Gå til innhold

Når fortalte dere/tenker der å fortelle til familie og verden?😆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er 6 uker på vei nå etter å ha fått hjelp hos st.Olav ved fertilitetsklinikken. med hormonkur oSV føles det som om en allerede har vært gravid I tre mndr😛 Men når forteller dere den store nyheten til familien og resten av omverden?😊 føler meg sprekkferdig selv om det er tidlig, og min mor har hintet svært tydlig ifh til om vi venter små. man lurer ikke sin mor😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortalte det rundt 6 uker til foreldrene våre pga samboeren min skulle på eb laaang jobbreise. Er 8 +3 nå og noen venninner samt sjefen vet det også. Våre søsken og resten av verden får vite det etter uke 12.

Skrevet

Vi blir å vente til vi har vært på tidlig ul før vi sir det til di nærmeste, da er jeg 7+2:) resten får vite det når magen blir synlig;)

Skrevet

Vi sier ingenting før etter ordinær ultralyd...hvis det ikke synes før da ☺️

Anonymous poster hash: d4a67...529

Skrevet

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Er 7+5 uker. Vi tenkte å fortelle foreldrene våre etter vi har vært på tidlig ultralyd privat. Har ikke bestilt time enda, men regner med vi drar i uke 10 eller noe :) blir spennende. Også føler jeg at jeg må fortelle sjefen før jeg går ut i ferie om tre uker. Når forteller dere sjefen?

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å vente så lenge som mulig, og helst til etter ordinær ul. Vi venter vår 3., og våre to første gull er begge gutter. Det ble veldig fokus på at det måtte bli jente på nr 2 sånn at vi fikk en av hver, og regner med at det samme fokuset kommer nå. Så håper vi klarer å holde på hemmeligheten til ul. :-) :-) Litt spennende å holde litt på det også. :)

Skrevet

Jeg fortalte nyheten til mamma og noen venner som kjente til ivf forsøket, ganske tidlig etter positiv test. Resten av venner og familie fikk nyheten ca uke 12. Jobben fikk nyheten etter oul.

Anonymous poster hash: 5d918...72c

Skrevet

Alle vet det. 9+2. Men vi har holdt på siden jul og har vært i utlandet. Vanskelig å bortforklare alt, så det sprakk tilslutt :)

Anonymous poster hash: 3a96a...c80

Skrevet

Jeg kommer til å vente til vi har vært på ul.. Vil helst vente til uke 20...

Skrevet

imponert over hvor lenge dere venter 😆 skulle gjerne holdt d hemmelig til etter ordinær ultralyd, men det blir heller vanskelig me mage og sommertid I vente. vises nok raskt I løpet av sommeren,så fort bikini ol kommer på kroppen 😂

Skrevet

Så "fint" vær som vi har i trøndelag så blir det. Vel ikke problemer med tanke på bikini å sånn.. Og tror ikke magen min kommer så tidlig den gangen her :)

Har mange å fortelle det til, og vil helst være sikker på at alt er ok først :)

Var 17 uker på vei forrige gang da jeg fortalte noe

Skrevet

Hadde tenkt å vente til uke 12 med de fleste, men det var før kvalmen slo til for fullt. 100%sykemeldt fra jobben og sosialt død for omverden....vanskelig å bortforklare. Så sjefene vet det, og tipper kollegaer har tippet det. Svigers som var på besøk har fått vite det pluss noen få andre som har sett rart på mitt grønne og dvaske ansikt :-/. Og trengte sympati fra min mor som bor langt unna, så fortalte til henne på mandag. Men nå håper jeg å klare å vente med resten av slekten og vennegjengen til uke 12 er forbi og kanskje også til ul i uke 15.

Skrevet

Jeg fortalte det til familien min noen timer etter positiv test. For meg hadde de Vært en støtte om det gikk galt. Resten fikk vite det i uke 10 ca...

Anonymous poster hash: de912...47b

Skrevet

Fortalte foreldre og søsken (altså våre egne, vi har ikke barn fra før) med en gang. Og et par veldig gode venner. Så ventet vi med flere venner og familie lenger ut til uke 8-9. Informerte også sjefen og alle på jobb denne uka (uke 9). Har lederjobb, så permisjon og slikt kan gjerne planlegges så tidlig som mulig. Om noe skjer så er det greit at folk vet. Men glad det ikke er helt offisielt ennå. 

Skrevet

Jeg fortalte det til kommende tante på barnets far sin side samme dagen jeg fant ut av graviditeten, fordi hun er en av mine nærmeste venner. Deretter til ei god venninne som så på meg at det var noe og hun viste også at jeg tenkte jeg var gravid. Deretter fortalte jeg det til min aller beste kompis og etterhvert til samboeren hans (bestevenninen min). Kommende besteforeldre har ikke fått vite noe enda da min far kom akkurat hjem fra jobb og jeg ville fortelle mamma og pappa det samtidig. Svigermor og svigerfar får vite det på søndag for da har hun bursdag 😊 er i uke 8 nå. Har fortalt det til greit mange, men bare de jeg stoler helt på og vet vil være her for meg uansett om jeg mister eller ikke ☺

Anonymous poster hash: 145a9...de4

Skrevet

Jeg fortalte det til kommende tante på barnets far sin side samme dagen jeg fant ut av graviditeten, fordi hun er en av mine nærmeste venner. Deretter til ei god venninne som så på meg at det var noe og hun viste også at jeg tenkte jeg var gravid. Deretter fortalte jeg det til min aller beste kompis og etterhvert til samboeren hans (bestevenninen min). Kommende besteforeldre har ikke fått vite noe enda da min far kom akkurat hjem fra jobb og jeg ville fortelle mamma og pappa det samtidig. Svigermor og svigerfar får vite det på søndag for da har hun bursdag 😊 er i uke 8 nå. Har fortalt det til greit mange, men bare de jeg stoler helt på og vet vil være her for meg uansett om jeg mister eller ikke ☺

Anonymous poster hash: 145a9...de4

Skrevet

skal holde det hemmelig så lenge som mulig..

dette er noe familien min å kjæresten sin familie kommer til å reagere negativt på,

jeg kommer ikke til å si noe om det før noen tørr å spørre! :)

Anonymous poster hash: 83610...fe7
Skrevet

skal holde det hemmelig så lenge som mulig..dette er noe familien min å kjæresten sin familie kommer til å reagere negativt på,jeg kommer ikke til å si noe om det før noen tørr å spørre! :)Anonymous poster hash: 83610...fe7

Hvorfor tror du familiene deres vil reagere negativt?

Anonymous poster hash: a29a8...f7f

Skrevet

Jeg håper å holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig. :) Sålangt er det bare to venninner av meg som vet noe. Og kjæresten såklart. :)

Har snart passer 12. svangerskapsuke, så må kanskje begynne å tenke på å fortelle de kommede storebrødrene og familie nyheten. :) Men vil helst vente til uke 15.

Anonymous poster hash: a8616...a0a

Skrevet

Eg måtte fortelle det på jobben mer eller mindre med en gang eg fant ut eg var gravid grunnet hvilke jobb eg har og arbeidsoppgavene. Derfor så føltes det feil og ikkje å fortelle det til nærmeste familie og venner så her har de fleste fått vite det ganske tidlig. Er 11 uker nå. Vist ikkje så hadde eg vel prøvd å holdt det til eg var rundt 12 uker ihvertfall, men har hvert en del dårlig så spørst om det hadde hvert mulig. Vet flere hadde skjønt det.  

Skrevet

Har fortalt det til min far, og to venninner. Er i uke 5 nå. Min far fordi han trenger å vite det mtp hvordan de to andre graviditetene har gått, og han spurte rett ut. De to venninnene våre fordi vi deler et veldig spesielt bånd. Far til mannen får vite det i morgen, vi vet ikke hvor lenge han har igjen, så vi vil at han skal få vite om det før vi mister han. Min mor får vite det på bursdagen, og tanter/onkler og farmor får vite det etter ul i uke sju. Så tar vi det derfra. Vi har hatt to tøffe graviditeter de to foregående årene, og må derfor ta det litt som det kommer

Anonymous poster hash: cfd2c...55a
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har fortalt de nærmeste med en gang denne gangen. Forrige gang overrasket vi dem i jula, var vel 8 uker på vei.

Skrevet

Nå har vi fortalt det til alt av venner og familie som vi har møtt på siste tiden. Føles nesten som vi har vært på en liten fortelle om baby-turne, men det er så kjekt å se reaksjonene til folk. Alle har vært så glade :)

Så kan det hende vi legger ut noe på facebook i uke 12-13, eller vi venter til etter UL i uke 18. Ikke bestemt oss helt for den ennå. 

Er 11+1 i dag, ble satt tilbake to dager på tidlig UL. 

Skrevet

Kommer til å fortelle til nærmeste før uke 12 og andre etter uke 12. Sist ble det fra det litt tidligere pga kvalme som ikke kunne skjules. Nå gjør vi ivf (neste 1 aug), så de nærmeste er naturlig å fortelle til på en gang.

Skrevet

Mamma fikk vite det samme dag som jeg fikk positiv test ettersom vi var ute og handlet sammen, og jeg fikk vondt i magen. Ellers fortalte jeg det til en venninne nesten samtidig. En venninne til fikk vite det forleden, er 7 uker i dag.

Lurer på å fortelle det til resten av familien om ikke lenge.

Jeg regner med å fortelle det på jobb rett etter ferien. Dette er mitt tredje svangerskap siden feb 2012 så gruer meg.. Hopper over til 2. trimester første uken i august så da er det vel tryggere.. 

Jeg har egentlig lyst til å vente lengst mulig med å fortelle det utenom familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...