Gå til innhold

Reise til tyrkia gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har dratt til Tyrkia når de har vært gravide i uke 33/34?

Erfaringer??

Anonymous poster hash: 43efb...440

Fortsetter under...

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort, både pga varmen, div smittefare fra mat/drikke, og evt sykehusinnleggelse. Flere av charterselskapene bruker også flyselskap som ikke tillater at en flyr etter uke 34. Sjekk også nøye at du faktisk er skikkelig dekket dersom du skulle gå i fødsel. 

Anonymous poster hash: 432c2...f04
Skrevet

Jeg spurte om erfaringer fra andre som har reist til tyrkia, ikke om du ville gjort det eller ikke. Ja, kjenner godt til 34 ukers regel hos enkelte flyselskap, er innenfor denne. Har god reiseforsikring.

Skrevet

Jeg var ca 32 uker - det gikk veldig bra :) Barn nr 4. Var på et stort all incl. anlegg - lå for det meste i vannet eller i skyggen. Drar snart til Tyrkia i år også :)

Anonymous poster hash: beb17...05f
Skrevet

Hadde aldri tatt sjansen, av mange grunner.

Anonymous poster hash: 9a9df...fb2
Skrevet

Jeg var i Side med mann og barn i uke 32.

Helt jævlig!

Altså, hotellet var fint, maten god og alt det der.

Men fra flyturen ned, under hele oppholdet og godt inn i noen dager etter vi kom hjem så var jeg så hoven pga varmen og flyturen.

Orket ikke leke med ungen, orket ikke bli med på stranda, orket ikke gå ut til middag.

Lå for det meste i bassenget eller i badekaret på rommet.

Mannen synes det var en trist ferie, og jeg kunne godt holdt meg hjemme.

Aldri til syden som gravid igjen!

Anonymous poster hash: c0f65...92f

Annonse

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Var akkurat ute å reiste nå (21 uker på vei) og det var ett H....... selv om flyturen bare var på ett par timer. Har bekkenløsning, så det var utrolig smertefullt, i tillegg følte jeg mye ubehag i magen hver gang vi landet og det varte en god stund. Jeg var sliten hele tiden og ville egentlig bare sove under hele reisen. Sydentur når termin er så nært hadde jeg aldri orket (eller turt forsåvidt mtp fødsel), men hver sin smak :) Skjønner at noen er i god form hele svangerskapet så noen tåler det nok mye bedre enn andre :)

Anonymous poster hash: 673b6...b63
Skrevet

Jeg var i tyrkia i mai da jeg var 33 uker på vei. Gikk fint,men var forferdelig varmt.

Sørg for å ha med papirer på svangerskapet, hvor langt du er på vei, god reiseforsikring og støttestrømper til flyreisen. Jeg ble stoppet på flyplassen på vei hjem og måtte vise papirer på svangerskapets lengde. Men jeg var diger som en elefant, så forstår jo at de fryktet fødsel 10.000 fot opp i lufta :-P

God hygiene, og pass på hva du spiser og drikker, så går det helt fint :-) God tur :-)

Skrevet

Takk mamma´n til 2 :) Mannen og jeg vurderer å hoppe på en restplass tur til Tyrkia en uke, til alanya. Er i kjempe god form, ingen bekkenløsning, masse energi, ikke særlig stor, ikke hoven/ødem. Vi fikk lyst å ta en tur nå før babyen kommer å slappe litt av, etter ett skikkelig eksamensmaraton. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest  flere plasser om folk som får problemer når de skal hjem igjen, og at det blir krevd ny legeattest av lege på flyplassen, at man blir nektet å gå ombord og sånt.. selv om man har med legeattest fra norge. HI

Skrevet

Jeg reiste gravid men var 7 uker på vei. For meg var det mer eller mindre vanlig ferie. Noen forholdsregler tok jeg. Flasket vann, spiste ikke grillet mat,spiste godt kokt mat,godt vasket frukt,plasket ikke i overfylte bassenger osv.

Anonymous poster hash: 65661...37f

Skrevet

Takk mamma´n til 2 :) Mannen og jeg vurderer å hoppe på en restplass tur til Tyrkia en uke, til alanya. Er i kjempe god form, ingen bekkenløsning, masse energi, ikke særlig stor, ikke hoven/ødem. Vi fikk lyst å ta en tur nå før babyen kommer å slappe litt av, etter ett skikkelig eksamensmaraton. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest  flere plasser om folk som får problemer når de skal hjem igjen, og at det blir krevd ny legeattest av lege på flyplassen, at man blir nektet å gå ombord og sånt.. selv om man har med legeattest fra norge. HI

Det kreves i utgangspunktet legeattest som ikke er eldre enn 7 dager, så du må i utgangspunktet ta høyde for å skaffe ny mens du er på ferie. 

Anonymous poster hash: 432c2...f04

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men opplevde faktisk at ei dame ble nektet å være med flyet tilbake til Norge fra Antalya. Hun reiste med charterselskap og prøvde fortvilet å få tak i dem mens hun diskuterte med flyvertene og piloten. Hun hadde med dokumentasjon både fra lege og reiseselskap.

Jeg syns ikke det så ut som om hun var lengre på vei enn 25-30 uker.

Så... Jeg ville ikke tatt sjangsen. Tenker også på varmen og bakteriefloraen. Hadde det vært tidligere i svangerskapet ja, men ikke så sent.

Anonymous poster hash: 0bf79...d53

Skrevet

At du orker.

Anonymous poster hash: 8aa45...9a5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...