Gå til innhold

Noen andre med fare for altfor tidlig fødsel her på forumet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det andre her i samme situasjon? Er selv 27+5 og sengeliggende fra uke 21 med fare for ekstrem prematur fødsel. Nå er jeg heldigvis snart rundet den første store medisinske milepælen på 28 uker.

Hører gjerne fra andre:-)

Fortsetter under...

Tusen takk for veldig hyggelig hilsen, Lavidabella :-) :-) Ja, jeg kan ikke legge skjul på at det er mentalt krevende. Men har stor tro på at det skal gå bra - bare å holde sykesengen/ egen seng videre fremover og stay positiv! Mer får hverken legene eller jeg/vi gjort :-)

Ønsker deg lykke til videre i graviditeten :-)

Jeg har gått til kontroller siden uke 23 på sykehuset pga svak livmorhals. Første fødsel startet i uke 32, og andre litt senere. Men de fikk stoppet det til det ikke var fare lenger. Ble konisert etter andre fødsel, så denne gangen er livmorhalsen enda svakere. Er nå 31+1 og livmorhalsen er på 16mm, så jeg tror dette går meget flott. Mye sofasliting, kynnere/rier med en gang jeg reiser meg eller snur meg. Men holder seg stabilt. Nå er det ikke noe fare for ekstremt prematur fødsel her da, mem bare litt prematur.

Er det din første? Og hva er det som gjør at du har så stor fare? (Får du bare rier?)

Håper det går bra og at du holder motet oppe :)

Jeg ble lagt inn i uke 27 pga alt for lite fostervann, lå der i to uker pga. en kraftig luftveisinfekssjon og fikk både modningssprøyter og antibiotika. Etter litt over 14 dager slapp jeg ut igjen da alle prøver var fine og de fant en fostervannslommer på over 5 cm. Det er i nedre normal, men likefullt normalt. Det har holdt seg greit, de trodde ikke det skulle gå så bra, de trodde jeg kom til å føde før uke 30. Nå er jeg i uke 31 og jeg må sjekke via UL hver uke om den fostervannsmengden, var på sjekk igår og da var det lite igjen, største lommen de fant uten navlesnor var på knappe 3 cm. :( Babyen har det bra, morkaka mi virker perfekt, han har full blære og magesekk så de antar jeg lekker, selv om jeg ikke merker noe, så jeg må sjekke dette hver uke frem til fødsel. Om ting blir dårlige settes jeg igang når som helst etter uke 34 og uansett i uke 37.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...