Gå til innhold

Ryggekamera på bil. Et must? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kjører du stor lastebil som jeg gjør vil jeg si ryggekamra er et must. Det øker sikkerheten kraftig. For vanlige privatbiler er både kamera og sensorer noe du klarer deg helt fint uten. Det går bare på vanen og øvelse.

Anonymous poster hash: 4b553...e21

Vi har både sensorer og ryggekamera på begge bilene, og jeg elsker det! Nå skal det sies at jeg er dårlig på å rygge, så begge deler er til stor hjelp for meg. De nye ryggekameraene er også slik at du får en indikasjon på hvor langt bak du kan gå for å være perfekt langt unna det bak deg (annen bil, vegg el). Det kommer opp noen slags striper på skjermen som viser. På priusen kommer det også striper som viser vinkel på rattet og hvordan jeg må justere det for å treffe bedre. Genialt!

Anonymous poster hash: b5433...7f6

Jeg blir svimmel av ryggekamera. Liker bedre å se ut vinduer og speil, enn å se på skjerm.. Det er sikkert mye tryggere og bedre, men det er ikke ett must.

Ryggesensor er ganske praktisk, og da slipper man å se på en skjerm..

Anonymous poster hash: bf260...26a

Annonse

Lages det fremdeles biler uten kamera og sensorer? Bilen vår har begge deler,  og sensorer både fremme og bak. Ja takk, begge deler sier jeg. Hvis jeg måtte velge kun en av delene hadde jeg nok valgt sensorer, men bruker kameraet aktivt hver gang jeg rygger. Jeg lærte å rygge etter speilene, men man ser ikke like bra i speilene som med kamera, spesielt ikke i stor bil (vi har en Jeep).

nei. jeg kan rygge!

Anonymous poster hash: b141b...5a8

Selv om en kan rygge, og har speil, så ser en ikke midt bak bilen.

Jeg ser helt fint midt bak bilen. Klarer da å snu hodet.

Kjørt bil uten ryggekamera i snart 20 år og har aldri rygga på noe eller noen.

Anonymous poster hash: 8fad6...d37

Vi har både sensorer og ryggekamera på begge bilene, og jeg elsker det! Nå skal det sies at jeg er dårlig på å rygge, så begge deler er til stor hjelp for meg. De nye ryggekameraene er også slik at du får en indikasjon på hvor langt bak du kan gå for å være perfekt langt unna det bak deg (annen bil, vegg el). Det kommer opp noen slags striper på skjermen som viser. På priusen kommer det også striper som viser vinkel på rattet og hvordan jeg må justere det for å treffe bedre. Genialt!

Anonymous poster hash: b5433...7f6

Sånt kamera har jeg også, helt fantastisk praktisk! Savner det når jeg kjører andre biler på jobb, men det fungerer helt greit på gamlemåten også!

Anonymous poster hash: d9bf8...e1f

nei. jeg kan rygge!

Anonymous poster hash: b141b...5a8

Selv om en kan rygge, og har speil, så ser en ikke midt bak bilen.

Jeg ser helt fint midt bak bilen. Klarer da å snu hodet.

Kjørt bil uten ryggekamera i snart 20 år og har aldri rygga på noe eller noen.

Anonymous poster hash: 8fad6...d37

Kanskje i liten bil, men i enhver bil med litt størrelse er det fysisk umulig å se hva som er rett bak bilen. F eks før jeg hadde bil med kamera rygget jeg på en barnesykkel som noen hadde lagt fra seg rett bak bilen. Hadde både sensorer og speil som ikke plukket den opp.

Og selv om du aldri har rygget på noe, er det ekstra sikkerhet med et kamera. Det skader jo ikke å ha kamera i tillegg til speil og sensorer. Det verste som kan skje er at du ser mer enn du gjorde før.

Jeg hadde sensor og ryggekamera på den gamle bilen. En litt høy minisuv (CX5). Synes kamera var helt genialt, spesielt for meg som var vant til lavere biler. Savner det faktisk nå som jeg bare har sensorer, de er ikke like mye å stole på, da de påvirkes av flere ting, som helling i underlaget, stolper osv.

Men har nå en lavere bil igjen, og klarer meg selvsagt godt uten kamera. Men hadde jeg hatt valget ville jeg ikke nølt!

Anonymous poster hash: 6b60f...3e4

Ikke et must, men fy flate så kjekt.

Har både kamera og sensor, kunne jeg valgt hadde jeg valgt kamera.

Du ser hver minste detalj, og jeg stoler mer på hva jeg ser enn hva jeg hører.

På Leafen er det til og med 360grader kamera :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...