Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #1 Skrevet 5. juni 2015 Vennepar som synes vi kan passe hunden deres gratis mens de er i syden 1 uke eller muligens 2. Det er en stor hund som krever trim 3 ganger om dagen i tillegg så røyter den en god del så jeg regner med støvsugeren må stå fremme daglig. Men jeg ønsker ikke påta meg ansvaret med å passe hunden uten at vi enten får noen kroner for det eller de kjøper en eller 3 dunker med god vin på tax free. Jeg hadde ikke innbilt meg at noen bekjente skulle passet vår hund i opptil 2 uker uten noen form for kompensasjon. Anonymous poster hash: 75bb1...cc2
Sint naken biltyv Skrevet 5. juni 2015 #2 Skrevet 5. juni 2015 Sa sier du bare at hvis du ikke får en tusenlapp per uke så får de sette dyret på Kennel slik som andre gjør... Folk er så frekke altså
HvittHus Skrevet 5. juni 2015 #3 Skrevet 5. juni 2015 Det er urimelig å forvente gratis pass uansett størrelse og aktivitetsnivå på hunden. Be vennene dine om feks 125kr døgnet. Da får de en veldig god deal i forhold til hva kennel koster, evnt hva andre private passere koster.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #4 Skrevet 5. juni 2015 Det er vel bare å si at du kan passe hunden og at du tar f.eks 1500 kr for jobben. Om de syns det er mye kan de sette hunden på kennel og betale mer. Anonymous poster hash: d28ef...ed4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #5 Skrevet 5. juni 2015 Det er sånt jeg kunne gjort for en symbolsk lønn som en venninnetjeneste. Vin, god sjokolade eller annet snadder fra taxfree/ feriested hadde vært bra. Anonymous poster hash: 3528d...ccd
overlord Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 Har de sagt at dere ikke får noenting? Vi gir som regel en liten ting til de som passer våre hunder, men jeg vet også at de passer med glede uten å forvente noen "lønn". Fordi de synes det er hyggelig... Vil du ikke passe dyret, så sier du nei. I stedet for å irritere deg over pels og turer i to uker... Anonymous poster hash: 53392...3cf
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Hvordan vet du at de ikke har tenkt å gi dere noe da? Har du spurt? Anonymous poster hash: f5173...bdc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 Ja det vet jeg for ble spurt om vi kunne passe hunden, har gjort det engang tidligere, fikk ikke engang en flaske vin og ja jeg måtte ta en grundig husvask for det var røytetid og hunden rullet seg i absolutt alt av sølepytter og det som var å rulle seg i. Jeg var glad når den ble hentet for å si det slik. Men jeg blir å si at denne gangen så må de betale ellers er kennel et bra alternativ om de vil komme seg på ferie. Anonymous poster hash: 75bb1...cc2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde aldri krevd betaling av venner! I min vennegjeng støtter og hjelper vi hverandre der vi kan uten å kreve noe tilbake. Men hadde jeg vært hundeeieren, hadde jeg gitt en oppmerksomhet som takk for hjelpen. Anonymous poster hash: 8444c...bfc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Frekt som faen som du meg!! Klar du skal ha betaling,hvis ikke sier du nei og lykke til med å finne gratis hundepasser! Anonymous poster hash: 2e73d...578
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen. Jeg også hjelper venner, men det er forskjell på å passe enn hund og å ta inn posten og vanne blomstene. I alle fall i min verden Anonymous poster hash: d28ef...ed4
HvittHus Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde aldri krevd betaling av venner! I min vennegjeng støtter og hjelper vi hverandre der vi kan uten å kreve noe tilbake. Men hadde jeg vært hundeeieren, hadde jeg gitt en oppmerksomhet som takk for hjelpen. Anonymous poster hash: 8444c...bfc I min vennekrets gjør vi også tjenester uten at man krever noe for det, ala ta inn posten, vanne blomster, putte søppel i bosspannet når man er på ferie, handle mat til syke venner, kjøre til legen etc Men å passe en hund i to uker er et stort arbeid og en stor forpliktelse og et enormt ansvar, og det er rimelig frekt å sette bort en hund for en såpass lang periode uten å gi noe tilbake. Hvis det er slik at du uten problemer hadde tatt på deg å passe en hund for dine venner i to uker uten vederlag, skulle jeg ønske du var en del av vennekretsen min, for ingen hadde særlig lyst til å passe min søte lille 72 kg kladd selv om jeg så hadde betalt gull og myrra. Snill som dagen var lang, men litt større enn normalen.
overlord Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen. Jeg også hjelper venner, men det er forskjell på å passe enn hund og å ta inn posten og vanne blomstene. I alle fall i min verden Anonymous poster hash: d28ef...ed4 Enig i det, og selv hadde jeg aldri passet en hund. Men dersom jeg var såpass glad i dyr at jeg hadde gjort det så hadde det ikke vært for å få penger. Et vennepar av oss passet ungene en helg for to uker siden. En enda mer krevende jobb enn å passe en kjøter. Det slo meg da ikke å betale for det, men jeg passer gjerne dere unger ved en senere anledning.
overlord Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde aldri krevd betaling av venner! I min vennegjeng støtter og hjelper vi hverandre der vi kan uten å kreve noe tilbake. Men hadde jeg vært hundeeieren, hadde jeg gitt en oppmerksomhet som takk for hjelpen. Anonymous poster hash: 8444c...bfc I min vennekrets gjør vi også tjenester uten at man krever noe for det, ala ta inn posten, vanne blomster, putte søppel i bosspannet når man er på ferie, handle mat til syke venner, kjøre til legen etc Men å passe en hund i to uker er et stort arbeid og en stor forpliktelse og et enormt ansvar, og det er rimelig frekt å sette bort en hund for en såpass lang periode uten å gi noe tilbake. Hvis det er slik at du uten problemer hadde tatt på deg å passe en hund for dine venner i to uker uten vederlag, skulle jeg ønske du var en del av vennekretsen min, for ingen hadde særlig lyst til å passe min søte lille 72 kg kladd selv om jeg så hadde betalt gull og myrra. Snill som dagen var lang, men litt større enn normalen. Jeg utstår ikke hunder- lønnet oppdrag eller ei.
Papegøyeblomst Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Jeg passet hunden til broren min i fire uker mens de skulle på ferie ,- fikk ikke en dritt, bare et souvenir-stearinlys... Syns det var litt kjipt!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 I min verden er det naturlig at venner gjør hverandre tjenester vederlagsfritt. Når det er sagt er det en fin gest å gi noen en flaske vin eller en boks sjokolade som takk for hjelpen. Jeg også hjelper venner, men det er forskjell på å passe enn hund og å ta inn posten og vanne blomstene. I alle fall i min verden Anonymous poster hash: d28ef...ed4 Enig i det, og selv hadde jeg aldri passet en hund. Men dersom jeg var såpass glad i dyr at jeg hadde gjort det så hadde det ikke vært for å få penger. Et vennepar av oss passet ungene en helg for to uker siden. En enda mer krevende jobb enn å passe en kjøter. Det slo meg da ikke å betale for det, men jeg passer gjerne dere unger ved en senere anledning. Jeg hadde heller ikke passet en hund. Ikke mot betaling en gang. Passer gjerne andres barn mot at de passer mine. Anonymous poster hash: d28ef...ed4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 For oss er det ikke normalt å motta penger eller goder for hundepass. Vi har to venner vi passer hunden til innimellom og hadde sett rart på de om vi fikk noe for det. En periode passet vi hunden til en venninne i uker i strekk. Hunden blir som en del av familien og følger oss og våre planer. Blir ikke noe ekstra jobb egentlig. Men vi er alle forskjellige ☺☺ Anonymous poster hash: 79b71...321
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Det var jammen meg frekt! Min mor passet en gang den ene hunden vår i 5 mnd grunnet vi sleit med å finne bolig som tillot hund. Jeg spanderte tur til syden for at hun passet hunden! Skulle da bare mangle! Jeg sier ikke at man skal forvente å få x-antall tusen for å passe en hund. Men en gave som viser at man satt pris på hjelpen skulle da bare mangle. Anonymous poster hash: ea908...072
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 Hadde noen tatt inn posten for oss mens vi var i syden hadde jeg selvsagt kjøpt en vin eller noe annet hyggelig som takk for hjelpen. men nå er vi sånn både mannen og meg. Er vi bedt på middag hos noen tar vi alltid med blomster til verten. Vi er sånn begge to. veldig oppmerksomme på å vise takknemlighet! Syns det er merkelig at disse vennene dine forventer at dere skal gjøre dette uten å få så mye som et takk engang. Anonymous poster hash: 81eb8...e76
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Altså jeg passer jo den hunden en dag uten å kreve noe for det, nå har vi såpass store unger at å få barnepass tilbake er ikke aktuelt for vår del. Ikke har vi hund heller de kan passe som gjenytelse så da synes jeg det er på sin plass å kjøpe noe som takk for hjelpen. Til og med min mormor som var snill å strikke 2 kofter til meg ga jeg en time hos hennes faste frisørsalong samt en hårkur som takk for hjelpen. Anonymous poster hash: 75bb1...cc2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #22 Skrevet 5. juni 2015 Synes det er helt utrolig at noen vil dra bort så lenge fra hunden sin! Her har vi to hunder og de er med på ferie. Vi vet vi ikke kan dra til syden osv når vi har hunder og det er også barna enige i, de ville heller ikke dratt bort uten hundene. Men for mange som er en hund bare ett statussymbol, her er hundene en del av familien. 😄 Anonymous poster hash: cfccd...1eb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #23 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde passet hunden (vennerpar, ikke bekjentes hund - jeg ble usikker på om det faktisk var et vennepar eller bekjente du skriver om) uten å forvente betaling av noe slag. Men det hadde selvfølgelig vært veldig satt pris på om vi fikk noe. Men for å være helt ærlig, så ville jeg ikke passet en hund. Det er for mye arbeid, og det høres ut som om du også synes det. Jeg ville ikke latt noen passe min hund heller med mindre de faktisk ønsket det og gledet seg - det er mye jobb med hund, og sånn er det bare. Å levere den til noen som sier "joa, greit, jeg skal ta ham...," sier meg at han faktisk ikke egentlig ønsket. Ville ikke levert barna mine heller til en "ufrivillig" barnevakt. Jeg foreslår derfor at du enten sier en sum du vil ha for å passe ham og gjør det klart for dem at det er bryderi for deg (derfor du vil ha betalt), eller at du sier nei. Anonymous poster hash: 14c0f...923
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #24 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde passet hunden (vennerpar, ikke bekjentes hund - jeg ble usikker på om det faktisk var et vennepar eller bekjente du skriver om) uten å forvente betaling av noe slag. Men det hadde selvfølgelig vært veldig satt pris på om vi fikk noe. Men for å være helt ærlig, så ville jeg ikke passet en hund. Det er for mye arbeid, og det høres ut som om du også synes det. Jeg ville ikke latt noen passe min hund heller med mindre de faktisk ønsket det og gledet seg - det er mye jobb med hund, og sånn er det bare. Å levere den til noen som sier "joa, greit, jeg skal ta ham...," sier meg at han faktisk ikke egentlig ønsket. Ville ikke levert barna mine heller til en "ufrivillig" barnevakt. Jeg foreslår derfor at du enten sier en sum du vil ha for å passe ham og gjør det klart for dem at det er bryderi for deg (derfor du vil ha betalt), eller at du sier nei. Anonymous poster hash: 14c0f...923 Jeg ville forøvrig gitt betaling av noe slag om noen passet hunden vår! Penger har aldri vært aktuelt for hundepasseren våres, det nekter hun ta imot, men noe godt og spiselig fra stedet vi har vært har vært veldig velkomment. Og hun passer alltid hunden hjemme hos oss, så for henne betyr det gratis mat, drikke og losji denne tiden hun passer (hun er student). Skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 14c0f...923
Pobie Skrevet 5. juni 2015 #25 Skrevet 5. juni 2015 Det er vanlig å kompensere for tjenester med sjokolade, vin, el.l.. Dette er ikke noe vi ber om på forhånd, for vi går utifra at de vi passer for også vet dette. Vi passer ofte svigerforeldrenes katt. Katten er ikke til noe bry i det hele tatt, vi reiser og besøker den to ganger om dagen og mater og tømmer do. Kjempeenkelt, og de bor nært oss. Likevel får vi vin og sjokolade når svigerforeldrene kommer tilbake. De passer til gjengjeld våre katter og hunder når vi reiser bort, og vi gir dem alltid vin og gaver i retur. Nylig hadde vi to katter på besøk da en venninne reiste bort i tre uker. Samboeren hennes var ikke bortreist, men han liker ikke å tømme kattedoen måvite, så kattene kom på besøk til oss. Makan til rotekopper av noen katter har jeg aldri vært borti. De spiste alt av planter, så alle potteplantene måtte settes bort, de sparket kattesand utover heeeeeele gangen hver gang de brukte den, og de tisset gjerne i haugen med rene klær som jeg nettopp hadde tatt ut av vaskemaskinen og. I det store og det hele ikke noe trivelig besøk. Tenkte jo at når venninnen vår kom tilbake etter tre uker på ferie i et eksotisk land ville hun ha kjøpt meg seg sjokolade og suvenirer som takk for pass av kattene, men neida. Fikk ingenting. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å passe en hund i noen dager uten betaling. Jeg elsker hunder. Men hvis det var snakk om mer enn noen få dager, eller hund med adferdsproblemer, eller en hund som røyter/sikler/lukter, da hadde jeg nok bedt om en form for kompensasjon ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå