Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 I morgen skal jeg lage mat til en venninne av meg som spiser lavkarbo, noe som var ganske ukjent for meg frem til begynte å google litt Men jeg klarer ikke å finne ut av om hun kan ha krydder i maten, kan hun ha salt, grillkrydder, pepper og annet krydder? Og hva kan hun drikke? Hun liker ikke brus, farris eller annet boblevann. Er det noe annet hun kan drikke enn vann? Håper at noen kan hjelpe meg litt med noen tips Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater 👍🏽 Anonymous poster hash: a2171...177
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater Anonymous poster hash: a2171...177 Takk for svar Angående krydder, hvorfor bør jeg unngå blandet krydder? Hmm, da tror jeg rett og slett jeg må kjøpe noe krydder, går mest i gastromat her i huset. Hva slags krydder er godt på ostechips og koteletter da? Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater Anonymous poster hash: a2171...177 Takk for svar Angående krydder, hvorfor bør jeg unngå blandet krydder? Hmm, da tror jeg rett og slett jeg må kjøpe noe krydder, går mest i gastromat her i huset. Hva slags krydder er godt på ostechips og koteletter da? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Hvis det bare er forskjellige kryddere i krydderblandingene går det fint, men i tacokrydder så er det stivelser, gjærekstrakt osv. så da blir innholdet av karbohydrater høyt. Tacokrydder fra oldelpaso inneholder 52 g karbohydrater pr 100gram. Pizzakrydder fra rema inneholder ikke karbo siden det bare r blandet krydder og ikke er tilsatt noe annet. Ble litt rotete forklart men håper du skjønner hva jeg mener;) Anonymous poster hash: a2171...177
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater Anonymous poster hash: a2171...177 Takk for svar Angående krydder, hvorfor bør jeg unngå blandet krydder? Hmm, da tror jeg rett og slett jeg må kjøpe noe krydder, går mest i gastromat her i huset. Hva slags krydder er godt på ostechips og koteletter da? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Hvis det bare er forskjellige kryddere i krydderblandingene går det fint, men i tacokrydder så er det stivelser, gjærekstrakt osv. så da blir innholdet av karbohydrater høyt. Tacokrydder fra oldelpaso inneholder 52 g karbohydrater pr 100gram. Pizzakrydder fra rema inneholder ikke karbo siden det bare r blandet krydder og ikke er tilsatt noe annet. Ble litt rotete forklart men håper du skjønner hva jeg mener;) Anonymous poster hash: a2171...177 Tusen takk for hjelpen Er det noe annet jeg burde huske på, som er lett å glemme? Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater Anonymous poster hash: a2171...177 Takk for svar Angående krydder, hvorfor bør jeg unngå blandet krydder? Hmm, da tror jeg rett og slett jeg må kjøpe noe krydder, går mest i gastromat her i huset. Hva slags krydder er godt på ostechips og koteletter da? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Hvis det bare er forskjellige kryddere i krydderblandingene går det fint, men i tacokrydder så er det stivelser, gjærekstrakt osv. så da blir innholdet av karbohydrater høyt. Tacokrydder fra oldelpaso inneholder 52 g karbohydrater pr 100gram. Pizzakrydder fra rema inneholder ikke karbo siden det bare r blandet krydder og ikke er tilsatt noe annet. Ble litt rotete forklart men håper du skjønner hva jeg mener;) Anonymous poster hash: a2171...177 Tusen takk for hjelpen Er det noe annet jeg burde huske på, som er lett å glemme? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Nei, ikke annet enn å servere mat med lite karbo i seg. Vet ikke hvor strengt lavkarbo hun går på. Hun er i allefall heldig som har en venninne som deg som tilrettelegger for henne:) Anonymous poster hash: a2171...177
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 2 pakker spekeskinke og noen egg skal visst gjøre susen. Anonymous poster hash: e4047...de4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Hva om man lager Tacokrydder selv? Da kan man vel bruke de Anonymous poster hash: bdab5...c78
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Hva om man lager Tacokrydder selv? Da kan man vel bruke de Anonymous poster hash: bdab5...c78 Jøss, får du besøk av prinsessen på erten? Kjøp spekeskinke du, det spiser de visst i bøtter og spann. Anonymous poster hash: 13f5f...b5e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Hva om man lager Tacokrydder selv? Da kan man vel bruke de Anonymous poster hash: bdab5...c78 Jøss, får du besøk av prinsessen på erten? Kjøp spekeskinke du, det spiser de visst i bøtter og spann. Anonymous poster hash: 13f5f...b5e Jeg er ikke Hi og det var et reelt spørsmål fra min side. Anonymous poster hash: bdab5...c78
MammantilNurket Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme Takk Men hvor får jeg tak i kinesisk hvitløk? Har ikke sett det noen plass her tror jeg, ikke er det noen utenlandske butikker her heller Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Hva om man lager Tacokrydder selv? Da kan man vel bruke de Anonymous poster hash: bdab5...c78 Jøss, får du besøk av prinsessen på erten?Kjøp spekeskinke du, det spiser de visst i bøtter og spann. Anonymous poster hash: 13f5f...b5e Nå er vel spekeskinke litt vanskelig å krydre maten med da...... Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Rent krydder som salt, Pepper, oregano osv går fint, men sånn som er blandet bør du unngå, f.eks tacokrydder. Saft kan hun drikke, men da light varianten, er ikke karbohydrater i de. Bare les på flasken så skal det stå 0 karbohydrater Anonymous poster hash: a2171...177 Takk for svar Angående krydder, hvorfor bør jeg unngå blandet krydder? Hmm, da tror jeg rett og slett jeg må kjøpe noe krydder, går mest i gastromat her i huset. Hva slags krydder er godt på ostechips og koteletter da? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Hvis det bare er forskjellige kryddere i krydderblandingene går det fint, men i tacokrydder så er det stivelser, gjærekstrakt osv. så da blir innholdet av karbohydrater høyt. Tacokrydder fra oldelpaso inneholder 52 g karbohydrater pr 100gram. Pizzakrydder fra rema inneholder ikke karbo siden det bare r blandet krydder og ikke er tilsatt noe annet. Ble litt rotete forklart men håper du skjønner hva jeg mener;) Anonymous poster hash: a2171...177 Tusen takk for hjelpen Er det noe annet jeg burde huske på, som er lett å glemme? Anonymous poster hash: 777d9...f51 Nei, ikke annet enn å servere mat med lite karbo i seg. Vet ikke hvor strengt lavkarbo hun går på. Hun er i allefall heldig som har en venninne som deg som tilrettelegger for henne:) Anonymous poster hash: a2171...177 Takk Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme Takk Men hvor får jeg tak i kinesisk hvitløk? Har ikke sett det noen plass her tror jeg, ikke er det noen utenlandske butikker her heller Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51 Du kan like gjerne bruke vanlig hvitløk. Ikke en hel, men et fedd eller to i så fall:) Ellers har de på meny her hvor jeg bor. Anonymous poster hash: 40193...11c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Noe jeg synes er veldig godt Nakkekoteletter som er krydret etter smak, jeg liker, grillkrydder, chillikrydder og pepper. Stekes i ovnen på 175 grader i ca 45-60 min. Tzatziki og salat til Jeg er så "gal" at jeg kjøper ferdiglaget Tzatziki Anonymous poster hash: c3308...8a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme Takk Men hvor får jeg tak i kinesisk hvitløk? Har ikke sett det noen plass her tror jeg, ikke er det noen utenlandske butikker her heller Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51 Du kan like gjerne bruke vanlig hvitløk. Ikke en hel, men et fedd eller to i så fall:)Ellers har de på meny her hvor jeg bor. Anonymous poster hash: 40193...11c Alle butikker her har kinesisk hvitløk. Men de kaller det ofte bare for hvitløk uten fedd. Anonymous poster hash: 931fc...e9e
MammantilNurket Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme Takk Men hvor får jeg tak i kinesisk hvitløk? Har ikke sett det noen plass her tror jeg, ikke er det noen utenlandske butikker her heller Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51 Du kan like gjerne bruke vanlig hvitløk. Ikke en hel, men et fedd eller to i så fall:)Ellers har de på meny her hvor jeg bor. Anonymous poster hash: 40193...11c Alle butikker her har kinesisk hvitløk. Men de kaller det ofte bare for hvitløk uten fedd. Anonymous poster hash: 931fc...e9e Jeg synes den uten fedd er lettere å finhakke, men man kan fint bruke hvitløk med fedd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Det er ikke vanskelig å lage "taco"-krydder. Deler denne oppskriften på en litt sunnere variant av fredagstacoen: Jeg freser en hel finhakket kinesisk hvitløk, en - en og en halv rød chilli og to-tre sjalottløk. Tilsetter 1 pk. karbonadedeig som jeg bruner, og deretter rikelig med spisscummin, masse paprikapulver og litt oregano, ev.salt og pepper. Så kutter jeg toppen av noen store røde paprikaer og fjerner hinner og frø med en skje - pass på at det ikke går hull. Sett paprikaen i en ildfast form og fyll dem med kjøtt. Topp med ost og gratiner i ovnen på 220 grader til osten er smeltet paprikaer gar fått litt farge. Server med salat, agurk, tomat etc., hjemmelaget salsa, guacamole og kesam/rømme Takk Men hvor får jeg tak i kinesisk hvitløk? Har ikke sett det noen plass her tror jeg, ikke er det noen utenlandske butikker her heller Hi Anonymous poster hash: 777d9...f51 Du kan like gjerne bruke vanlig hvitløk. Ikke en hel, men et fedd eller to i så fall:)Ellers har de på meny her hvor jeg bor. Anonymous poster hash: 40193...11c Alle butikker her har kinesisk hvitløk. Men de kaller det ofte bare for hvitløk uten fedd. Anonymous poster hash: 931fc...e9e Jeg synes den uten fedd er lettere å finhakke, men man kan fint bruke hvitløk med fedd Nå har jeg kjøpt meg kinesisk hvitløk Jeg ante ikke at kinesisk hvitløk var det samme som hvitløk uten fedd, og det gjør tydeligvis ikke de i butikkene heller, for de har sett ut som om de har ramler fra månen når jeg spør etter kinesisk hvitløk Anonymous poster hash: 777d9...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå