Gå til innhold

Jeg vil jobbe på barselavdeling men hvilken utdannelse må man ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er barne-og ungdomsarbeider og har vurdert å videreutdanne meg til sykepleier,men det er utrolig vanskelig å komme inn og har heller ikke generell studiekompetanse. Annet yrke jeg kan ta som ikke er så mange år?setter pris på hjelp.

Anonymous poster hash: debc9...ce4

Fortsetter under...

Skrevet

Det spørs selvfølgelig hvor i landet du vil studere, men generelt er det ikke veldig høye krav for å komme inn på sykepleie. Ved noen studiesteder kommer alle søkere inn!

Tidligere kunne man få jobb ved varsel om barnepleier, men det får man ikke lenger. Nå ansettes sykepleiere eller jordmødre.

Anonymous poster hash: a27e9...759

Skrevet

Sykepleier, jordmor eller lege?

Du kan ta jordmorutdanning i Danmark på 3,5 år, godkjent i Norge.

Anonymous poster hash: e60af...375

Skrevet

Min svigermor jobber på barsel og er barnepleier. Den utdanningen finnes vel ikke lenger, men mulig det finnes noe tilsvarende?

Anonymous poster hash: 778da...7d5

Skrevet

En venninne av meg jobber som på barselhotellet, og der er det visst nesten bare barnepleiere+ noen få jordmødre og vanlige sykepleiere.

Anonymous poster hash: 4dd89...f4b

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er barne-og ungdomsarbeider og har vurdert å videreutdanne meg til sykepleier,men det er utrolig vanskelig å komme inn og har heller ikke generell studiekompetanse. Annet yrke jeg kan ta som ikke er så mange år?setter pris på hjelp. Anonymous poster hash: debc9...ce4

Kan du ikke jobbe på barselavdeling? Det kryr av såkalte barnepleiere på føden her jeg bor?

Annonse

Gjest Antarctica
Skrevet

Min svigermor jobber på barsel og er barnepleier. Den utdanningen finnes vel ikke lenger, men mulig det finnes noe tilsvarende? Anonymous poster hash: 778da...7d5

Var det ikke den som ble erstattet av barne- og ungdomsarbeider?

Skrevet

Du kan søke på stilling som barnepleier vil jeg tro. Mange steder må man jobbe både på fødeavdelingen og barselavdelingen.

Ville tatt en telefon til nærmeste barselavdeling for å høre. Veien inn kunne jo vært sommervikariat.

Anonymous poster hash: 4ad09...c50

Skrevet

Jeg søkte på barsel og barnepleie som er et tilleggskurs og fikk beskjed om at sykehusene ikke ville ta inn barne-og ungdomsarbeidere i praksis. Man måtte være helsefagarbeider eller hjelpepleier i bunn.

Anonymous poster hash: debc9...ce4

Skrevet

Det spørs selvfølgelig hvor i landet du vil studere, men generelt er det ikke veldig høye krav for å komme inn på sykepleie. Ved noen studiesteder kommer alle søkere inn!

Tidligere kunne man få jobb ved varsel om barnepleier, men det får man ikke lenger. Nå ansettes sykepleiere eller jordmødre.

Anonymous poster hash: a27e9...759

Det stemmer ikke her jeg bor. Jeg jobbet på fødeavdelingen som student, men fikk ikke jobbe der lenger når jeg var ferdig utdannet sykepleier pga jeg var overkvalifisert til barnepleierstillingen. Jeg kjenner også ei som holder på med videreutdanning fra hjelpepleier til barnepleier nå. Usikker på om det er rett tittel, men hvertfall samme arbeid :)

Anonymous poster hash: 204f2...235

Skrevet

Google er en fin ting!

Anonymous poster hash: 5406e...be8

Skrevet

Her jeg sogner til er det kun jordmødre som jobber på barselavdelingen.

Anonymous poster hash: 05c03...58f

Annonse

Skrevet

Sykepleier, jordmor eller lege?

Du kan ta jordmorutdanning i Danmark på 3,5 år, godkjent i Norge.Anonymous poster hash: e60af...375

UTEN å ta sykepleie i Norge?? Får man da jobbe som jordmor??

(Slik var det ikke før!! Man kunne godt gå jordmorspesialist, ca 3 år, i Storbritannia eller Danmark, men måtte ta 3 år sykepleie i Norge for å få jobbe! Håper det er forandret, for det er dustete!)

Anonymous poster hash: 7785f...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...