Gå til innhold

Stress - når er det ikke bra for babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært en del stresset hittil i svangerskapet, både i forhold til jobb og studier ved siden av. De siste ukene har vært ille, med stor arbeidsbelastning på jobb (både i forhold til ledelsen og tidsfrister), eksamen i morgen og mye ekstra med storebror (både på skolen og sosialt). Har kjent på kroppen at det har vært i overkant siste ukene, med generell urofølelse, høyere hvilepuls, kynnere og annet. Mye vil forhåpemtligvis bli bedre til uka, da har jeg fått unna siste eksamen og og en stor tidsfrist på jobb er passert. Men kan dette kjøret være skadelig for babyen min? Hun var veldig bedagelig i magen lenge, men de siste par ukene (og spesielt de siste dagene) har hun vært i konstant aktivitet. Jeg er 23 uker, så mye er nok at bevegelsene blir mer tydelige, men kjenner at jeg er litt urolig allikevel..

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du skal bekymre deg om det ☺ forster er utrolih sterkt og at du stresser skal ikke kunne skade det om det er et normalt svangerskap. Viktig å lytte til kroppen og slappe av! jeg tror det går bra:-) ordner seg nok når du er ferdig med alt du skal med jobb og eksamen! om du kjenner bevegelser hver dag er dette et godt tegn :-) jeg kjente først daglige spark i uke 24!

Jeg kjenner meg igjen, hadde de samme bekymringene for litt siden pga eksamener hovedsaklig. Veldig ubehagelig, men nå er jeg heldigvis ferdig & alt føles mye bedre! Håper det løsner litt for deg også, og at du får slappet litt mer av! :) Men jeg tror nok det skal veldig mye til for at det skal være skadelig for fosteret, som annettea1 også sa, hvis det er et normalt svangerskap da..

Eksamen er heldigvis over nå, så det var godt! Var på kontroll i dag, og siden blodtrykket mitt var en del høyere enn sist, og høyeste jeg har målt noen gang, ble jeg 40 % sykmeldt for å prøve å få det ned litt. Forhåpentligvis har dette rettet seg igjen til neste kontroll nå som presset letter litt både i forhold til skole og jobb:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...