Gå til innhold

Tips til dere med bekken/ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Et lite tips til dere som sliter med smerter i rygg og bekken..

Jeg har hatt mye bekken og ryggvondt i dette svangerskapet og gått til både fysioterapeut og naprapat- kun med semi effekt. For noen uker siden begynte jeg med behandling hos Kiropraktor med spes kompetanse på gravide- det har hatt en fantastisk effekt. Jeg kan nå sove godt uten å måtte snu meg hvert 10 min.., og kan gå turer igjen. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke gjorde dette før!:) alle er jo selvfølgelig forskjellige, men det kan virkelig være verdt å prøve det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144219073-tips-til-dere-med-bekkenryggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det har hjulpet deg!

Jeg har kun hatt bekkenplager i mitt andre svangerskap, det hadde nok med jobben jeg hadde den gang å gjøre.
Har ihvertfall ikke hatt det i de to følgende svangerskap.

Den gang gikk jeg jevnlig til kiropraktor som var spesialist på gravide, men det hadde ikke den samme effekten på meg.
Det som derimot gjorde ting bedre, eller ihvertfall holdt meg oppegående var en fantastisk fysioterapeut som kun jobbet med gravide.
Har vært mye hos fysioterapeut, men aldri en som jobbet som ham.
Det var dypmasasje på triggerpunkter og smertefullt til tusen, men gubban så godt det gjorde etterpå.
På slutten måtte jeg gå 2-3 ganger i uken.

Det er nok forskjell på behandlere, men så kan det nok også være at det forskjellige behandlinger hjelper forskjellige gravide, kanskje fordi bekkenløsning og låsning kan være så forskjellig fra gravid til gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...