Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 http://mobil.ba.no/politi/forsikringsselskapet-mener-dette-slett-ikke-var-noen-ulykke/s/5-8-70976 Hvordan kan forsikringsselskapene nekte å betale ut? Skal de ikke måtte bevise at det var svindel forsøk i så tilfelle? Jeg har rapportert et skadetilfelle, det er sikkert 20 år siden. Det gjaldt reiseforsikring, jeg ble frastjålet en liten bag med solbriller, lommebok, og litt småtterier. Var ikke snakk om store summen. Jeg fikk skadeoppgjør, og et brev der de skulle "la tvilen komme meg til gode". Som om jeg var en kriminell? Har forresten en forsikrings greie til, fikk ny frontrute etter steinsprut. De kan da ikke se på hver eneste kunde som en potensiell svindler? Anonymous poster hash: fa3bf...1db
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 det er UTROLIG mange som svindler forsikringsselskapene. Dersom de har mistanke om noe så undersøker de selvsagt nærmere før de betaler ut haugevis med penger. Nei, hver eneste kunde er ikke nødv. en potensiell svindler, men dersom du feks gjentatte ganger over et visst tidsrom melder mobiler stjålet osv osv så er det grunn til mistanke. Når du melder en skade så blir det registrert i et offentlig register. Dette registeret sjekkes neste gang du evt melder en skade. Jeg jobber med forsikring (helse, ikke ting), og vi "gjør" det samme. Du aner ikke hvor mange kunder som feks har søkt Uførepensjonsforsikring i et selskap, fått avslag der pga alvorlig sykdom og så søker hos et annet selskap og er plutselig helt frist. Vi sjekker uansett om kunden er registrert i registeret de siste 5 år, og er de det så innhenter vi de opplysningene. Dette har kunden på forhånd godkjent. Det kan vurderes som svik og i verste fall bli politianmeldt. Det er straffbart. Anonymous poster hash: 94c21...951
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Snsynliheten for at det ikke satt noen i bilen er stor. Minimale personskader etter det fallet, ingen aerbagg utløst. I tillegg kan de sjekke om bilen sto i gir, om motoren var på, bremsespor ol. Selvfølgelig kan ikke forsikkringsselskapet automatisk ta alt kundene sier for god fisk. Anonymous poster hash: 13785...4c6
Førstemann Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 De har selvsagt sine beviser, men de har taushetsplikt så det kommer jo ikke frem i media. Utrolig mange som iscenesetter slike skader.
the amazing spidermamma Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Det er helt sikkert mange som svindler i stor eller mindre skala. Men å skrive at 'tvilen kommer deg til gode'? Det kaller jeg slett kundeservice! De sier jo indirekte at 'ok, vi tror egentlig du svindler oss, men vi er såpass rause at det får gå for denne gang. Da er det nesten mer realt med et avslag!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Så om man er "flink" å benytte seg av forsikringene sine, melder sin skader og krever oppgjør, da blir man mistenkeliggjort? Jeg må innrømme at vi har hatt skader som vi bare har fikset selv, og ikke meldt inn, eller vi har forhøre oss, men ikke tatt styret bryet når det kom til stykke. Dette vet jeg er vanlig, folk lar ting skure å gå, og melder ikke inn, bare tar tapet. Hadde jeg meldt inn enhver iPad i gulvet, mobiltelefon i do, ting som ungene ødelegger, påsølte tepper/sofa. Hver eneste lille skrap i en bil. Billige flybilletter som ikke benyttes etc. Da hadde jeg altså fått en profil som potensiell forsikringssvindler? Tenker på det sure brevet jeg fikk om tvilen de lot komme meg tilgode for flere år tilbake. Min første skade melding. Betaler tusenvis av kroner i forsikring hver måned. Det gjør nok alle andre også. Vi burde bli flinkere å benytte oss av forsikringene våre 😎 Anonymous poster hash: fa3bf...1db
Gemini77 Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Så om man er "flink" å benytte seg av forsikringene sine, melder sin skader og krever oppgjør, da blir man mistenkeliggjort? Jeg må innrømme at vi har hatt skader som vi bare har fikset selv, og ikke meldt inn, eller vi har forhøre oss, men ikke tatt styret bryet når det kom til stykke. Dette vet jeg er vanlig, folk lar ting skure å gå, og melder ikke inn, bare tar tapet. Hadde jeg meldt inn enhver iPad i gulvet, mobiltelefon i do, ting som ungene ødelegger, påsølte tepper/sofa. Hver eneste lille skrap i en bil. Billige flybilletter som ikke benyttes etc. Da hadde jeg altså fått en profil som potensiell forsikringssvindler? Tenker på det sure brevet jeg fikk om tvilen de lot komme meg tilgode for flere år tilbake. Min første skade melding. Betaler tusenvis av kroner i forsikring hver måned. Det gjør nok alle andre også. Vi burde bli flinkere å benytte oss av forsikringene våre 😎 Anonymous poster hash: fa3bf...1db Ikke nødvendigvis en potensiell forsikringssvindler men en uønsket kunde vil du antakelig bli. Mange skader blir flagget og skadene blir sett igjennom for å sjekke om noen er mer skjødesløs enn vanlig. Forøvrig er det en egenandel på forsikringen som ligger på et nivå som skal stoppe alle småskadene i hjemmet til å bli en forsikringssak.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Du skal være sabla glad for at de er misstenksomme og etterforsker både små og store saker. Hadde de trodd på alt som ble meldt inn og kun brydd seg om sakene som snakker for seg selv hadde forsikringene for deg og meg blitt mye mye dyrere. Anonymous poster hash: 376b8...1d9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Så om man er "flink" å benytte seg av forsikringene sine, melder sin skader og krever oppgjør, da blir man mistenkeliggjort? Jeg må innrømme at vi har hatt skader som vi bare har fikset selv, og ikke meldt inn, eller vi har forhøre oss, men ikke tatt styret bryet når det kom til stykke. Dette vet jeg er vanlig, folk lar ting skure å gå, og melder ikke inn, bare tar tapet. Hadde jeg meldt inn enhver iPad i gulvet, mobiltelefon i do, ting som ungene ødelegger, påsølte tepper/sofa. Hver eneste lille skrap i en bil. Billige flybilletter som ikke benyttes etc. Da hadde jeg altså fått en profil som potensiell forsikringssvindler? Tenker på det sure brevet jeg fikk om tvilen de lot komme meg tilgode for flere år tilbake. Min første skade melding. Betaler tusenvis av kroner i forsikring hver måned. Det gjør nok alle andre også. Vi burde bli flinkere å benytte oss av forsikringene våre Anonymous poster hash: fa3bf...1db Hvorfor er dere ikke heller litt mer forsiktige med sakene deres? Selv om vi har to barn som snart er tenårlinger har vi aldri mistet noen iPad i gulvet så den ble skadet, vi har aldri mistet mobilen i do og det som har blitt sølt i sofaen eller på teppet har bare vært å vaske vekk. Vi har heller aldri blitt syke slik at vi ikke har kunnet reise når vi har planlagt, men det er jo litt værre å styre. Anonymous poster hash: 13785...4c6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Forsikringssvindel er nok dessverre vanlig. For ca 10 år siden hadde jeg innbrudd i bilen. Det ble stjålet en treningsbag og noe verktøy. Da jeg ringte forsikringsselskapet fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha kvitteringer for det jeg hadde blitt frastjålet. Jeg ble litt forbauset. Det var jo ting jeg hadde hatt i mange år (ikke så ofte man bytter ut verktøyet i bilen og det jeg hadde var stort sett ting jeg hadde fått av faren min da jeg tok lappen 10 år tidligere. Jeg forklarte hva som lå i bilen og saksbehandleren sa å ja, men det er ikke noe problem. Du skjønner en del sier at de hadde blitt frastjålet bukser til 3000 kr osv når det var slike saker. Jeg kjøpte nytt verktøy tilsvarende det jeg hadde hatt og satte opp ca pris på treningstøyet (treningsdress og joggesko) og bag og fikk erstatning uten problemer. Anonymous poster hash: c6641...b46
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Vil tro det har sine beviser, men som de ikke kan gå ut i avisa med pga taushetsplikt. For at et selskap skal kunne hevde svik, må de ha ha bevis som sannsynliggjør at det er svindel. Jeg har selv jobbet med forsikringsoppgjør, og det er utrolig mange som forsøker å urettmessig få erstatning. Angående den saken du selv har hatt,HI, gjaldt det reiseforsikring og tyveri? Husker vi hadde mange saker hvor det ikke var tvil om at eiendelene var borte, men det var tvil om hvorvidt de faktisk var stjålet eller bortkommet på annen måte (mistet, glemt etc), og i sånne tilfeller er det vanlig å skrive at man lar tvilen komme kunden til gode (dette fordi det kun er direkte tyveri fra kunden som er dekket). Det betyr ikke at forsikringsselskapet mener at kunden forsøker å svindle dem. Anonymous poster hash: 9430c...52e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Mener jeg leste en gang at 70% av de som melder om innbrudd, frastjålet veske, mistet koffert osv føyde på ting som faktisk ikke var blitt stjålet når de skulle skrive opp hva som manglet... Skjønner jo at de blir mistenksomme nærmest av natur etterhvert når alle føyer på en ekstra bukse, en dyr jakke osv. Men jeg er enig i at det ikke skal gå ut over måten de snakker og formulerer brevene sine på, for det er faktisk noen ærlige sjeler også og de fortjener å bli behandlet skikkelig. Anonymous poster hash: ce75b...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå