Gå til innhold

Dumme husmora skal lage middag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På alle oppskrifter leser jeg at bakt potet skal stå i ovnen på 200 grader i ca en time.

Mine er ALDRI ferdig etter en time, det tar ca 2-2,5 time å få den skikkelig mør.

Nå skal jeg ha gjester og ha bakt potet. For å være sikker på at poteten er klar hadde jeg tenkt å bake den i ovnen i to timer og så legge de på toppvarmen på grillen til gjestene kommer.

Gjør det noe om de ligger varmt i kanskje to timer etter de er ferdig bakt i ovnen?

Anonymous poster hash: 174c3...7e8

Fortsetter under...

Skrevet

Har aldri fått de ferdige på to timer.. Bruker tre:-)

Anonymous poster hash: aa8f9...d9f

Skrevet

Har aldri fått de ferdige på to timer.. Bruker tre:-)

Nå har jeg de på 170 grader. Da blir de veldig gode:-)

Skrevet

Går helt fint å ha de liggende på varmen en stund før gjestene kommer :)

Har også irritert meg grønn over oppskrifter som ikke stemmer, min. 2 timer her og!

Anonymous poster hash: 8acea...906
Skrevet

Om du har ganske vanlig størrelse på potetene greier det seg med en time. Men om du kjøper de monsterstore i butikken med folie vil det nok ta 2-3 timer ja! :)

Skrevet

Vi bruker å ha dem i stekovnen på 180 grader i 2-3 timer. Kjenner på de etter 2 timer om de er myke er de ferdige, det kommer jo litt an på hvor store potetene er også.

Anonymous poster hash: 15929...a40

Annonse

Skrevet

Jeg syns det smaker beskt fra skallet når de ligger for lenge. Så mitt tips er å skjære et stort kryss i potetene, da korter du ned på tiden.

Skrevet

Jeg pleier kjøpe litt større enn vanlig middagsstørrelse men aldri de bakepotetene. De er jo gigastore.

Anonymous poster hash: 174c3...7e8

Skrevet

Bruker bare vanlige poteter, bakepoteter er jo alt for store, og blir ikke gode, og bruker alt for lang tid.

Bruker 1,5-2 timer her på vanlige poteter.

Anonymous poster hash: 6ddfc...a8f
Skrevet

Du burde koke potetene litt, evt. ha de litt i mirco først. Da går set som regel på en time hvis de ikke er av de største.

Anonymous poster hash: d4047...f70

Skrevet

Stikk et hull på tvers gjennom potetene med feks steketermometeret, da korter du ned tida litt.

Men det tar gjerne 2 timer,ja.

Skrevet

Steker på 150grader i ca en time. Bruker poteter i løsnet, ikke de største!

Anonymous poster hash: f3054...312

Skrevet

Er det bare meg som synes bakt potet og kokt potet smaker omtrent det samme? Hva er forskjellen egentlig?

Anonymous poster hash: 6d930...9c0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...