Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #26 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg knapt nok klarer å fungere i hverdagen uten jobb. Kroniske smerter og tilsammen 3 diagnoser. Lege, spesialist og nav er enige om at jeg ikke klarer jobb slik jeg er i dag. De er enige i at jeg skal bruke mine krefter og energi på barna og på å prøve å bli frisk. Jeg hører på de som har kompetansen innen dette og ikke på hva hvermannsen mener om at jeg mottar aap. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Skjønner... Håper du blir sterk nok til en dag å kunne jobbe noe da Anonymous poster hash: 95fb9...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #27 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg knapt nok klarer å fungere i hverdagen uten jobb. Kroniske smerter og tilsammen 3 diagnoser. Lege, spesialist og nav er enige om at jeg ikke klarer jobb slik jeg er i dag. De er enige i at jeg skal bruke mine krefter og energi på barna og på å prøve å bli frisk. Jeg hører på de som har kompetansen innen dette og ikke på hva hvermannsen mener om at jeg mottar aap. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Skjønner...Håper du blir sterk nok til en dag å kunne jobbe noe da Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Takk. 😊 det håper jeg også. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #28 Skrevet 3. juni 2015 12000 hver 14 dag brutto Anonymous poster hash: fd348...1b0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #29 Skrevet 3. juni 2015 7400 kr hver 14. dag Anonymous poster hash: 1e586...941
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #30 Skrevet 3. juni 2015 Ca 25 000. Anonymous poster hash: 93176...876
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #31 Skrevet 3. juni 2015 Mannen min får 12 000 netto hver 14. dag. Anonymous poster hash: 21be6...0c3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #32 Skrevet 3. juni 2015 Får 18.000 utbetalt i mnd. Har aldri hatt fast inntekt pga jeg er født med en sykdom. Anonymous poster hash: fcef6...113
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #33 Skrevet 3. juni 2015 Ca 6000 hver 14 dag. Anonymous poster hash: e395f...ed7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #35 Skrevet 3. juni 2015 Altså 12500 etter skatt hver 14 dag. Anonymous poster hash: 15ecc...ea2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #36 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Rett og slett kvalmt å høre hvor mye man får ut som NAV:ere. Har 2 unge NAV:ere i omgangskretsen. Ikke syke i det heletatt. Late bare Anonymous poster hash: ef4f2...331
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #37 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Rett og slett kvalmt å høre hvor mye man får ut som NAV:ere. Har 2 unge NAV:ere i omgangskretsen. Ikke syke i det heletatt. Late bare Anonymous poster hash: ef4f2...331 Dumme folk! Da passer du fint inn der. Siden du også er dum. Anonymous poster hash: c6162...0b5
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #38 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg knapt nok klarer å fungere i hverdagen uten jobb. Kroniske smerter og tilsammen 3 diagnoser. Lege, spesialist og nav er enige om at jeg ikke klarer jobb slik jeg er i dag. De er enige i at jeg skal bruke mine krefter og energi på barna og på å prøve å bli frisk. Jeg hører på de som har kompetansen innen dette og ikke på hva hvermannsen mener om at jeg mottar aap. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Du har aldri kunnet jobbe og klarer knapt fungere i hverdagen, men flere barn har du fått? Anonymous poster hash: 74138...2c3
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #39 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Rett og slett kvalmt å høre hvor mye man får ut som NAV:ere. Har 2 unge NAV:ere i omgangskretsen. Ikke syke i det heletatt. Late bare Anonymous poster hash: ef4f2...331 Jeg er enig i at det er kvalmt at navere, altså trygdemisbrukere og svindlere, kan få så mye penger i måneden. At unge uføre som er rettmessige mottager av trygd fordi de er syke får såpass synes jeg er helt greit, det er ikke lett å overleve på mindre enn de faktisk får i dag. Problemet er at det kan være vanskelig å vite hvem som er misbrukere, selv ikke du kan vite det. Kanskje er de to du kjenner trygdemisbrukere, men det kan også godt hende de bare er veldig gode til å skjule for omverdenen hvor plaget de er av sine sykdommer. Man er ikke forpliktet til å være sengeliggende eller klage til alt og alle om hvor fælt man har det selv om man er trygdet.... Anonymous poster hash: 0d5ca...469
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #40 Skrevet 4. juni 2015 8400 hver 14.dag Anonymous poster hash: 4a85c...19b
Leirha Skrevet 4. juni 2015 #41 Skrevet 4. juni 2015 Jeg fikk omtrent samme som deg. det var jeg rundt 18000-19000 utbetalt i mnd, men det er ens stund siden. 3år siden jeg ble ferdig utdannet nå.Fikk AAP, eller hva det het før for leeenge siden også, det er vel 15 år siden ( dette har ingen sammenheng med det over).Jeg var i en virkelig crappy livssituasjon, uten utdanning, uten mulighet til utdanning, uten inntekt, psykisk sykdom som holdt meg nede.Da ble løsningen etter mange runder med den gang trygdekontorer, omskolering.Omskolering fra ingenting til frisør. Det var et hurtigløp og tok ikke lange tiden.Siden jeg ikke hadde noe inntekt å vise til, ble det minste beløp i mnd for meg, jeg mener det var rundt 8000 utbetalt i mnd, inkl barnetillegg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #42 Skrevet 4. juni 2015 Jeg blir også kraftig provosert. Mannen min jobber hundre prosent,hver bidige dag,og får utbetalt rundt 18000 kr. Det er helt sykt at det skal lønne seg å gå hjemme. Jeg mener ikke at syke folk ikke skal ha noe å leve av. Men de skal ikke få mer enn folk som abeider og bidrar! Og til alle dere som kommer til å kommentere at det er bare for mannen min å skifte jobb. Det er ikke poenget her. Det er mange i Norge som jobber i lavtlønnsyrker, og jeg respekterer dem mye mer enn folk som lever på nav. Anonymous poster hash: 300f3...476
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #43 Skrevet 4. juni 2015 Jeg blir også kraftig provosert. Mannen min jobber hundre prosent,hver bidige dag,og får utbetalt rundt 18000 kr. Det er helt sykt at det skal lønne seg å gå hjemme. Jeg mener ikke at syke folk ikke skal ha noe å leve av. Men de skal ikke få mer enn folk som abeider og bidrar! Og til alle dere som kommer til å kommentere at det er bare for mannen min å skifte jobb. Det er ikke poenget her. Det er mange i Norge som jobber i lavtlønnsyrker, og jeg respekterer dem mye mer enn folk som lever på nav. Anonymous poster hash: 300f3...476 Så du respekterer ikke meg som tjente ca 350.000 i året da jeg var frisk, ble alvorlig syk og nå har ca 220.000 i aap? Vi har måttet snu rundt på hele økonomien, selge unna og eneste måten vi klarer beholde huset på er å ha avdragsfrihet på lånet. Du mener jeg i tillegg til å takle alvorlig sykdom skal tåle fordømmelse fordi 66% av lønnen jeg hadde før jeg ble syk er for mye? Anonymous poster hash: 0d5ca...469
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #44 Skrevet 4. juni 2015 Altså 12500 etter skatt hver 14 dag. Anonymous poster hash: 15ecc...ea2 Dere som har 25000 etter skatt. Dere må da ha mange barn/lav skatt? Jeg har selv 10.580 for 14 dager, og det dekker ikke 66% av tidligere lønn.(6G topp) Anonymous poster hash: f25d0...981
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #45 Skrevet 4. juni 2015 ca 7000 hver 14 dag, etter skatt. Anonymous poster hash: c1d0f...3be
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #46 Skrevet 4. juni 2015 Jeg blir også kraftig provosert. Mannen min jobber hundre prosent,hver bidige dag,og får utbetalt rundt 18000 kr. Det er helt sykt at det skal lønne seg å gå hjemme. Jeg mener ikke at syke folk ikke skal ha noe å leve av. Men de skal ikke få mer enn folk som abeider og bidrar! Og til alle dere som kommer til å kommentere at det er bare for mannen min å skifte jobb. Det er ikke poenget her. Det er mange i Norge som jobber i lavtlønnsyrker, og jeg respekterer dem mye mer enn folk som lever på nav. Anonymous poster hash: 300f3...476 Når man er syk så skal man da kunne leve et verdi leve når det gjelder økonomi. Jeg har ikke valgt å bli syk. Hvorfor skal ikke jeg ha like mye som en som jobber? Det er like slitsomt å være hjemme som å jobbe, hvertfall når man er syk. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #47 Skrevet 4. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg knapt nok klarer å fungere i hverdagen uten jobb. Kroniske smerter og tilsammen 3 diagnoser. Lege, spesialist og nav er enige om at jeg ikke klarer jobb slik jeg er i dag. De er enige i at jeg skal bruke mine krefter og energi på barna og på å prøve å bli frisk. Jeg hører på de som har kompetansen innen dette og ikke på hva hvermannsen mener om at jeg mottar aap. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Du har aldri kunnet jobbe og klarer knapt fungere i hverdagen, men flere barn har du fått? Anonymous poster hash: 74138...2c3 Ja tenk det har jeg. Har 4 barn og klarer helt fint å ta meg av de. Har også en mann som bidrar mye. Barna merker ikke at jeg har sykdom utenom at de vet at jeg er syk og går på medisiner. Barna er mitt liv og det jeg lever for. Både lege og nav mener at barna er viktigere en jobb. 😄 Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #48 Skrevet 4. juni 2015 Hadde ca 12300 i mnd,altså 6150 pr 14.dag. er nå i permisjon og det skal brenne godt i helvette før jeg skal på aap igjen! Jeg ble sykere og latere av å gå hjem sånn,det er ikke bra psykisk å gå hjem og bare få penger. Men nå ordner jeg meg selv,nav har bare betalt ut aap og gitt faen i alt jeg har foreslått! Anonymous poster hash: c9f02...290
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #49 Skrevet 4. juni 2015 Naboen har utbetalt 12000 i mnd sier hun. Hun har vel aldri jobbet noe særlig. Litt små jobber her og der. Nå er hun liksom for syk til å jobbe. Men å trene, gå på kafé, være med venner hele dagen, feste, sitte i FAU i bhg, passe venninnen sine tvillingbabyer ofte det klarer hun. Men å jobbe? Nei, da er hun liksom for syk. Er helt sykt hvor lett det er å få penger fra NAV uten grunn! Anonymous poster hash: 5cd9a...dad
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #50 Skrevet 4. juni 2015 Hvor mye man har etter skatt avhenger jo også av hvor mye du skatter..... Jeg har 11110,- før skatt hver 14. dag og utbetalt 8100,-. I tillegg har jeg en månedlig utbetaling fra klp på 6200,- Og ja , jeg har høyere utdanning, og skulle virkelig ønske jeg kunne jobbe mer. Anonymous poster hash: abd04...811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå