Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Del Skrevet 28. mai 2015 Ser at bildene ikke skal oppbevares kjølig. Men jeg skal lage kake i morgen som er til lørdag. Skal ha marsipanlokk på kaken. Burde jeg vente til lørdagen med og legge bildet på? Må jo oppbevare kaken i kjøleskapet over natten. Skal ha den på et slikt kakefat med lokk, så det skal være tett. Vil marsipanen bli svett fordet? Bruker så sjeldent marsipan på kakene... Så litt usikker her. Anonymous poster hash: 2ef25...fca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. mai 2015 #2 Del Skrevet 28. mai 2015 Marsipankaker bør oppbevares i kakeeske i papp for å forhindre at de svetter. Får du ikke tak i det, legg tørkepapir rundt kaken (trekker til seg fuktighet). Jeg har aldri opplevd at marsipanen blir ødelagt, men det kommer også an på hvor mye kjøleskapet åpnes og lukkes. Svetter ikke kaken, går det fint å legge på bildet dagen før. Bruk BITTELITT vann, eller bare legg det på marsipanen og se om det fester seg. Bruker du for mye vann, vil bildet "bule". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/#findComment-147225716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Del Skrevet 28. mai 2015 Marsipankaker bør oppbevares i kakeeske i papp for å forhindre at de svetter. Får du ikke tak i det, legg tørkepapir rundt kaken (trekker til seg fuktighet). Jeg har aldri opplevd at marsipanen blir ødelagt, men det kommer også an på hvor mye kjøleskapet åpnes og lukkes. Svetter ikke kaken, går det fint å legge på bildet dagen før. Bruk BITTELITT vann, eller bare legg det på marsipanen og se om det fester seg. Bruker du for mye vann, vil bildet "bule". Jeg benytter anledningen til kuppe tråden din litt HI med et oppfølgingsspørsmål til en som tydeligvis har litt peiling Jeg er også litt uerfaren med marsipan og vil lage en marsipankake til sønnen min sin bursdag om et par uker. Da blir det sånn litt kul kake med diverse pynt/figurer av marsipan på. Problemet er at sist jeg prøvde dette, så "smeltet" marsipanfigurene og mistet formen sin slik at det ikke så pent ut i det hele tatt. Men samtidig må jo en kremkake oppbevares kaldt. Vil det hjelpe med pappeske her også? Og vet du hvorfor det hjelper med pappeske framfor å bare stå der? Anonymous poster hash: 74bff...f49 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/#findComment-147225733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Del Skrevet 28. mai 2015 Takk så mye for svar! Får se om jeg rekker å få tak i en pappeske i dag da. Jeg har pleid å oppbevare kake med mmf på i kjøleskapet, det har aldri vært noe problem. Men de to oppfører seg kanskje forskjellig? Takk igjen ☺ Anonymous poster hash: 2ef25...fca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/#findComment-147225876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Del Skrevet 28. mai 2015 Marsipankaker bør oppbevares i kakeeske i papp for å forhindre at de svetter. Får du ikke tak i det, legg tørkepapir rundt kaken (trekker til seg fuktighet). Jeg har aldri opplevd at marsipanen blir ødelagt, men det kommer også an på hvor mye kjøleskapet åpnes og lukkes. Svetter ikke kaken, går det fint å legge på bildet dagen før. Bruk BITTELITT vann, eller bare legg det på marsipanen og se om det fester seg. Bruker du for mye vann, vil bildet "bule". Jeg benytter anledningen til kuppe tråden din litt HI med et oppfølgingsspørsmål til en som tydeligvis har litt peiling Jeg er også litt uerfaren med marsipan og vil lage en marsipankake til sønnen min sin bursdag om et par uker. Da blir det sånn litt kul kake med diverse pynt/figurer av marsipan på. Problemet er at sist jeg prøvde dette, så "smeltet" marsipanfigurene og mistet formen sin slik at det ikke så pent ut i det hele tatt. Men samtidig må jo en kremkake oppbevares kaldt. Vil det hjelpe med pappeske her også? Og vet du hvorfor det hjelper med pappeske framfor å bare stå der? Anonymous poster hash: 74bff...f49 Lag figurene i sukkerpasta eller mmf istedenfor marsipan. Anonymous poster hash: f4494...9c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/#findComment-147225928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. mai 2015 #6 Del Skrevet 29. mai 2015 Marsipankaker bør oppbevares i kakeeske i papp for å forhindre at de svetter. Får du ikke tak i det, legg tørkepapir rundt kaken (trekker til seg fuktighet). Jeg har aldri opplevd at marsipanen blir ødelagt, men det kommer også an på hvor mye kjøleskapet åpnes og lukkes. Svetter ikke kaken, går det fint å legge på bildet dagen før. Bruk BITTELITT vann, eller bare legg det på marsipanen og se om det fester seg. Bruker du for mye vann, vil bildet "bule". Jeg benytter anledningen til kuppe tråden din litt HI med et oppfølgingsspørsmål til en som tydeligvis har litt peiling Jeg er også litt uerfaren med marsipan og vil lage en marsipankake til sønnen min sin bursdag om et par uker. Da blir det sånn litt kul kake med diverse pynt/figurer av marsipan på. Problemet er at sist jeg prøvde dette, så "smeltet" marsipanfigurene og mistet formen sin slik at det ikke så pent ut i det hele tatt. Men samtidig må jo en kremkake oppbevares kaldt. Vil det hjelpe med pappeske her også? Og vet du hvorfor det hjelper med pappeske framfor å bare stå der? Anonymous poster hash: 74bff...f49 Det er nok samme grunnen til at marsipanfigurene smelter. For mye fuktighet. Papp absorberer noe av fuktigheten, og kan nok hjelpe. Men ettersom du vet at det tydeligvis er mye fukt i ditt kjøleskap, ville jeg kanskje ventet litt med å sette på figurene. Oppbevar de i en tett boks i romtemperatur, da kan du lage de lenge i forveien også. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217545-kan-jeg-legge-spiselig-bilde-p%C3%A5-marsipankaken-dagen-i-forveien/#findComment-147228605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå