Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Dere som mottar AAP, hvor mye har dere utbetalt i mnd? Her har jeg utbetalt 9400,- hver 14 dag altså tilsammen 18800,- i mnd. Jeg vet ikke om dette er normal utbetaling eller om jeg har lav utbetaling? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Blir ikke det regnet ut i fra hvor mye du tjente før? Anonymous poster hash: 1824b...57b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Jeg får omtrent det samme Anonymous poster hash: 10ed9...462
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Du har litt høyere enn meg, jeg har ca 8100 annenhver uke, før skatt. Dvs jeg har utbetalt noe over 13 000 etter skatt. Anonymous poster hash: 1737b...676
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Dvs. 66% før skatt selvsagt, men skatt skal jo alle betale. Anonymous poster hash: f25d0...981
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Mannen får 5500kr * 2. Altså 11000kr pr mnd. Anonymous poster hash: 56605...bbd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 5500kr hver 14.dag Anonymous poster hash: 7f1a7...1c8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Dere som mottar AAP, hvor mye har dere utbetalt i mnd? Her har jeg utbetalt 9400,- hver 14 dag altså tilsammen 18800,- i mnd. Jeg vet ikke om dette er normal utbetaling eller om jeg har lav utbetaling? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Dere som mottar AAP, hvor mye har dere utbetalt i mnd? Her har jeg utbetalt 9400,- hver 14 dag altså tilsammen 18800,- i mnd. Jeg vet ikke om dette er normal utbetaling eller om jeg har lav utbetaling? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det er alt for høyt for minstesats. Anonymous poster hash: 7f1a7...1c8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Jeg får ca 16500 per mnd etter skatt Anonymous poster hash: d373e...5e6
pifi med tre nurk Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det skal vel stå en forklaring for utregningen i vedtaket ditt?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det skal vel stå en forklaring for utregningen i vedtaket ditt? Så mye utbetalt når du ikke har vært i jobb?? Kjenner jeg blir kraftig provosert, hvordan er dette regnet ut? Anonymous poster hash: 9eca8...b7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har 6700 kr hver fjortende dag, og jeg har vært i jobb og får 66% av gjennomsnittslønnen siste 3 år før første sykemelding. Jeg hadde i løpet av de tre årene en foreldrepermisjon med 80% lønn, en periode med ulønnet permisjon i påvente av barnehageplass og noen måneder med redusert arbeidstid. Så gjennomsnittslønnen min ble mye lavere enn fastlønnen jeg egentlig har (fast ansatt i 100% stilling), men det er gjennomsnittslønn som gjelder Anonymous poster hash: 0d5ca...469
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #15 Skrevet 3. juni 2015 Er det en måte man kan regne ut etterå selv? Jeg har årslønn på rundt 330000 i året. Det har jeg hatt de siste årene. Anonymous poster hash: 814c5...bc4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #16 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det skal vel stå en forklaring for utregningen i vedtaket ditt?Så mye utbetalt når du ikke har vært i jobb?? Kjenner jeg blir kraftig provosert, hvordan er dette regnet ut? Anonymous poster hash: 9eca8...b7c Ja du får jo bare bli provosert, jeg skulle heller ønske jeg var frisk og kunne jobbet. Men jeg er desverre syk, hva mener du da? At jeg ikke burde hatt inntekt i hele tatt? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #17 Skrevet 3. juni 2015 Er det en måte man kan regne ut etterå selv? Jeg har årslønn på rundt 330000 i året. Det har jeg hatt de siste årene. Anonymous poster hash: 814c5...bc4 Du får 66% av gjennomsnittslønnen din siste 3 år, og nav ser på ligningen din for å finne gjennomsnittslønnen. Så om du ser på de siste 3 selvangivelsene dine før første sykemelding finner du gjennomsnittslønnen din også tar du 66% av den. Du får i tillegg litt forsørgertillegg, tror det er 27 kr pr unge pr dag (5 dager i uken) Anonymous poster hash: 0d5ca...469
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #18 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det skal vel stå en forklaring for utregningen i vedtaket ditt?Så mye utbetalt når du ikke har vært i jobb?? Kjenner jeg blir kraftig provosert, hvordan er dette regnet ut? Anonymous poster hash: 9eca8...b7c Helt enig!! Latterlig! Anonymous poster hash: 5a5ba...79d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #19 Skrevet 3. juni 2015 Dere som mottar AAP, hvor mye har dere utbetalt i mnd? Her har jeg utbetalt 9400,- hver 14 dag altså tilsammen 18800,- i mnd. Jeg vet ikke om dette er normal utbetaling eller om jeg har lav utbetaling? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Om du aldri har vært i jobb og har såpass mye har du nok minstesatsen pluss tillegg for ung ufør. Det er ikke så vanlig å ha ung-ufør tillegget på aap (mange får det ikke før de er erklært 100% ufør, men det er mulig å få det på aap også. I tillegg får du 27 kr dagen i forsørgertillegg pr barn, da er du oppe i omtrent den summen du har tenker jeg? https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Relatert+informasjon/Beregning+av+arbeidsavklaringspenger+%28AAP%29.346096.cms Anonymous poster hash: 0d5ca...469
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #20 Skrevet 3. juni 2015 Man har utbetalt 66% av gjennomsnittlig lønn de siste tre årene, med mindre du tjente over et visst beløp. Dermed er ikke noe normalt/unormalt, alt avhenger av tidligere inntekt. Anonymous poster hash: f25d0...981 Jeg har aldri vært i jobb så vet ikke hva de da har regnet utifra. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Det skal vel stå en forklaring for utregningen i vedtaket ditt?Så mye utbetalt når du ikke har vært i jobb?? Kjenner jeg blir kraftig provosert, hvordan er dette regnet ut? Anonymous poster hash: 9eca8...b7c Ja du får jo bare bli provosert, jeg skulle heller ønske jeg var frisk og kunne jobbet. Men jeg er desverre syk, hva mener du da? At jeg ikke burde hatt inntekt i hele tatt? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Så klart mener jeg du skal ha noe å leve av. Men du sier du ikke har vært i jobb, og syns så klart det er merkelig at du får utbetalt det du gjør. Hvordan i all verden er dette regnet ut? Folk i full jobb i lavtlønnede yrker får gjerne utbetalt nærmere tjuetusen i mnd, på aap hadde det kun vært 66% av lønna. Så svar på spm ditt er at du får svært mye utbetalt uten å ha vært i jobb. Anonymous poster hash: 9eca8...b7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #21 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb.Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det?Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #22 Skrevet 3. juni 2015 Dere som mottar AAP, hvor mye har dere utbetalt i mnd? Her har jeg utbetalt 9400,- hver 14 dag altså tilsammen 18800,- i mnd. Jeg vet ikke om dette er normal utbetaling eller om jeg har lav utbetaling? Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Da har du tjent godt.. Anonymous poster hash: 332a0...9a3
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #23 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #24 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #25 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan få AAP uten å ha vært i jobb. Man skal jo ha nedsatt arbeidsevne med minimum 50%. Men hvordan har du da fått testet ut det? Mener ikke som kritikk altså, bare synes det er mye rar vurdering av AAP. Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg er syk og ikke kan være i jobb. Jeg har ikke noe arbeidsevne slik det er i dag. Mulig blir jeg aldri frisk og arbeidsfør men det får tiden vise. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7 Men hvorfor kan du ikke være i jobb når du ikke har prøvd? Da kunne du jo like gjerne bare fått uføretrygd med en gang da... Anonymous poster hash: 95fb9...bb7 Fordi jeg knapt nok klarer å fungere i hverdagen uten jobb. Kroniske smerter og tilsammen 3 diagnoser. Lege, spesialist og nav er enige om at jeg ikke klarer jobb slik jeg er i dag. De er enige i at jeg skal bruke mine krefter og energi på barna og på å prøve å bli frisk. Jeg hører på de som har kompetansen innen dette og ikke på hva hvermannsen mener om at jeg mottar aap. Anonymous poster hash: 97ddf...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå