Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 omskolering gjennom Nav? Jeg er førskolelærer og takler ikke jobben. Har migrene 3/4 ganger i uka. Mye sykdom blant personale, mange barn, foreldre, oppfølgning, stramt budsjett = stress! Legen mener jeg bør tenke andre jobbmuligheter/utdannelse. Noen med lignende erfaring? Anonymous poster hash: 4d369...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 At jobben er stressende er ikke grunn til omskolering. Du får enten søke andre jobber eller ta videreutdannelse. Anonymous poster hash: 9530f...f4b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 At jobben er stressende er ikke grunn til omskolering. Du får enten søke andre jobber eller ta videreutdannelse. Anonymous poster hash: 9530f...f4b Du leste ikke godt. Jobben gjør meg syk! Anonymous poster hash: 4d369...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Jeg fikk da jeg avbrøt utdanning pga psykisk sykdom. Etter noen år på sosial stønad og aap søkte jeg og fikk innvilget støtte til nytt treårig studie. Fikk dog fryktelig lavt beløp da jeg ikke hadde opparbeidet meg noe. Mener å huske at jeg fikk rett over 100 000 netto pr. år, + dekket skokebøker og studieavgift.. og skrev av reiseutgifter på skatten Dette er 10 år siden så det kan tenkes det er nye ordninger/regler mtp dette... Anonymous poster hash: f5bd9...0f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Dyytttt Anonymous poster hash: 4d369...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Men for at NAV skal betale omskolering må det vel være sånn at graden av belastning/symptomer gjør at du ikke er på jobb? For samfunnet er dette et økonomisk spørsmål. Hvis du koster mye i sykemeldinger, så er det bedre å gi deg støtte til omskolering. Anonymous poster hash: efbf1...eb3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 kan du tenke deg å bli styrer i barnehage? assisterende styrer? veileder for familiebarnehager? Anonymous poster hash: 0db95...606
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skal muligens få det, men det er etter 5 år på AAP pga alvorlig, kronisk sykdom som gjør at jeg aldri mer kan jobbe i yrket jeg allerede har utdannet meg innen. Først var det snakk om ufør, men heldigvis er jeg blitt myyyye bedre og kan klare å jobbe igjen om jeg har en fornuftig jobb i forhold til sykdommen, likevel er det en lang og slitsom prosess å få dekt utdanning, de prøver virkelig alle andre utveier først og det til tross for at alle sier det er det eneste riktige for meg (4 ulike behandlere). Så det er ikke enkelt, heldigvis Anonymous poster hash: dd49f...8f0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Ja - jeg har vært en del sykemeldt og legen har foreslått å tenke i nye baner. Alt stresset med barn/foreldre/mas gjør at migrene anfallene blir mer ofte. Anonymous poster hash: 4d369...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Ja, det får du. Jeg kjenner flere som har blitt omskolert som følge av migrene. Lykke til Anonymous poster hash: e832f...b5e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Kom dette som en overraskelse at det er stress i barnehage? Hvorfor søker du ikke på andre jobber? Jeg er førskolelærer og jobber i bank! :-) har administrasjon og ledelse som valgfag (mange år siden jeg studerte) NAV kan ikke betale for alle som vil skifte yrke. Hvor mange år har du jobbet som førskolelærer? Anonymous poster hash: 9e2e5...b9b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har jobbet 6 år som førskolærer. Søker alltid nye stillinger : veileder i nav, styrer på Sfo/barnehagen, lærer på barneskolen, miljøarbeider og mye mer. Men jeg får ikke jobben.. Kan nav hjelpe i disse baner? At jeg får prøvd meg i andre jobber? Anonymous poster hash: 4d369...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Søk! Få lege til å skrive grundig uttalelse. Anonymous poster hash: d0f80...d2e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #16 Skrevet 3. juni 2015 Du må gå på aap for å kunne søke om det. Men først skal du prøves igjennom ALT annet. Utdanning er siste utvei for NAV. Ønsker du ny utdanning anbefaler jeg deg å gjøre det for egen regning for ellers kan det ta x-antall år før nav sier ja eller nei. Anonymous poster hash: d8c49...dec
Leirha Skrevet 3. juni 2015 #17 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har fått omskolering.Ble omskolert fra frisør til sykepleier.Evig takknemlig for det, jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten.Jeg tror for min del hadde det mye å si at jeg fikk den saksbehandleren jeg fikk, hadde jeg fått en annen så er det godt mulig jeg aldri hadde fått det gjennom.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #18 Skrevet 3. juni 2015 Du må gå på aap for å kunne søke om det. Men først skal du prøves igjennom ALT annet. Utdanning er siste utvei for NAV. Ønsker du ny utdanning anbefaler jeg deg å gjøre det for egen regning for ellers kan det ta x-antall år før nav sier ja eller nei. Anonymous poster hash: d8c49...dec Det er en idiotisk regel. Anonymous poster hash: d0f80...d2e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #19 Skrevet 4. juni 2015 At jobben er stressende er ikke grunn til omskolering. Du får enten søke andre jobber eller ta videreutdannelse. Anonymous poster hash: 9530f...f4b Du leste ikke godt. Jobben gjør meg syk! Anonymous poster hash: 4d369...ef7 Så ta tak i livet ditt selv. Bare fordi DU har valgt feil retning så må NAV rydde opp for deg og gi deg ny utdannelse? Tåpelig. Anonymous poster hash: fe140...1cd
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Jeg fikk da jeg avbrøt utdanning pga psykisk sykdom. Etter noen år på sosial stønad og aap søkte jeg og fikk innvilget støtte til nytt treårig studie. Fikk dog fryktelig lavt beløp da jeg ikke hadde opparbeidet meg noe. Mener å huske at jeg fikk rett over 100 000 netto pr. år, + dekket skokebøker og studieavgift.. og skrev av reiseutgifter på skatten Dette er 10 år siden så det kan tenkes det er nye ordninger/regler mtp dette... Anonymous poster hash: f5bd9...0f9 "Fryktelig lavt beløp"??? Håper ikke du studerte økonomi. 100 000 pluss dekte utgifter, er du klar over hvor heldig du er? I et hvilket som helst annet land ville dette vært en utopi. Anonymous poster hash: ce6ba...2a6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #21 Skrevet 4. juni 2015 Du må gå på aap for å kunne søke om det. Men først skal du prøves igjennom ALT annet. Utdanning er siste utvei for NAV. Ønsker du ny utdanning anbefaler jeg deg å gjøre det for egen regning for ellers kan det ta x-antall år før nav sier ja eller nei. Anonymous poster hash: d8c49...dec Det er en idiotisk regel. Anonymous poster hash: d0f80...d2e Flott regel! Man kan faktisk ikke vente at NAV skal betale ny utdanning til alle som blir stressa på jobb! Ta tak i livet ditt selv. Søker du på jobber og ikke får de må du få hjelp til søknad/cv eller hvordan du framstår på intervju. En førskolelærerutdannelse kan brukes til flere ting! Anonymous poster hash: 9e2e5...b9b
girlinred90 Skrevet 27. juli 2019 #22 Skrevet 27. juli 2019 Hvorfor kan du ikke som de fleste andre betale for din egen utdanning?? Høyskole er gratis og det er jo derfor vi har Lånekasseordning for å dekke fks boutgifter. Kjenner mange som har "valgt feil" og startet på en utdanning nr2 som de betaler for selv. Så en over klage over å "kun" få 100.000kr i året fra NAV selv om normale folk dekker egen utdanning og har flere hundre tusen i lån hos lånekassen...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2019 #23 Skrevet 27. juli 2019 Tråden er over fire år gammel... Anonymkode: e79b3...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå