Gå til innhold

løpesykkel eller trehjulssykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som blir to år straks.. så egentlig på trehjulssykkel, men så kom jeg over balansesykkel/løpesykkel...hvilken av de vil du anbefale? :) hvem blir mest brukt?

Skrevet

balansesykkel syns hvertfall sønnen min var skummelt i den alderen der.

Han nektet plent å bruke den.

Anonymous poster hash: 6154d...580
Skrevet

Løpesykkel. Kjenner mange med barn på 2 år som har hatt dette. Ingen synes det har vært skummelt. Det er jo noe de må trene på som alt annet. Vi har hatt trehjulssykkel i tillegg og den har vært veldig uinteressant. Nr 2 som fikk Løpesykkel lærte seg å bruke tohjulsykkel som 3åring. Ikke at det et så hast, men veldig bra balansetrening

Anonymous poster hash: 0de29...bb0

Skrevet

Takk. Flere erfaringer her inne?

Hva med trehjulssykkel med håndtak bak?

Skrevet (endret)

Løpesykkel😊 Min gutt på 2 bryr seg ingenting om trehjulssykkelen som vi har etter søstrene (malt blå nå). Men han elsker løpesykkelen sin. Kjører offroad med den og har får det nå fint til, bare i løpet av et par uker.

Vi har kjøpt en strider til han. Den anbefales virkelig, gode høydereguleringer. Kan brukes til oppi 4 års alderen😊

Endret av Fomle84
Skrevet

Kan skrive under på god balansetrening. Har brukt balansesykkelen mye og jenta mi er den første i gjengen som har lært å sykle uten støttehjul. Brukte balansesykkelen mye, da det går mye raskere og jeg synes i hvert fall at den varer mye lenger enn en trehjulssykkel. Men vi har nå trehjulssykkel til ett-åringen med håndtak. Det liker hun godt, men hun når jo ikke ned til pedalene engang. Du får løs stang som du kan feste på foreksempel en balansesykkel..

Anonymous poster hash: 0dfa9...3fd
Skrevet

Vet foresten om noen som laget ekstra hakk på løpesykkel så barnet kunne bruke fra 1,5 års alder, og jaggu gikk det fint.

Skrevet

Skjønner ikke det hastverket med å lære å sykle på tohjulsykkel veldig mange foreldre har idag.

De fleste av oss her inne startet med trehjulsykler og vi lærte da å sykle på tohjulsykler når tiden var moden?

Anonymous poster hash: 9015e...791

Skrevet

Løpesykkel, uten tvil!

Sønnen min fikk sin da han var 1,5 år, og hadde enormt mye glede av den. Da han fikk tohjulsykkel som 3-åring kunne han sykle med en gang, fikk utrolig god balanse av løpesykkelen  :)

Skrevet

Løpesykkel, eller balansesykkel som jeg kaller det. Lærer å holde balansen, og lærer å sykle raskere. 😀

Anonymous poster hash: f9c2f...677

Skrevet

Skjønner ikke det hastverket med å lære å sykle på tohjulsykkel veldig mange foreldre har idag.

De fleste av oss her inne startet med trehjulsykler og vi lærte da å sykle på tohjulsykler når tiden var moden?

Det er vel ikke at det har noe hastverk, men at det er ENKLERE å lære seg å sykle på vanlig tohjulssykkel etter bruk av løpesykkel. Løpesykkel er fantastisk balansetrening. Trehjulssykkel er ingen balansetrening.

Kan nevne at vi har trehjulssykkel til vår toåring (fikk den til jul, selv om vi ville ha løpesykkel til henne), og hun synes den er spennende, men hun er rett og slett for kort i beina til å bruke den. Men hun løper med den mellom beina, som om den skulle vært en løpesykkel ;) Så vi kjøper nok en løpesykkel om ikke lenge. 

Anonymous poster hash: 7eeb4...d55

Skrevet

Hastverk? Det er unektelig ganske praktisk å kunne sykle. Spesielt når man ikke har bil og flere barn. Har ikke pass til 2 på sykkelen min.

Anonymous poster hash: 0dfa9...3fd
Skrevet

Absolutt balansesykkel. Dei blir så mykje  meir sjølvstendige med det enn trehjulssykkel er vår erfaring. Dei kan starte og stoppe sjølv og treng ikkje dyttast rundt. Og dei ramler ikkje så lett fordi dei alltid har beina i eller rett over bakken. Våre to på 2,5 år syns det er stor stas. Og det gjer vi foreldre og. Husker med gru all dytting og dårlig balanse med trehjulssykkel og sykkel med støttehjul med eldstemann.

Vi har disse syklene som har ganske lav setehøyde på nederste trinn. Fant de på  tilbud på xxl i høst.

http://felt24.no/kampanjetilbud-rebel-kidz-balansesykler/

Skrevet

Det handler ikke om hast. Det nevnes fordi det er god balansetrening. Noe som må vedlikeholdes hele livet.

Skrevet

Våre to har hatt løpesykkel, og gjekk deretter rett over på tohjulssykkel utan støttehjul som 4,5 og 5 åringar.

Vi var mest nøgd med Puky: http://www.eurotoys.net/main/index.asp?site=324&vn=04-004034

Etter kvart løfta dei beina opp på fotbrettet og trilla avgårde, og då var dei modne for trøsykkel :)

Dei har og hatt trehjulssykkel med stang, men som fleire over seier, så var det meir masing om å skubbe dei på trehulingen.

Skrevet

Løpesykkel, uten tvil👍

Anonymous poster hash: c6211...e4b

Skrevet

Vår fikk løpesykkel da hun ble 2 og trehjulssykkel da hun ble 3. Vi har måttet gå med stang på begge en god del, først nå når hun nærmer seg 4 har hun begynt å sykle selv på begge.

Anonymous poster hash: 1ed36...e22

Skrevet

Det er vel ikke at det har noe hastverk, men at det er ENKLERE å lære seg å sykle på vanlig tohjulssykkel etter bruk av løpesykkel. Løpesykkel er fantastisk balansetrening. Trehjulssykkel er ingen balansetrening.

Kan nevne at vi har trehjulssykkel til vår toåring (fikk den til jul, selv om vi ville ha løpesykkel til henne), og hun synes den er spennende, men hun er rett og slett for kort i beina til å bruke den. Men hun løper med den mellom beina, som om den skulle vært en løpesykkel ;) Så vi kjøper nok en løpesykkel om ikke lenge.

Anonymous poster hash: 7eeb4...d55

Men løpesykkel gir ingen pedal trening.

I barnehagen ser vi ofte at løpesykkel foretrekkes fordi det er enklere og går fortere enn trehjulssykkel men de barna som faktisk lærer seg å trø pedalene trener masse koordinasjon og balanse de og.

Ja takk begge deler sier jeg. Her går vi for løpesykkel og trøtraktor. Vi har en trehjulsykkel etter storesøster, men den er uinteressant.

Skrevet

Det handler ikke om hast. Det nevnes fordi det er god balansetrening. Noe som må vedlikeholdes hele livet.

Men min generasjon hadde kun trehjulssykkel. ..Vi over 35 har likevel god balanse på sykkel og lærte oss å sykle uten problem

Anonymous poster hash: 04039...1af

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Mine gikk fra 3 hjulsykkelen til 2 hjulsykkelen uten problemer. Aldri hatt balansesykkel. Det var 15 min utenfor Meny en søndag og etter det kunne de sykle

Skrevet

Balansesykkel, uten tvil! Og derfra rett over på tohjulssykkel UTEN støttehjul.

Anonymous poster hash: 68059...dcd

Gjest Turid87
Skrevet

Jeg kjøpte balansesykkel til min på 21 mnd. Mitt beste kjøp hittil. Stolt unge som virkelig fikk raskt taket på det. Kjøpte Diamant i sportsbutikk (Intersport, 699).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...