Krilor Skrevet 3. juni 2015 #1 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under💜. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baremeg1 Skrevet 3. juni 2015 #2 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under💜. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Hei Krilor! Jeg husker jo deg fra alle ikm gruppene💜 Min erfaring er at prosessen er tøff, men samtidig klarte kroppen det veldig bra.. Mer psykisk tøft en fysisk er min erfaring😊 Dette er jo vårt første forsøk, så er jo ikke akkurat erfaren og er ikke veldig langt i prosessen heller.. Satt inn et embryo i dag faktisk.. Men det er jo verdt alt til slutt tenker jeg! Premien er stor💜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147239177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krilor Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under💜. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Hei Krilor! Jeg husker jo deg fra alle ikm gruppene💜 Min erfaring er at prosessen er tøff, men samtidig klarte kroppen det veldig bra.. Mer psykisk tøft en fysisk er min erfaring😊 Dette er jo vårt første forsøk, så er jo ikke akkurat erfaren og er ikke veldig langt i prosessen heller.. Satt inn et embryo i dag faktisk.. Men det er jo verdt alt til slutt tenker jeg! Premien er stor💜 Takk😃 Premien er stor ja💜 Er nå eller aldri her og vi må tenke og handle raskt om vi skal bruke mine egg. Tenker vi gir det et forsøk. Er på ingen måte utakknemlig for gavene jeg har fått, 2 hærlige småtroll!!😃 men er vel ikke galt å ønske seg flere. Etter mye sykdom og motgang er ungene og mann alt for meg😃💜💙💙 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147239493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baremeg1 Skrevet 3. juni 2015 #4 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under💜. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Hei Krilor! Jeg husker jo deg fra alle ikm gruppene💜 Min erfaring er at prosessen er tøff, men samtidig klarte kroppen det veldig bra.. Mer psykisk tøft en fysisk er min erfaring😊 Dette er jo vårt første forsøk, så er jo ikke akkurat erfaren og er ikke veldig langt i prosessen heller.. Satt inn et embryo i dag faktisk.. Men det er jo verdt alt til slutt tenker jeg! Premien er stor💜 Takk😃Premien er stor ja💜 Er nå eller aldri her og vi må tenke og handle raskt om vi skal bruke mine egg. Tenker vi gir det et forsøk. Er på ingen måte utakknemlig for gavene jeg har fått, 2 hærlige småtroll!!😃 men er vel ikke galt å ønske seg flere. Etter mye sykdom og motgang er ungene og mann alt for meg😃💜💙💙 Vi har jo ingen ennå, så ønsket er veldig stort her😊 og jeg kan tenke meg da vi får en at vi vil ha en til😝 Men i vår situasjon skal vi glad hvis vi får et lite mirakel! Stå på, Krilor!💜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147239543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krilor Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under💜. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Hei Krilor! Jeg husker jo deg fra alle ikm gruppene💜 Min erfaring er at prosessen er tøff, men samtidig klarte kroppen det veldig bra.. Mer psykisk tøft en fysisk er min erfaring😊 Dette er jo vårt første forsøk, så er jo ikke akkurat erfaren og er ikke veldig langt i prosessen heller.. Satt inn et embryo i dag faktisk.. Men det er jo verdt alt til slutt tenker jeg! Premien er stor💜 Takk😃Premien er stor ja💜 Er nå eller aldri her og vi må tenke og handle raskt om vi skal bruke mine egg. Tenker vi gir det et forsøk. Er på ingen måte utakknemlig for gavene jeg har fått, 2 hærlige småtroll!!😃 men er vel ikke galt å ønske seg flere. Etter mye sykdom og motgang er ungene og mann alt for meg😃💜💙💙 Vi har jo ingen ennå, så ønsket er veldig stort her😊 og jeg kan tenke meg da vi får en at vi vil ha en til😝 Men i vår situasjon skal vi glad hvis vi får et lite mirakel! Stå på, Krilor!💜 Takk og masse lykke til til dere😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147240087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stompen80 Skrevet 3. juni 2015 #6 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Jeg har ingen barn fra før, men er 35 og hatt lyst på barn noen år nå. At du har to fra før bør ikke være en hindring fra å ønske seg flere. Jeg er nå 5 måneder på vei med mitt første IVF barn og for min del var det nok i starten en forventning om at IVF var en "mirakelkur", som skulle garantere meg et barn, som gjorde at de mislykkede rundene ble veldig tunge psykisk. Funket ikke det heller liksom! Men i den vellykkede runden har det gått veldig bra og jeg blir av jordmor og andre i helsevesenet behandlet som enhver gravid. Ingen fysiske påkjenninger av IVF prosessen utover graviditeten for min del i hvertfall. Har vært helt vanlig gravid for å si det slik. Psykisk anser jeg at det er viktig å være forberedt på mislykkede forsøk. I følge leger er det statistisk sett like stor sjangse for å bli gravid med ivf som ved vanlig befruktning pr mnd, og ikke alle får d til på første forsøk da heller. Fysisk slet jeg i noen dager etter uttaket med luftsmerter og ømhet i mageregionen siden det ikke er en behagelig prosess, men dette går over og noen har ingen plager i det hele tatt. Som sagt påvirket denne prosessen meg ikke senere i graviditeten. Ønsker deg lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147240209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krilor Skrevet 4. juni 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei. Er ny innpå her og vet ikke helt hva jeg ønsker få ut av dette innlegget, men kanskje noen har noen råd/tips. Jeg er 35 år, vært alvorlig syk fra 17-29 år, men tross dette har jeg fått 2 nydelige barn. Ønsker sterkt flere barn men har pga sykdom veeelig lite egg og gynekolog mener ivf er eneste mulighet. Er jeg helt "tullete" som evt vurderer dette? Vet jeg er mer en heldig som har 2 under. Noen som har erfaringer? Hvordan er det for kroppen å gå igjennom før evt graviditet? Jeg har ingen barn fra før, men er 35 og hatt lyst på barn noen år nå. At du har to fra før bør ikke være en hindring fra å ønske seg flere. Jeg er nå 5 måneder på vei med mitt første IVF barn og for min del var det nok i starten en forventning om at IVF var en "mirakelkur", som skulle garantere meg et barn, som gjorde at de mislykkede rundene ble veldig tunge psykisk. Funket ikke det heller liksom! Men i den vellykkede runden har det gått veldig bra og jeg blir av jordmor og andre i helsevesenet behandlet som enhver gravid. Ingen fysiske påkjenninger av IVF prosessen utover graviditeten for min del i hvertfall. Har vært helt vanlig gravid for å si det slik. Psykisk anser jeg at det er viktig å være forberedt på mislykkede forsøk. I følge leger er det statistisk sett like stor sjangse for å bli gravid med ivf som ved vanlig befruktning pr mnd, og ikke alle får d til på første forsøk da heller. Fysisk slet jeg i noen dager etter uttaket med luftsmerter og ømhet i mageregionen siden det ikke er en behagelig prosess, men dette går over og noen har ingen plager i det hele tatt. Som sagt påvirket denne prosessen meg ikke senere i graviditeten. Ønsker deg lykke til Takk😃Har bestemt oss for å prøve og vet at det er ikke sikkert det går. Må være forberedt på nedtur. Blir nok tungt om så, men vil prøve. Lykke til videre 😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147242527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #8 Del Skrevet 5. juni 2015 Vi har to IVF barn, men brukte likevel en formue på mange private runder, var gjennom mange aborter før vi valgte å sette sluttstrek. Og jeg har fått ro med at vi har prøvd, vi har prøvd det som prøves kunne. Da vil vi aldri angre på at vi ikke gav det et forsøk og hele tiden lure på hva som kunne blitt. Nå har jeg "forsont" meg med at det blir 2 barn på oss, og det er ingen sorg lenger at jeg ikke får flokken jeg ønsket meg. Føler bare en utrolig takknemlighet for at jeg har klart å bære frem 2 fantastiske barn. Anonymous poster hash: 0a9d0...1f1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147244258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krilor Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 6. juni 2015 Vi har to IVF barn, men brukte likevel en formue på mange private runder, var gjennom mange aborter før vi valgte å sette sluttstrek. Og jeg har fått ro med at vi har prøvd, vi har prøvd det som prøves kunne. Da vil vi aldri angre på at vi ikke gav det et forsøk og hele tiden lure på hva som kunne blitt. Nå har jeg "forsont" meg med at det blir 2 barn på oss, og det er ingen sorg lenger at jeg ikke får flokken jeg ønsket meg. Føler bare en utrolig takknemlighet for at jeg har klart å bære frem 2 fantastiske barn. Anonymous poster hash: 0a9d0...1f1 Takk for svar😃 Tenker likens jeg også. Prøver vi og det ikke går, vet jeg at jeg har prøvd. Koste hva det vil koste. Tenker et forsøk og ut i fra det kunne de si om det evt ville være nytte i flere forsøk. Håper på flere befrukta egg og nedfrysing. Men går der ikke så går det ikke. En drøm blir knust men er heldig som har to nydelige barn💜💙. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144218676-skalskal-ikke/#findComment-147244937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå