Gå til innhold

Tips til Oslotur

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne skal noen dager til Oslo om noen uker og vil gjerne ha tips til hva vi bør gjøre der. Jeg har selvsagt vært i Oslo før, men da stort sett opp og ned Karl Johan og en tur innom Aker Brygge. Jeg mistenker at Oslo har veldig mye mer å by på en akkurat disse plassene, så nå vil jeg gjerne ha noen tips til hva vi bør finne på. Vi har ikke bestilt hotell, så tar gjerne mot råd om det også. Vi må bo sånn at vi klare å finne frem uten for mye problemer, siden vi ikke er så kjent i byen.. Hvor bør vi bo, gode restauranter, cafeer, butikker, severdigheter osv. Håper noen rutinerte Osloborgere eller Osloturister vil dele sine beste tips her. Vi liker det sjarmerende og særegne, heller enn det ultramoderne og fancy, men alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144219001-tips-til-oslotur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Nå vet jeg ikke om dere allerede har vært i Oslo, ei heller om hva dere liker å gjøre. Men her kommer noen tips.

- Grünerløkka. Rusle rundt i bydelen, sett dere ned for en øl og se på livet. Mange gode spisesteder også. Kan anbefale Le Benjamin i Søndre gate. God mat til overkommelige priser.

- Operaen. Fin utenpå og inni. Sjekk om der er ledige billetter til noe dere kan tenke dere å se. Sjekk også hva som går på de ulike scenene/teatrene i byen (flere festivaler nå i sommermånedene)

- Botanisk hage på Tøyen. Deilig å rusle rundt på en solskinnsdag og se på alt det vakre. Ligger ved siden av Munch muséet, som også er verdt et besøk

- Bygdøy. Mange muséer, men også et veldig flott område. Dra på badestranden for et bad (jepp, de har nudiststrand også!) eller rusle i skogen

- ta banen til Frognerseteren og snus på Nordmarka. Ta gjerne en stopp ved Holmenkollen om dere vil

- spise på Ekebergrestauranten. Gå i parken like ved, kikk på skulpturene og se på utsikten

- ta ferge ut til en av øyene i Oslofjorden

- Frognerparken og se Sinnataggen m.m

-Nasjonalmuseet og Slottet (omvisning på slottet i sommermånedene)

- ta buss til Tusenfryd om dere liker sånt

- sjekk rockefeller.no for konserter i tidsrommet dere befinner dere i Oslo

Jeg er ikke glad i shopping, så det får andre ta seg av.

Andre tips: kjøp dagskort eller ukeskort på trikk/bane/buss/ferge. Da kommer dere dere litt rundt i byen. Det finnes hop on hop off-busser som kjører til turistattraksjonene. Og noe som heter Oslokortet, tror jeg det er, som gir billigere inngang til muséer og annet. Det ligger flere hoteller rundt Oslo S/Jernbanetorget om dere vil bo sentralt.

Tillegg: er dere glad i å gå på kino er Colosseum kino på Majorstuen et must. Se film i sal 1!

Endret av Fembot

Ta en båttur til en eller flere av øyene.

Frognerparken,

Gå tur langs kaia dn nye havnepromenaden

Ekeberg og skulpturparken, se på utsikten

St. Haugen

Enerhaugen

Damstredet

Leser dere Sønnavind gå i Elises fotspor

Akerselva

Området rundt Torggata er blitt veldig fint.

Masse masse jeg kan nevne.

Er dere i Oslo for å handle eller for kos?

Men jeg vil trekke frem Taste of China og Beging Palas der selges Dim Sum nydelig mat kinesisk tapas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...