Gå til innhold

Brunt/svart utflod og mulig gravid? Noen som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Er på dag 33/34 i syklus og testet svak svak positiv på mensdagen pluss 2 dager senere med billigtest fra SPAR. Streken virker mye kraftigere etter noen timer her, så jeg vet ikke om denne er pålitelig? Ellers har jeg altså hatt sånn svart/brun utflod siden ca dag 26 i syklus. Syns det er veldig unormalt. Vanligvis kan jeg få litt spotting før mens ordentlig setter i gang, men ikke så lenge som i nesten en uke nå. Håper noen har en forklaring eller opplevd lign? Kan det være festetegn eller truende abbort, eller noe helt annet?

Uansett.. så klart- skal jeg til legen i morra og få meg en henvisning til Gyn. Men greit å har hørt litt fra dere kloke damer. Takk Anonymous poster hash: 938bb...de5

Fortsetter under...

Tror ikke du får henvisning til gyn så tidlig? Er jo ingenting å se enda.

Når det er sagt har begge mine graviditeter (som har endt i to friske barn) startet med brunsvart utflod/friskt blod i uke 4 og 5. Lykke til😊

Anonymous poster hash: 85a37...5ad

Hei igjen! En liten oppdatering: sluttet å ha disse tegn som beskrevet over, vært hos legen og målt hcg 2 ganger med normale verdier og normal stigning. hjerte til baby skulle slå på søndag 14.juni ifølge kalenderen, så da blir det en tur til gyn ila uka som kommer pluss nye hcg målinger framover. Spennende!

Anonymous poster hash: 938bb...de5

Annonse

Hei Lykketroll! Ja, ganske vanlig med blødninger av forskjellige slag under svangerskapet....er selv ganske kjent med blødninger den første tiden. Blødde rundt menstermin ved nr. 2. og nr.1 blødde jeg i uke 5 også og senere litt. Så trodde det var mensen med nr 2, men da jeg kjente at jeg ikke hadde lyst på vin mer, tok jeg en test som var positiv.

Men denne typen blødning som jeg beskrev, har jeg altså ikke hatt før. Tok ny blodprøve i morres og har fått gyn time i neste uke, muligens før. Jeg blir jo 43 i år. Så det er litt rart å tenke på. Men godt å se at vi er mange som er godt voksen og får barn etter fylte 40.

Takk som spør. Er nok kommet litt for kort for at han kunne se hjerteaktivitet. Han trodde at han så et fosteranlegg, men ikke mer. Det blir som alltid spennende...er det noe jeg kan bidra med i ventetiden til ul i naeste uke? Spise sunt, holde meg i ro/aktivitet? Andre tips? Akupunktur?<br /><br />Gjør no egentlig det samme som før unntatt å drikke alkohol selvsagt og røyke. Ellers noe jeg kan gjøre bedre for at ting utvikler seg??

Annonse

hehejjj!!!

hjertet slår! 6+6 i dag - fordobling av HCG bare hver 4. dag... dette for dere som lurer på og som er hengt opp i hva boken sier (skal dobles hver 2.-3. dag i starten): store variasjoner her, og den 2-dagers regel stemmer altså ikke alltid, som man kan se!

Men men...man får glede seg i stillheten, for enda kan jo skje masse (negativt). Får håper det beste - lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...