Gå til innhold

så urettferdig verden er...

Anbefalte innlegg

Usj. Bynner å bli DRITlei nå. Ser ikke ut som Spurs satt Mnd her heller. Testet negativt. Men skulle hatt mens i dag. Ingen mens. Vondt i ryggen (dette er nytt) hvit utflod. Men ikke mye. Hatt mye symptomer, men alt er vel bare innbilt. Syns folk blir gravide rundt med bare noen puster på de. Fikk telefon fra ei venninne som nettopp hadde fått positiv test. Og det kjennes ikke godt å føle at man ikke føler noe glede for henne. Hun har en fra før og skal ha Nr to. I samme tidsperiode som vi har forsøkt på EN.

Beklager utbruddinlegg. Men søren hvor urettferdig verden er

Anonymous poster hash: a1b24...e6e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218949-s%C3%A5-urettferdig-verden-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj. Bynner å bli DRITlei nå. Ser ikke ut som Spurs satt Mnd her heller. Testet negativt. Men skulle hatt mens i dag. Ingen mens. Vondt i ryggen (dette er nytt) hvit utflod. Men ikke mye. Hatt mye symptomer, men alt er vel bare innbilt. Syns folk blir gravide rundt med bare noen puster på de. Fikk telefon fra ei venninne som nettopp hadde fått positiv test. Og det kjennes ikke godt å føle at man ikke føler noe glede for henne. Hun har en fra før og skal ha Nr to. I samme tidsperiode som vi har forsøkt på EN.

Beklager utbruddinlegg. Men søren hvor urettferdig verden er

😅 spiren... Ikke Spurs. Autocorrect

Skjønner hvordan du føler det. De to årene vi var prøvere så ble "alle" rundt oss gravide. Det var tungt, selv om jeg gledet meg på deres vegne.

Har dere startet utredning? Her ble det ivf, med klaff på første. Så vi føler oss heldige! Prøvetiden er ufattelig tung. Men gleden er jo så stor når det går. På enten den ene eller den andre måten.

Masse lykke til! Håper det klaffer for dere også snart :)

Anonymous poster hash: de5f8...810

Skjønner hvordan du føler det. De to årene vi var prøvere så ble "alle" rundt oss gravide. Det var tungt, selv om jeg gledet meg på deres vegne.

Har dere startet utredning? Her ble det ivf, med klaff på første. Så vi føler oss heldige! Prøvetiden er ufattelig tung. Men gleden er jo så stor når det går. På enten den ene eller den andre måten.

Masse lykke til! Håper det klaffer for dere også snart :)

Vi er ferdige med utredning. Få og late svømmere hos han. Så håper d blir en baby på oss snart og :) tok det lang tid før dere ble gravide? Tenker på all tid med medisiner ect før forsøket

Nå valgte vi å gå privat fordi vi ikke orket ventetiden i det offentlige.

Så vi ringte vel klinikken i august i fjor, oppstartsamtale og godkjenning. Vi var ferdig med alle prøver. Så da jeg ventet mensen samme uka vi hadde samtale så fikk vi starte med en gang. Kort protokoll, så jeg slapp den nesesprayen. Men vet ikke om offentlig gjør det sånn. Oppstart med medisiner i begynnelsen av september, innsett i slutten av september, og positiv test i oktober. Så plutselig så gikk det kjempefort! Termin nå i juni.

Her var også resultatet av sædprøven hans at sædcellene var trege og litt få, samt at jeg nok har pcos. Så det ble icsi på oss.

Står dere i kø for prøverørsbehandling? Nå kan ikke jeg så veldig mye rundt dette, men det virker ikke som den diagnosen er den verste, men kjedelig at man må gjennom den prosessen. For den er jo tøff både psykisk og fysisk. Håper det blir baby på dere også snart :)

Nå valgte vi å gå privat fordi vi ikke orket ventetiden i det offentlige.

Så vi ringte vel klinikken i august i fjor, oppstartsamtale og godkjenning. Vi var ferdig med alle prøver. Så da jeg ventet mensen samme uka vi hadde samtale så fikk vi starte med en gang. Kort protokoll, så jeg slapp den nesesprayen. Men vet ikke om offentlig gjør det sånn. Oppstart med medisiner i begynnelsen av september, innsett i slutten av september, og positiv test i oktober. Så plutselig så gikk det kjempefort! Termin nå i juni.

Her var også resultatet av sædprøven hans at sædcellene var trege og litt få, samt at jeg nok har pcos. Så det ble icsi på oss.

Står dere i kø for prøverørsbehandling? Nå kan ikke jeg så veldig mye rundt dette, men det virker ikke som den diagnosen er den verste, men kjedelig at man må gjennom den prosessen. For den er jo tøff både psykisk og fysisk. Håper det blir baby på dere også snart :)

Valgte å ta utredningen hos medicus pga ventetid vi og. Hvor er det dere fikk behandling? Hvilken Sum regner dere med det blir? Penger får være penger. Heller en tynnere konto enn fortvilelse og frustrasjon som og igken går ut over oss. 😜

Annonse

Føler med deg. Vi har prøvd i snart 2 år. Venninnene min blir gravide bare de ser på en mann. Noen av de røyker også, selv i svangerskapet. Jeg lever sunt, men sliter...... :(

Har ei venninne selv som "obs" ble gravid. Røyket under svangerskapet og har et barn med astma og gjentatte inleggelser pga rs virus eller hva d heter. Første innleggelse var hun 6 Mnd.

Men hun vet hva jeg mener. Hadde en utblåsning til henne gjentatte ganger under svangerskapet.

Vi valgte ivf klinikken i Oslo. Kjøpte en sånn 3 pk. løsning. Husker ikke eksakt pris på den, tror det var ca. 57 000. Så kom medisiner ved siden av. Vi brukte 15 000 kr. på medisiner på første forsøk ca. Det var også et tillegg for icsi. Så tilsammen så tror jeg vi har brukt 75 000 kr. Men skulle vi gått gjennom flere forsøk nå så hadde vi jo fått dekket medisiner på lik linje med de som går offentlig.

Vi prøvde i 5 år, ingenting galt ble funnet på utredning. Fikk Pergotime flere ganger, og neste steg var ivf. Heldigvis klaffet det før vi måtte til med ivf. 

Men underveis i prøvingen fikk min venninne sitt tredje barn. Så sitt fjerde. Før hun fikk sitt tredje, da de var prøvere, tok det tre uker før hun sa til meg at hun måtte være helt steril. Førstemann var prevensjonssvikt, andremann var hopp-av-i-svingen uhell. Skal si at da de tre ukene hadde gått, var hun faktisk gravid, men testen hadde ikke slått ut positiv enda. 
Med fjerdemann sa hun at mannen knapt "dyppet" den, og så satt spira. Begge to er nå steriliserte fordi hun blir gravid så lett.
En annen venninne gjennomgikk en SA på første forsøk, men ble gravid like etterpå igjen. 

Det er hardt, men en dag er det deres tur :) Lykke til! 

Anonymous poster hash: 3aa9a...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...