg blir flau på vegne av hundeeiere. Selvfølgelig kan du be om betalt! 1500kr høres veldig overkommelig ut. Med kennelpriser som her i Oslo er det ingenting:-)

Vær så snill og ta betalt:-)

Anonymous poster hash: 4738c...97f

Jeg bruker søstern min og en venninne til å passe min hund om vi skal bort. Og de har også hund selv som jeg passer om de skal bort. Her gjør vi en byttehandel uten at noe annet forventes, og det er supert.
Men når jeg blir spurt på 4. året, og knapt får noe så blir jeg faktisk skuffet...
Jeg må gå hvertfall 2-3 ekstra turer om dagen, går kun med 2 og 2. Og gulvene våre MÅ vaskes hver dag, i tillegg til ekstra støv etter såpass mange hunder. (de veier rundt 40 kg, og er av samme rase som min).

HI

Synes absolutt du skulle hatt betalt ja men som hun over skriver-du burde forllangt det når du sa ja til å passe hundene. Bare synd de so du har hundene til ikke har folkeskikk nok til å gi deg større gaver for jobben. 1500 pr uke høres rimelig ut synes jeg. Hvis ikke må du bare spørre i retur om å passe din hund

Anonymous poster hash: cab7d...57a

Annonse

Jeg har akkurat passet en hund for noen jeg ikke kjenner. Etter mye googling valgte jeg å legge meg på 125 kr dagen. Da får hunden turer, masse kos og får være med der vi er.

Selv har jeg hatt unge voksne til å passe våre hunder her hjemme. Da har de fått 1500 for en uke. Sønnen min fikk 2500 for å passe to hunder en uke. Da satte jeg ned prisen for hundeeieren, for jeg syntes det var for mye å tilby en 16 åring 3000 for å passe en uke.

Nå synes jeg ikke at å ha passet hunder i 6 uker iløpet av 3 år akkurat er så mye da, men du får begynne å si nei om du ikke vil.

Anonymous poster hash: a0952...edb

Jeg snakker om i JULI måned. Passer hunder langt, langt, langt mer enn det. Og JA, jeg er møkka lei, men gjør det for å være grei mot eierne.

Nå synes jeg ikke at å ha passet hunder i 6 uker iløpet av 3 år akkurat er så mye da, men du får begynne å si nei om du ikke vil.Anonymous poster hash: a0952...edb

Jeg snakker om i JULI måned. Passer hunder langt, langt, langt mer enn det. Og JA, jeg er møkka lei, men gjør det for å være grei mot eierne. Anonymous poster hash: 534b5...46a

Ingen som tvinger deg til å ofre deg. Si nei om det ikke passer eller du ikke vil

Nå synes jeg ikke at å ha passet hunder i 6 uker iløpet av 3 år akkurat er så mye da, men du får begynne å si nei om du ikke vil.Anonymous poster hash: a0952...edb

Jeg snakker om i JULI måned. Passer hunder langt, langt, langt mer enn det. Og JA, jeg er møkka lei, men gjør det for å være grei mot eierne. Anonymous poster hash: 534b5...46a

Ingen som tvinger deg til å ofre deg. Si nei om det ikke passer eller du ikke vil

Sa egentlig at det ikke passet så godt... men det var jo helt krise... de vet at jeg har et barn på 3 og et spedbarn også da, så det handler om folkeskikk fra den andre siden også.

Ingen som tvinger deg til å ofre deg. Si nei om det ikke passer eller du ikke vilAnonymous poster hash: a0952...edb

Sa egentlig at det ikke passet så godt... men det var jo helt krise... de vet at jeg har et barn på 3 og et spedbarn også da, så det handler om folkeskikk fra den andre siden også. Anonymous poster hash: 534b5...46a

Det handler om at du må være klar og tydelig. Sier du ja tenker folk at det er greit og at det passer.

Og passer det bedre med 1500,- i uka? Si nei, vær tydelig og slutt å ofre deg

Ingen som tvinger deg til å ofre deg. Si nei om det ikke passer eller du ikke vilAnonymous poster hash: a0952...edb
Sa egentlig at det ikke passet så godt... men det var jo helt krise... de vet at jeg har et barn på 3 og et spedbarn også da, så det handler om folkeskikk fra den andre siden også. Anonymous poster hash: 534b5...46a

Det handler om at du må være klar og tydelig. Sier du ja tenker folk at det er greit og at det passer.

Og passer det bedre med 1500,- i uka? Si nei, vær tydelig og slutt å ofre deg

De 1500kr uka kompenserer litt for at vi ikke får mulighet for å dra på spontane turer om vi ønsker det i det aller minste.. for det er jo helt umulig med 3-4 40 kg's hunder... Med bare vår går det jo...

Annonse

Jeg passer hunder, fremmede hunder på feriebesøk så tar jeg 200 kr døgnet pr hund, eller 300 om det er 2 hunder fra samme hjem.

Jeg passer også hunder for ei venninne, disse passer jeg gratis mot at hun passet mine om jeg skal bort.

Også har jeg 2 hunder jeg passer jevnlig, de er her gjerne alt fra 1 uke til 1,5 måned i strekk. Innom omtrent hver eneste måned med ulik lengde på besøket. Eier av disse har reisejobb, og trenger å ha fast passer som kan stille opp på kort varsel. Eier av disse betaler 200 pr døgn for begge hundene, ene og alene fordi han bruker meg såpass ofte at da velger jeg å gi hyggeligere pris så han fortsetter å bruke meg. Disse hundene er også svært lettvinte å ha i hus siden de er her så ofte at de har integrert seg fint i min flokk.

Men som flere sier, betaling bør du ta opp før dere avtaler pass. Blir litt feil og komme etter du har sagt ja og kreve betaling. Dette hadde nok jeg stusset litt over om det var jeg som hadde avtalt pass av mine (selv om jeg kjenner meg såpass godt at en liten sum ville blitt levert ved endt pass uansett)

Anonymous poster hash: ade28...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...