Gå til innhold

Kontroll hos jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mange kontroller har dere vært på sålangt, og går dere hos lege eller jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk til fastlegen frem til etter OUL så JM videre.

Skrevet (endret)

Gikk til jordmor hele veien men skal til fastlege til uken (31) for å ta blodprøver osv. Blir vel JM resten

Endret av PersilleBlomst
Skrevet

Jeg har vært på 3 stk 2 lege og 1 jm så langt + oul. Er i uke 26 og skal til jm i uke 28. Har foreløpig gått annenhver gang t jm og lege og regner med å fortsette med , skal itillegg gå på ekstra ul (vektkontroller) på sykehuset for uke 28..

Skrevet

Jeg syns det var så kjapt og "gæli" hos legen. Bare medisinsk. Så jeg gikk kun der på 1.kontroll. jordmor siden. Der er det mer rom for prat og jeg føler hun kan sakene bedre + at far er mye mer inkludert!

Skrevet

Kontroll en gang i mnd fra uke 12, gått annenhver gang til lege/jm, men liker jm best :)

Anonymous poster hash: ba524...d7f

Skrevet

Er på kontroll 1 gang pr mnd siden uke 12 og går annenhver til lege og jordmor :) Har en fantastisk fastlege og synes det er greit å ta opp andre ting med henne enn med jordmor :) Mannen er med de gangene jeg er hos jordmor, mens de gangene jeg er hos lege drar jeg alene. Synes det er veldig greit å være innom legen i tillegg til jordmor for legen kjenner meg godt og kan mer om andre ting i forhold til graviditeten som jeg også trenger å sjekke ( har en kronisk sykdom) pluss at de ikke tar blodprøver hos jordmor og det må jeg gjøre jevnt og trutt :) 

Skrevet

Går til begge deler og blir å fortsette med det:)

Skrevet

Første kontroll var hos lege, andre hos jordmor. Kommer til å gå til jordmor resten av svangerskapet, om det ikke dukker opp noe jeg må til legen med.

Skrevet

Er 50 % sykemeldt, så har vært veldig OK å ta undersøkelsene hos legen. Da fornyer jeg samtidig sykemeldingen.

Har en veldig ålreit fastlege og, så fungerer veldig fint. Men har lyst til å ta en time hos jordmor i løpet av svangerskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...