Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 mannen klemte tommel skikkelig på jobb i går, neglen er blåsvart, tommel er fryktelig vond, den er og veldig hoven så ille at ytterste tommel ledd ikke kan bøyes helt. Jeg mener han burde få sjekka den hos legen og få det dokumentert i tilfelle han ender opp med senplager siden dette skjedde mens han holdt på med en jobb på jobben. Han mener det er unødvendig å gå til lege med en klemt tommel Hva bør han gjøre? Anonymous poster hash: 1b365...046
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Kan være brudd, eller knusningsskade. Jeg synes han bør sjekke seg...men er han som min mann gidder han ikke Anonymous poster hash: 253b6...630
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Det er i følge han her ikke noe problem med beinet. Jeg prøvde å antyde at det kunne være ett brudd eller noe siden den er blitt litt blå på undersiden også, og er hoven, pluss at den er mist like vond over ett døgn etter. Men han vil ikke høre. Anonymous poster hash: 1b365...046
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Jobb- og idrettsskader bør alltid dokumenteres Anonymous poster hash: c7798...f3a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Dette skal det skrives skademelding på på jobben. Om det er knusningsskader, klemskader o.l som kan tenkes å få konsekvenser senere i livet så skal det i tillegg sendes skjema til NAV og forsikring. Nav vurderer om dette er godkjent som yrkesskade eller ikke. Og lege er jo absolutt lurt å kontakte når skaden virker så "alvorlig" som dette. Det er 72 timers frist på å fylle i skademeldinger fra man har skadet seg. Anonymous poster hash: 0ae03...a05
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Jeg mener også å ha hørt det at så lenge det skjer i jobb sammenheng skal det dokumenteres med tanke på eventuelle senplager. Mannen mener det ikke gjelder for klemte fingrer. Jeg blir en smule oppgitt over han her nå. hehe Anonymous poster hash: 1b365...046
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Satt på spissen så skal alle personskader meldes/rappprteres. Alt fra flis i fingeren til de tragiske ulykkene. Men de fleste gjør ikke noe med en flis. Men skulle det vise seg at det blir blodforgiftning eller andre komplikasjoner er det på sin plass å fylle ut en rapport. Bedriften plikter å ha et hms arbeid, og i dette arbeidet skal ulykker/uønskede hendelser behandles og forbedres der det kan for å hindre flere ulykker. Anonymous poster hash: 0ae03...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå