Gå til innhold

10 uker baby sover ikke på ryggen, har hendene sine lukket, vanlig?

Anbefalte innlegg

hei!
Er ganske ny her!
Men har fulgt denne siden lenge.. kjempe lærerikt og nyttige ting;)

Saken er at min 10 ukers prinsesse ligger ikke på ryggen. Hun kan i våken tilstand ligge i noen minutter også maser hun om å bli bært. Når hun sover på ryggen skvetter hun og våkner hele tiden. Hun kan sove i strekk flere timer på magen ( på dagen under tilsyn da). Er det noe jeg kan gjøre? 

Pluss hun har hendene sine lukket og armene oppe hele tiden. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det som HANDSUP posisjon, lolz:P Er dette vanlig også ??? kan det være lurt å ta en tur til fysio? 

LEste et par steder at 2 mnd baby tar tak i lekene også, men hun virker ikke interessert. 
Noe å beskymre seg for? 

Fortsetter under...

Jeg har ofte hørt at dersom barnet ligger på ryggen med armene rett opp/ut, da sover de godt/ er avslappa/trygge. Om det er noe forskning på det, vet jeg ikke, men har hørt det ofte fra eldre mennesker.

Min gutt, som nå snart er 3 år, sov heller aldri på ryggen. Han ville "bare" ligge på sida. Det fant jeg tidlig ut, og helsesøster sa det var OK. Har du forsøkt det? Den dag i dag ligger han på sida når han sover, og det er svært sjelden at han sover på ryggen.

Anonymous poster hash: dee11...123

Veldig vanlig at babyen bare vil sove på magen din. Noen babyer trenger ekstra mye nærhet . Det blir vanligvis bedre etter 3-4 måneder. Alle små babyer har "knyttneve " som du sier, det også forsvinner . Og de sover ofte med hendene opp over hodet, det gjør min enda etter 7 måneder. Tror også det er et tegn på at de sover godt. Det høres normalt ut, det er travelt med sånne babyer som sover lett og trenger mye kroppskontakt , men plutselig er det over!

Anonymous poster hash: e2bb5...1aa

Glemte å si: mine unger har ikke grepet etter leker før 3 måneder, så det høres normalt ut for meg. Er du bekymret, så snakker du selvfølgelig med helsesøster på neste kontroll . Men husk at hun er veldig liten enda. Masse kommer til å skje de nærmeste ukene!

Anonymous poster hash: e2bb5...1aa

Husker legen sa til meg at når han hadde hendene åpen og opp bak hode, betydde det at han hadde det bra og var tilfreds. Men det var Ila de første ukene han sa det! Vet ikke på senere tidspunkt. Men min på 5mnd knytter aldri hendene( har ikke sett det iallefall) virker jo som ett tegn på at hun er anspent :(

Anonymous poster hash: 8e089...4dc

Annonse

Ikke noe unormalt her. Barnet mitt er 11 uker og er heller ikke så veldig inntresert i leker ennå kun av og til. Ansikter er mest fascinerende i denne tiden.

Det du kan prøve er og rulle ett teppe bak ryggen på barnet ditt og la det ligge litt på siden, barn skal ikke sove på magen grunnet større sjangse for krybbedød. Uansett hvor liten sjangsen er er barnet ikke verdt den lille prosenten.

Barn som ikke er Mette sovner ikke på ryggen så er barnet mett nok? Ammer du eller gir du erstatning? Vis du ammer pass på og gi barnet ditt de siste dråpene av melken som er fettaktig slik at det blir orgentlig god og mett.

Når barn sover med hendene opp mot hode er de trygge, sover de med lukkede/knyttede hender over brystkassen er det noe som ikke stemmer (ikke alltid) men det er det det er kjent for. Husk alle barn er forskjellig og en mor kjenner alltid sitt barn best! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...