Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Min samboer har fått en ny kollega, og det virker som de klikker veldig godt... Kjenner jeg blir litt usikker... Hvor går grensen for din del?? Anonymous poster hash: 62a91...7c6
Himmel og hav Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Grensen min går helt ærlig på at jeg ikke hverken legger meg borti eller bryr meg om hva mannen min sier til sine kollegaer, hverken mannlige eller kvinnelige. Forholdet mellom meg og mannen min er bygget på gjensidig tillit og respekt, og jeg stoler på at han selv vet å sette grenser for hva som er ok og ikke, både i forhold til arbeidsmiljø, og i forhold til vårt ekteskap.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Grensen min går helt ærlig på at jeg ikke hverken legger meg borti eller bryr meg om hva mannen min sier til sine kollegaer, hverken mannlige eller kvinnelige. Forholdet mellom meg og mannen min er bygget på gjensidig tillit og respekt, og jeg stoler på at han selv vet å sette grenser for hva som er ok og ikke, både i forhold til arbeidsmiljø, og i forhold til vårt ekteskap. Hun har kontaktet ham litt på fritiden på messenger... De har en kosrlig tone med mye smilefjes. Kjenner meg litt usikker, men vil ikke snake med msnnen enda. Han blir nok irritert dersom jeg overanalyserer... Hi Anonymous poster hash: 62a91...7c6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Hvorfor kontakt på fritiden? Hadde ikke likt det. Anonymous poster hash: 558fb...9f7
NormaJean Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Har ingen "grense" Har selv mannlige kolleger jeg kommer godt overens med. Hadde syntes det hadde vært rart og slitsomt om mannen min skulle komme med noen restriksjoner over hvilken kontakt jeg skal ha med mennesker jeg jobber med! Men hvis du blir sjalu, så får du vel si noe, slik at du ikke blir så plaget av det. Men kreve at han feks ikke kommer overens med en kollega blir litt dumt syns jeg!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Min mann satt i sofaen i går kveld og sendte sms med sin kvinnelige kollega. Jeg satt i andre enden av sofaen og leste bok. Vet du hva. Jeg synes det er greit at de har kontakt selv om de har fri. Anonymous poster hash: 6d46c...95c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Du får se på det slik: han gjør det åpenlyst. Det betyr at kontakten er av platonisk karakter. Anonymous poster hash: 49cf2...038
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Så lenge det er åpenlyst er det nok ikke noe snusk. Jeg skriver ofte meldinger med en kompis, mannen vet det og bryr seg ikke. Kompisen derimot holder dette hemmelig for sin kone, og hun er alltid litt mistenksom mot meg ang denne kameraten. Selv om det er helt uskyldig. 😩 Anonymous poster hash: 4a5ff...945
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Kan han ikke si eller gjøre det foran meg er det ikke greit. Eller, han skal jo få gjøre hva han vil. Men da vil ikke jeg bruke tiden min på han mer. Anonymous poster hash: afc47...f28
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Glad ikke alle tenker som deg HI.... selv er jeg helt avhengig av å ha noe kontakt med mine kolleger på fritiden pga arbeidet. Hadde gjort det vanskelig og vært ubehagelig om alle tenkte som deg... Anonymous poster hash: e7a37...e6d
sug lut Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Grensen går ved "vil du gifte deg med meg og få fem unger". Ellers er det grenseløst. Jeg ville aldri drømt om å lage en sak av at den jeg levde med trivdes med kolleger.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Grensen min går helt ærlig på at jeg ikke hverken legger meg borti eller bryr meg om hva mannen min sier til sine kollegaer, hverken mannlige eller kvinnelige. Forholdet mellom meg og mannen min er bygget på gjensidig tillit og respekt, og jeg stoler på at han selv vet å sette grenser for hva som er ok og ikke, både i forhold til arbeidsmiljø, og i forhold til vårt ekteskap.Hun har kontaktet ham litt på fritiden på messenger... De har en kosrlig tone med mye smilefjes. Kjenner meg litt usikker, men vil ikke snake med msnnen enda. Han blir nok irritert dersom jeg overanalyserer... Hi Anonymous poster hash: 62a91...7c6 Jeg synes det er litt i grenseland. Par er forskjellige i forhold til når de blir usikre og det er viktig at kjæresten din er obs på hvordan du føler det. Grensen hans bør altså ikke gå ved en sms eller ved en dans eller tur ut eller noe konkret på den måten. Grensen burde gå når du blir usikker. Det er du nå, og da synes jeg han burde begrense seg litt. Sånn gjør vi det her i gården. Grensen går når mannen eller jeg synes det er ukomfortabelt. Anonymous poster hash: 4bea0...e0a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Grensen går ved "vil du gifte deg med meg og få fem unger". Ellers er det grenseløst. Jeg ville aldri drømt om å lage en sak av at den jeg levde med trivdes med kolleger. Det er ganske mye som kan skje før man hopper til giftemål og unger da. De fleste par har jo ligget sammen i årevis før den tid. Følgelig er det ikke greit at mannen til Hi fyker rundt bare fordi han ikke har planer om å få 5 unger og gifte seg. Anonymous poster hash: 4bea0...e0a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Det er ikke egentlig hva han sier, men hvordan han sier det. Hvis det blir sagt med åpenlys flørting, så er det ikke ok. Snakk med din samboer og si at dette er du ikke komfortabel med. Anonymous poster hash: d9832...b94
Roheryn Skrevet 3. juni 2015 #15 Skrevet 3. juni 2015 Det må være slitsomt å skulle kontrollere (og ikke minst bli kontrollert av) parneren sin på den måten. Jeg tenker at en hver form for vennskapelig kontakt er helt greit, uansett kjønn og om man er kollegaer eller ikke. Man kan jo ikke slutte å omgåes andre mennesker fordi man er gift/samboer. Det er allmennt akseptert at man har venninner som man snakker med om ting man ikke tar opp med partneren - men den stakkars mannen skal ikke få sende noen smilefjes uten at det blir drama? Vettu meg hva, det får være grenser for paranoia.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #16 Skrevet 3. juni 2015 Lurer på hvorfor noen gidder å være i et forhold hvor det er så totalt mangel på tillitt og respekt at en har regler for omgang med andre? Anonymous poster hash: 6388d...bf0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #17 Skrevet 3. juni 2015 Hi her. Jeg mener ikke at jeg skal kontrollere ham, jeg lurer på hva som må til for at dere andre her blir usikre/ukomfortable. En annen kollega av dem sendte meg i går kveld en melding om noe skolegreier (sitter i Fau), og nevnte at samboeren min og denne kollegaen ser ut til å ha funnet tonen, han smiler visst fra øre til øre, og de er visst veldig fornøyde når de får jobbe sammen bare de to. Koselig at han har det bra på jobb, treffer hyggelige mennesker osv, men merker jeg er redd det skal utvikle seg... Hi Anonymous poster hash: 62a91...7c6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #18 Skrevet 3. juni 2015 Si at du er litt ukomfertabel med denne kontakte men at det er jo bra han har fått en hyggelig kollega. Selv om du er usikker så si det på en ordentlig måte. Da blir det ikke så mye ut av ingenting. Men grensen min går der at man skal kunne stå for det man sier og gjør. Begynner man å skjule ting er det uten for tilltsgrensa. Mye handler rett og slett om å respektere den man et sammen med også. Ikke bare at man tenker sjalusi med en gang noen misliker noe. Anonymous poster hash: fbb38...87d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #19 Skrevet 3. juni 2015 Grensen går ved "vil du gifte deg med meg og få fem unger". Ellers er det grenseløst. Jeg ville aldri drømt om å lage en sak av at den jeg levde med trivdes med kolleger. Så hvis mannen din kun fridde til kollegaene sine uten å planlegge å få barn ville det vært helt greit? 😖 Anonymous poster hash: 239eb...cbf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #20 Skrevet 3. juni 2015 Kommer an på hvor mye kontakt de har på fritiden og hva de snakker om. Har de bare litt kontakt og snakker kun om jobb når det er nødvendig så er det greit, eller om de snakker om blåturen de planlegger eller annet i den duren så er det og greit. Men begynner de å bli private som å snakke om sex og/eller flørte, så er det ikke greit. Er greit å ha venner av motsatt kjønn men at en ny kollega så fort skal bli bestevennen syns jeg er litt pussig. Anonymous poster hash: 0209c...1ed
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #21 Skrevet 3. juni 2015 Du får se på det slik: han gjør det åpenlyst. Det betyr at kontakten er av platonisk karakter. Anonymous poster hash: 49cf2...038 Det gjorde min mann også, men det viste seg at det slett ikke var av platonisk karakter av den grunn. Det fikk pågå så lenge som det gjorde nettopp fordi jeg tenkte slik som deg. Anonymous poster hash: c9b50...313
Yellow Brick Road Skrevet 3. juni 2015 #22 Skrevet 3. juni 2015 Jeg synes nå at det var en merkelig melding å få fra din fau-kollega. Noen som er misunnelig heller? På min arbeidsplass er det både kvinner og menn, og akkurat som at det er noen av damene som jeg blir ekstra glad når jeg får jobbe sammen, så finnes det et par menn som jeg er storfornøyd med og sikkert gliser fra øre til øre når jeg får vite at jeg skal jobbe med ham. Uten at et betyr at jeg drømmer om noe annet enn å jobbe sammen ved vedkommende. Når det er sagt, aner jeg lite om hva slags forhold min mann har til sine kollegaer og jeg tenker ikke over om det er menn eller kvinner han kommuniserer med og ikke tenker jeg over eller har lyst til å vite hva de kommuniserer om heller. Like lite som han bryr seg om hva jeg snakker med mine kolleger om. Nei, jeg forventer at mannen min holder fingrene av fatet når han er andre steder enn hjemme (dvs ikke er utro), og jeg orker ikke å gå rundt å være misstenksom og tolke / overtolke ting som skjer. Og jeg hadde heller ikke orka at han hadde gått rundt og mistrodd meg eller misstenkt meg for å ha andre hensikter enn å pleier vennskap og gode kolleger / arbeidsfellesskap. Vi stoler på hverandre og alt annet ville ha vært umulig å leve med i forholdet. Og skulle nå en av oss trå over grensen, så får vi heller ta det når det kommer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #23 Skrevet 3. juni 2015 Hadde vært litt skeptisk. Ville ikke likt det.. Ok om det handler om jobb. Vaktbytte eller liknende. Men annet? Nei.. Jeg gjør ikke det med mine mannlige kollegaer. Ville falt meg unaturlig. Anonymous poster hash: 377b5...ad0
3 i april Skrevet 3. juni 2015 #24 Skrevet 3. juni 2015 Om andre faktisk begynner og kommentere at de virker så fornøyde når de jobber sammen så hadde nok jeg også stusset. Men hvordan oppfører han seg hjemme da ? Er det sånn at han springer ut dørene og gleder seg halvt i hjel til og komme seg på jobb ? Er det han eller hun som først tar kontakt ( messenger,fb,sms,telefonsamtaler osv). Spør han om dere ikke skal invitere henne på middag en kveld, bare for og se hvordan han reagerer på forslaget... og du vil også se hvordan hun oppfører seg rundt mannen din, det er lett og kjenne igjen en forelsket kvinne. Jeg kan egentlig se for meg at hun liker mannen din litt for godt og mannen din bare soler seg lutt i glansen av den oppmerksomheten hun gir han, det er jo litt typisk menn som føler at de har mistet draget i løpet av de siste årene 😉.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #25 Skrevet 3. juni 2015 Om andre faktisk begynner og kommentere at de virker så fornøyde når de jobber sammen så hadde nok jeg også stusset. Men hvordan oppfører han seg hjemme da ? Er det sånn at han springer ut dørene og gleder seg halvt i hjel til og komme seg på jobb ? Er det han eller hun som først tar kontakt ( messenger,fb,sms,telefonsamtaler osv). Spør han om dere ikke skal invitere henne på middag en kveld, bare for og se hvordan han reagerer på forslaget... og du vil også se hvordan hun oppfører seg rundt mannen din, det er lett og kjenne igjen en forelsket kvinne. Jeg kan egentlig se for meg at hun liker mannen din litt for godt og mannen din bare soler seg lutt i glansen av den oppmerksomheten hun gir han, det er jo litt typisk menn som føler at de har mistet draget i løpet av de siste årene 😉. Enig med denne. Hadde stusset om andre kommenterte. Anonymous poster hash: 7031a...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå