Gå til innhold

Nå er jeg hysterisk, men jeg må bare spør.

Anbefalte innlegg

Uke 38+2. Løftet noen tunge handleposer i stad, det regnet, så jeg orket ikke gå flere ganger. Veide sikkert 15 kilo tilsammen. Men var ikke så langt da.

Så kom jeg til og tenke på at noen fraråder det fordi morkaka kan løsne? Jm. og lege har hele tiden sagt at tunge løft kan være problematisk for den gravide pga. rygg og bekken. Er det det som er nyere forskning? Det skal kanskje mer til for at morkaka løsner enn et enkelt tungt løft... Jeg merket ikke noe til noe.

Ja vet... Hysterisk...

Anonymous poster hash: d418c...57f

Fortsetter under...

Det går helt fint.
Jeg bærer daglig på gutten  min, han er 17kg.
Hender at jeg løfter storebror også som veier 23kg.

Jeg har løftet såpass i alle svangerskap.

Men man skal ikke løfte tungt om det er fare for tidlig fødsel pga svekket livmorhals, er det jeg har hørt.

Tror du merker om du løfter for tungt. Kroppen vil si ifra. Jeg jogger(er i uke 32) flere ganger i uka og det er jo også bra med påkjenning for kroppen, men merker ikke noe til at jeg er gravid mens jeg løper(utenom at det selvsagt går litt tregere og må tisse sånn hvert 5. minutt :P )

Kroppen vil si ifra når jeg må legge fra meg joggingen for da vil det bli ubehagelig.

Annonse

Ikke noe farlig så lenge du har et normalt sv.skap :) Selv er jeg 32 uker på vei, og løfter småtasser i barnehagen X antall ganger iløpet av dagen, samt mine to litt større barn som av og til løftes og bæres litt her hjemme også. Ikke ført til noe trøbbel her ihvertfall, verken i forhold til rygg, bekken eller morkakeløsning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...