BumblebeeBaby89 Skrevet 5. juni 2015 #1 Del Skrevet 5. juni 2015 Hva gjør deres baby når den har våkentid - hva gjør den fornøyd? Min baby sover bra om natten. Hun legger seg åtte om kvelden, og sover frem til klokken tolv, da mater jeg henne en tur(hun våkner ikke spesielt da)...så sover hun frem til ca. 07.00, da våkner hun litt til, men sovner ganske fort igjen etter mat. Så sover hun frem til ca. kl.10.00. Nå har hun da fått 14 timers søvn .....jeg har hørt at en baby på 2-3måneder skal sove 12-15 timer i døgnet ....og det stemmer ganske bra med hvor mye hun vil være våken. Fra klokka 10.00-20.00 er hun stort sett våken, tar et par power-napper på 20min fire-fem ganger i løpet av dagen. Problemet er at når hun er våken er hun veldig rastløs og mye sur. Hun vil ikke være i samme posisjon mer en fem minutter. Ligger hun aleine i vugga si med en uro over blir hun lei i løpet av fem minutter og begynner å grine. Ligger hun på leketeppe på gulvet er det samme greia. Aller helst skal hun sitte på fange, mens hun homper på kneet og ser på tv...da er hun roligst lengst. Men likvel blir hun lei dette også etterhvert, desutten har jeg andre ting å gjøre enn å sitte med hun på fanget hele dagen. Hun ønsker å "finne" på nye ting hele tiden, og det er ganske slitsomt. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få hun til å trives med å ligge litt aleine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Del Skrevet 8. juni 2015 Åhh, gurimalla! Du skal være inmari takknemlig for at du har en baby som sover så mye som hun gjør, det er da ikke rart at hun søker litt action når hun har så liten våkentid....og det du har å gjøre, får du vel gjort unna når hun sover?? Og hun kommer til å kreve mer og mer action og oppmerksomhet fra deg, så det er bare å brette opp armene! Du aner ikke hvor heldig du er! Anonymous poster hash: 40ef7...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling&guttaboyz Skrevet 8. juni 2015 #3 Del Skrevet 8. juni 2015 Wow!! Vanvittig bra nattesøvn! Men skjønner din frustrasjon over dårlig dagsøvn. De blir jo overtrøtte og grinete på dagen også. Høres litt ut som min som vare sover 30 min på dagtid. Han sover også bedre på natt, men ikke i nærheten av din. Du får jo virkelig egentid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 12. juni 2015 #4 Del Skrevet 12. juni 2015 Altså, nyt nattesøvnen. Du er utrolig heldig. Min er 11 mnd og våkner rundt fem ganger per natt. Masete om dagen, men hun er jo en baby, og det er sånn det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2015 #5 Del Skrevet 25. juni 2015 Har du prøvd bæresjal, slynge etc.? Jeg har også en baby på 2,5 mnd som er våken stort sett hele dagen frem til 18.30/19. Skjønner at du blir lei, selv om du får litt egen tid på kvelden. Det er en utfordring å aktivisere så små. Samtidig som de ikke skal overstimuleres. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke tilbudt TV. Alt for tidlig. Babyen skal på dette stadiet utforske seg selv og nær omgivelser, ikke bli passivt stimulert av TV. Anbefaler Babygym, ha enten to forskjellige eller bytt ut lekene med jevne mellomrom. Heng på ekstra lekeringer etc, slik at babyen klarer å gripe dem. Bæresele/sjal da kan babyen være med mens du gjør dagens gjøremål. Det pleier de å elske. Noen må introduseres litt og litt, andre kan henge der på timesvis fra start av. Egentid, la barnet ligge en plass der det trives godt. Ta av klær om det er varmt, lettere for barnet å sprelle, gripe føttene osv. Gyngestol og sang, super kombinasjon. Sovner gjerne. Trille tur Biltur fjelltur i bæresele Snakke sammen, la babyen ligge oppå lårene dine, halvveis sittende. Herm etter alt babyen sier, da blir den stolt. Anonymous poster hash: 9a0d8...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå