Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Hvordan fikk dere dette påvist? Symptomer osv? Anonymous poster hash: 6a29b...3cc
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Har ikke allergi men et vev i tårnene som gjør at jeg bør holde meg unna! Er visst mye de samme symptomene. Sliten, uopplagt, magesmerter og mye luftsmerter generelt men spesielt etter å ha spist gluten! Nå som jeg har kuttet det og spiser ved uhell må jeg løpe på do etter kort tid og det bare renner ut rett og slett! Jeg var også mye syk! Tarmene har mye med immunforsvar å gjøre.. Anonymous poster hash: ce0bf...3b0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Har ikke allergi men et vev i tårnene som gjør at jeg bør holde meg unna! Er visst mye de samme symptomene. Sliten, uopplagt, magesmerter og mye luftsmerter generelt men spesielt etter å ha spist gluten! Nå som jeg har kuttet det og spiser ved uhell må jeg løpe på do etter kort tid og det bare renner ut rett og slett! Jeg var også mye syk! Tarmene har mye med immunforsvar å gjøre.. Anonymous poster hash: ce0bf...3b0 Hvordan fikk du påvist det vevet i tarmene? Har du noe navn på det? Hvilke undersøkelser ble gjort? Jeg har tatt blodprøver og gastroskopi av tolvfingertarmen, de konkluderer med at jeg tåler hvete - selv om jeg blir dårlig av det og har fått en hudsykdom som settes i sammenheng med intoleranse/allergi mot hvete/gluten. ikke Hi Anonymous poster hash: 1df1c...9dd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Hva er vev i tarmen? Anonymous poster hash: cfc04...0ce
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Mener du glutenallergi, hveteallergi eller cøliaki? Jeg har hveteintoleranse, jeg ødelegger ikke kroppen min med å spise hvete, men jeg blir oppblåst, får magesmerter, diare, luft og ubehag. Magen står som en ballong, men det er jo ikke farlig, bare ubehagelig. Men jeg har en venninne som har cøliaki, det er jo ikke en allergi, men en tarmsykdom. Da ødelegges tarmtottene av gluten, de skader altså kroppen sin om de spiser gluten. Hun fikk det påvist i voksen alder, hun fikk veldige magesmerter og da de gikk inn med kamera var tarmtottene slitt helt vekk og hun tok ikke opp næring som hun skulle i det hele tatt. Anonymous poster hash: 4f398...3fd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Nå har jeg cøliaki og ikke allergi, men har fått med meg litt fra cøliaki- og glutenfri-gruppene på Facebook. Glutenallergi kan visst oppdages ved en blodprøve hos legen. Har du fått gjort det? Du kan jo melde deg inn i en glutenfri gruppe på Facebook om du er der, eller inn på ncf.no gjerne Anonymous poster hash: e7aaa...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå