Gå til innhold

Tør nesten ikke skrive det ned...edderkopper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fobi for dem og det mener jeg virkelig, altså ser jeg en så blir jeg helt stiv i kroppen, begynner å gråte og svetter som bare det. Vi bor i et hus, og rundt oss er det masse trær. På våren sprayet jeg Trinol rundt inngangsdøren, rundt vinduene ute...her om dagen så var det en svær en i taket i stua men mannen var hjemme og tok den vekk... Men igår kveld, pusset tenner og når jeg var ferdig og snudde meg rundt så så jeg på gulvet og der var det en. Skjønner ikke, for to minutter så var den ikke der. Jeg ringte mannen og han prøvde å roe meg ned, og til slutt tok jeg sentralstøvsuger og støvsugde den og lot støvsugeren virke i ca 20 sekunder. Det var helt for jævlig. Og etterpå var jeg urolig og trodde at den var på meg, jeg var nesten gal.

Før jeg sovnet.

Den er vel borte ikke sant? Støvsuger dreper den, sant?

Noen som har tips til hva jeg kan bruke inne i huset som holder dem på avstand? Har hørt om en sånn stikkontakt sak, men dn lager visst mye lyd.

Anonymous poster hash: 74844...103

Skrevet

Støvsuger dreper dem ikke nei, i verste fall blir de boende inni der..

Anonymous poster hash: bcb90...52e

Skrevet

Permetrin!

PS. Du vil ikke ha dem i støvsugeren.

Skrevet

Hva? Blir de ikke drept av støvsugeren??

Sentralstøvsuger boksen er nede i vaskerommet, dn er lukket, og den kommer seg ikke ut...

Skrevet

Permetrin!

Permetrin har jeg brukt ute. Har sprayet mange ganger, men fortsatt så kan jeg se en eller to krype der.

Og har brukt opp nesten hel flasken.

Skrevet

Permetrin!

Hvordan bruker man permetrin?

Hilsen heller ikke glad i edderkopper og har huset fullt.

Anonymous poster hash: 7f63a...1c9

Skrevet

Ute funker det jo kortere pga vær og vind. Bruk inne også, spray hver 2.-3. mnd. Og ja, det går noen bokser i året. Vel anvendte penger for edderkoppfritt hjem!

Skrevet

Man kan få hjelp hos psykolog hvis det er et så stort problem. Jeg sliter med å gå ut pga. insekter. Skal begynne i terapi om noen uker, og håper det funker. Ellers.. myggnetting foran vinduer. Jeg setter bare et glass over edderkoppen (når de kommer seg inn) og venter til kjæresten kan ta den. Lettere når jeg vet hvor jeg har den frem til den kommer seg ut igjen.

Anonymous poster hash: 5f8fb...a6a

Skrevet

Ute funker det jo kortere pga vær og vind. Bruk inne også, spray hver 2.-3. mnd. Og ja, det går noen bokser i året. Vel anvendte penger for edderkoppfritt hjem!

Hvor sprayer du da? Og er det egentlig forenlig med det å ha en utfordrende ettåring i hus?

Anonymous poster hash: 7f63a...1c9

Skrevet

En støvsuger er en utmerket yngleplass for edderkopper så det å støvsuge dem kan virke mot sin hensikt. Du støvsuger opp en og så kommer det hundrevis kravlende ut igjen. Om boksen er i kjelleren spiller ingen rolle, edderkopper kan som kjent klatre oppover alle typer vegger/inni slanger og røre. Og på den lange ferden får den god tid til å fortelle alle ungene hva den grusomme dama gjorde mot mamma'n dems. Tid for hevn....😂😂😂

Anonymous poster hash: 9a8bf...47b

Skrevet

Man kan få hjelp hos psykolog hvis det er et så stort problem. Jeg sliter med å gå ut pga. insekter. Skal begynne i terapi om noen uker, og håper det funker. Ellers.. myggnetting foran vinduer. Jeg setter bare et glass over edderkoppen (når de kommer seg inn) og venter til kjæresten kan ta den. Lettere når jeg vet hvor jeg har den frem til den kommer seg ut igjen.Anonymous poster hash: 5f8fb...a6a

Jeg har aldri vinduene oppe, aldri. Men jeg har fått for meg at de kommer seg inn gjennom ventilasjonsanlegget :(

Skrevet

Edderkopper dør når de blir støvsugd. De blir knust av farta (de har ikke noe kinin eller panser som beskytter dem) og blir de ikke helt knust så tåler de ikke støv og tørr luft inne i støvsugeren. Har du sett en edderkopp krype ut av støvsugeren har du enten ikke hatt den på, eller så var det en annen edderkopp.

Skrevet

Noen edderkopper dør når de blir støvsugd, andre ikke. 

Om de skulle overleve, vil de gjøre alt for å komme seg ut igjen. Klarer de ikke finne en vei ut, kan de likevel leve i ukevis, noen i månedsvis, i støvsugeren.

Kilde: Illustrert vitenskap.

Jeg vet ikke om de kan yngle i støvsugeren. Jeg støvsuger edderkopper om jeg har støvsugeren foran meg, har ingen fobi, men er hysterisk nok til å la støvsugeren svive ei stund etterpå, og i tillegg støvsuge masse småstein! Og småstein finner jeg enten haugevis av i ganga, eller faktisk... kremt... rett utafor ytterdøra. Jeg tar med andre ord alltid ytterganga sist i tilfelle jeg har funnet en edderkopp på veien. 

Tror du kan ta det helt med ro. En sentralstøvsuger har laaaangt rør og har nok vanskeligere "utbryter-forhold" enn en vanlig støvsuger. Kanskje også sterkere sugekraft, men det vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: aee1b...176
Skrevet

Kanskje spraye litt gift inn i støvsugeren mens den står ig går?

Anonymous poster hash: b1215...007

Skrevet

Noen edderkopper dør når de blir støvsugd, andre ikke. Om de skulle overleve, vil de gjøre alt for å komme seg ut igjen. Klarer de ikke finne en vei ut, kan de likevel leve i ukevis, noen i månedsvis, i støvsugeren.Kilde: Illustrert vitenskap.Jeg vet ikke om de kan yngle i støvsugeren. Jeg støvsuger edderkopper om jeg har støvsugeren foran meg, har ingen fobi, men er hysterisk nok til å la støvsugeren svive ei stund etterpå, og i tillegg støvsuge masse småstein! Og småstein finner jeg enten haugevis av i ganga, eller faktisk... kremt... rett utafor ytterdøra. Jeg tar med andre ord alltid ytterganga sist i tilfelle jeg har funnet en edderkopp på veien. Tror du kan ta det helt med ro. En sentralstøvsuger har laaaangt rør og har nok vanskeligere "utbryter-forhold" enn en vanlig støvsuger. Kanskje også sterkere sugekraft, men det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: aee1b...176

Det betyr ulykke å drepe edderkopper

Anonymous poster hash: 398ff...249

Skrevet

Noen edderkopper dør når de blir støvsugd, andre ikke. Om de skulle overleve, vil de gjøre alt for å komme seg ut igjen. Klarer de ikke finne en vei ut, kan de likevel leve i ukevis, noen i månedsvis, i støvsugeren.Kilde: Illustrert vitenskap.Jeg vet ikke om de kan yngle i støvsugeren. Jeg støvsuger edderkopper om jeg har støvsugeren foran meg, har ingen fobi, men er hysterisk nok til å la støvsugeren svive ei stund etterpå, og i tillegg støvsuge masse småstein! Og småstein finner jeg enten haugevis av i ganga, eller faktisk... kremt... rett utafor ytterdøra. Jeg tar med andre ord alltid ytterganga sist i tilfelle jeg har funnet en edderkopp på veien. Tror du kan ta det helt med ro. En sentralstøvsuger har laaaangt rør og har nok vanskeligere "utbryter-forhold" enn en vanlig støvsuger. Kanskje også sterkere sugekraft, men det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: aee1b...176

Det betyr ulykke å drepe edderkopper

Anonymous poster hash: 398ff...249

Så overtroisk er jeg heldigvis ikke ;) Jeg har uansett hatt mye lykke i livet mitt også, selv om det ikke alltid har vært en dans på roser. 

Anonymous poster hash: aee1b...176

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...