Gå til innhold

Kjenner ikke liv :(

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 uker idag, og har kjent liv til og fra. Det har bare vært små bobler, ikke tydelige spark osv. Plutselig kan det være helt stille 2-3 dager, også kjenner jeg en liten boble igjen. De dagene det er stille blir jeg så redd! Når kan jeg forvente å kjenne liv hver dag?

Anonymous poster hash: a3a52...819
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217761-kjenner-ikke-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå kjent liv hver dag siden jeg var 19+3, men på oul sa jordmor at de fleste bør kjenne liv daglig fra uke 24 og det er ikke uvanlig at man har dager der man kjenner mye mindre\ingenting frem til da. Kommer jo også an på hvordan morkaken ligger. Jeg vet hvor ille det er de dagene man ikke føler noe, så jeg forstår deg godt, men prøv å slapp helt av. Det går nok veldig fint med mini der inne :) 

Anonymous poster hash: 68649...91b

Ikke bekymre deg, det er ikke vanlig å kjenne daglig liv så tidlig. Har du fått sjekket hvor morkaken din ligger? Om den ligger foran, slik den gjør hos meg, vil det være enda mer vanskelig å kjenner liv på samme måte som andre kan gjøre det selv om man er enda lengre på vei.

Annonse

Prøv å slappe av, alt er sikkert helt fint! men jeg skjønner at du bekymrer deg! Jeg har det veldig likt som deg, har kjent liv, men ikke daglig og varierende hvor tydelig det er.. Men som andre også har nevnt, det har mye å se hvor morkaken ligger. Min ligger foran, altså "demper" den mellom babyen og magen på en måte.. Så de gangene jeg kjenner liv, er det som regel litt på siden av magen, ikke foran :)

I mine øyne kommer det an på to ting. Hvor tidlig du begynte å kjenne bevegelser (altså hvor "følsom" du er) og hvor morkaka ligger.

I de tidligere svangerskapene mine har jeg kjent liv tidlig, og daglig fra rundt uke16-17 ca. Denne gangen ligger morkaka foran, og nå var jeg i uke 17 før jeg kunne fastslå med sikkerhet at det var tydelige forsterbevegelser jeg kjente. Kjente jo ting tidligere, men det var så diffust at jeg kunne ikke si med sikkerhet at det faktisk var babyen, og ikke bare "magen". Nå er jeg i uke 21 og kjenner for så vidt liv daglig. Men det kan fort gå over halve dagen før jeg kjenner noe. Og det er veldig "seint" til meg å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...