Gå til innhold

Er det ikke normalt å få noe enten penger eller god vin dersom man stiller som hundepasser i 7-14 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å bli tatt for gitt. Så når det blir uaktuelt med gjentjenester, og du har gjort same jobb tidligere uten betaling, hadde jeg nok sagt:  "Det kan jeg, men kjøp meg en Prada parfyme og noen godt til barna fra taxfreen for jobben".

Skrevet

Jeg synes det er normalt få litt en pass av hund så mange dager. Dere skal da ikke være gratis bikkjevakt fordi de skal til syden? Selv leverer vi hunden på kennel som koster like mye som en ferietur. Men så får den godt stell også da :)

Gjør som "ElskerLivet" skriver... sleng ut av deg at parfyme og litt godteri er på listen som kompensasjon!

Skrevet

I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen.

ENIG!

Skrevet

I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen.

ENIG!

Enig her og. 

Moren min sa ja til at en klassevenninne av meg fikk bo hos oss en uke mens hun og samboeren dro til syden for å gifte seg. Hun takket ikke engang for hjelpen da de kom hjem. Ikke en telefon, ikke en vin, ikke en blomst, ingenting. Da blir man litt matt. 

Anonymous poster hash: 0ecb3...ae1

Skrevet

Jeg tenker at dyrepass er sånt man gjør for venner uten nødvendigvis å skulle kreve betaling for jobben.

Jeg hadde sagt ja, og ikke forventet å få noe for jobben.

Men det ER rart om vennene deres ikke kjøper dere noe som betaling alikavel, fordi det er det normalt høflige å gjøre når noen har gjort en jobb for deg. ;)

Skrevet

Jeg synes dere burde kunne forvente en liten takk for hjelpen. Men tre kartonger med vin???

Anonymous poster hash: 53392...3cf

Skrevet

Jeg har passet hunder mange ganger for andre. Jeg tenker at venner hjelper hverandre når det passer slik. Imidlertid så har jeg innsett at jeg er blitt tatt for gitt. Jeg har aldri passet hunder mindre enn 12 dager, opp til et par måneder. Kun to ganger har jeg fått noe lite symbolsk. Jeg har aldri forventet noe tilbake, men har tenkt at det er normalt å hjelpe hverandre. Når jeg etter å ha passet hund i ukesvis flere ganger og barn innimellom for samme personer og så spør om en liten tjeneste tilbake og får til svar "nei, orker ikke"... da har jeg fått nok, jeg har opplevd dette flere ganger, og det er aldri hjelp andre veien. Så jeg har bestemt meg for at jeg kan godt passe en hund igjen, men jeg passer den ikke andre gang uten noe tilbake av tjenester eller symbolsk gave. 

Jeg har til og med vært borti og fått spørsmål "åh, vi glemte å kjøpe godbiter, og den trenger også slik, kan du kjøpe inn det, du får selvfølgelig igjen alle pengene når vi kommer tilbake". Summen oppgitt og kvitteringene levert til eier, men aldri fått igjen det, og fikk heller ikke en symbolsk oppmerksomhet for å ha passet hunden (som er kjent for å være veldig krevende).

Det er synd, jeg synes det er kjempekjekt å passe hunder, men liker ikke å bli tatt for gitt.

Anonymous poster hash: 3558d...7c3
Skrevet

Har det vært min hund så hadde jeg kjøpt en god vin/ champagne el til deg, hadde nok og spurt deg hva du ville hatt for jobben!

Skrevet

Kommer helt an på. Jeg hadde ikke krevd noe hvis jeg skulle passe hunden til noen veldig gode venner, eller familie. Spørs jo også om det passer. Tror ikke jeg hadde hatt så lyst til å ha hunden i 14 dager av ferien min for eksempel Men jeg har to hunder selv. Så trim må de uansett ha, og støvsugeren må frem like mye. Hadde jeg satt mine bort så lenge hadde jeg nok gitt noe selv om de ikke spurte, om ikke fordi det forventes men fordi jeg hadde ønsket å vise hvor takknemlig jeg er! Også ville de kanskje passet igjen hvis de visste at jeg ble skikkelig glad.  

Skrevet

Er det et toveis venneforhold (man gir og man tar), så er det helt greit vederlagsfritt, MEN selvsagt med en gave i form av vin e.l. når de kommer hjem. Er det et enveis venneforhold (altså dere gir, de tar) - still krav!

Anonymous poster hash: 8ce3a...089
Skrevet

Foreldrene mine skal ha hunden sin inn på kennel nå i høysesongen. 7000,- for 14 dager! Så å utnytte venner som gratis hundepassere for å slippe å betale for kennel synes jeg er frekt. Jeg hadde aldri orket å passe en stor hund gratis, det er fryktelig mye jobb. Hadde sagt jeg ville hatt 1500,- for en uke.

Unntaket er hundepass for foreldrene mine/svigers, det gjør jeg selvfølgelig gratis. Men får da litt gaver fra landet de har vært i og fra taxfree som "betaling".

Anonymous poster hash: 74f4b...bf1
Skrevet

Foreldrene mine skal ha hunden sin inn på kennel nå i høysesongen. 7000,- for 14 dager! Så å utnytte venner som gratis hundepassere for å slippe å betale for kennel synes jeg er frekt. Jeg hadde aldri orket å passe en stor hund gratis, det er fryktelig mye jobb. Hadde sagt jeg ville hatt 1500,- for en uke.

Unntaket er hundepass for foreldrene mine/svigers, det gjør jeg selvfølgelig gratis. Men får da litt gaver fra landet de har vært i og fra taxfree som "betaling".

Anonymous poster hash: 74f4b...bf1

Det blir litt feil å si at de som prøver å få venner til å passe hunden bare er ute etter å slippe å betale kennel! Jeg hadde aldri satt mine på kennel, det har ingenting med betaling å gjøre... Venner av oss eller familie kjenner hundene, og de hadde garantert hatt det bra og følt seg trygge der de kjenner noen fra før. Kan ingen passe hadde jeg blitt hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...