Gå til innhold

Baby 10 mnd sovner ikke for kvelden uten meg/pappaen ved siden av seg

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen vår på 10 mnd hylgråter dersom vi går ut av soverommet. Varierer fra 10 minutter til bortimot en time før hun sovner om kvelden (snitt ca 20 min), og vi må ligge ved siden av sprinkelsengen hennes til hun sovner.

Ofte forsøker hun iherdig å snu seg tundt til magen, for å krabbe/stå/suse rundt nedi senga si, så vi må nærmest "holde henne fast" for å unngå det (ellers blir hun baremer våken og sovner aldri)

Lurer på hvordan dere andre med barn på den alderen pluss/minus gjør det? Sovner deres små av seg selv? Hvordan hindrer dere de i å fyke rundt nedi senga si om kvelden?

Anonymous poster hash: b7012...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også holde vesla på 10 mnd for at hun skal sovne. Er stuptrøtt, men har ikke tid til å legge seg. Hvis hun er litt for trøtt blir hun enda værre å legge. Storesøster var sånn en periode også, så jeg tenker det går over snart. Vi samsover, så jeg ligger ved siden av henne til hun sover. Flytter henne over i sprinkelsenga når hun sovner, og så kommer hun over i min seng når hun våkner igjen og sover resten av natta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår lille var 10 mnd brukte vi opp mot en time på legging hver kveld. Han måtte holdes i hånden til han sovnet. Da var det nok.

Vi hadde daglige leggerutinger med tannpuss, lese bok og sang når vi la han i sengen. Gikk så ut. Satt rett utenfor og hørte han gren og sutret. Med èn gang gråten gikk over til faktisk gråt (ikke sutring) gikk èn av oss inn og roet han ned. Så sa vi god natt og gikk ut igjen. Om igjen og om igjen og om igjen. Og om igjen. Etter omtrent en mnd gikk det lettere, men det var en tøff mnd. Det gikk seg til etter hvert. Han har alltid vært vanskelig å legge. Nå, etter han passerte to år, legger han seg nesten alltid uten at vi må inn igjen en èneste gang. Og ENDELIG sover han natten gjennom uten at vi må løpe inn og å putte smokken i. Vi har jobbet og jobbet og løpt opp og ett trappene og inn og ut fra soverommet hans lenge. 

Det ordner seg til slutt, men det kan kreve mye fra både dere og den lille. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det helt likt, snuppa må holde oss i fingeren for at hun skal sovne :-P Hylskriker når vi går ut av rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vår jente på 10 mnd legger vi bare ned og sier god natt, og så går ut av rommet. Det hender hun protesterer, men det er mer av sorten dra dyna over hodet, putte bena ut gjennom sprinklene, sette seg opp etc. vi må kanskje inn en gang eller to for å rette på dyna eller legge henne ned igjen, men hun griner ikke. Hun har alltid vært slik, og det er kjempedeilig. Med storesøster måtte vi sitte inne, holde i hånda gjennom sprinklene etc..

Anonymous poster hash: 616f7...48b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...