Leirha Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Syns det er litt artig å tenke seg hvor og hva en driver med fram i tid, og artig å høre hva andre ser for seg.Jeg ser for meg at jeg har mine 4 gutter og om jeg ikke har fått mitt første barnebarn, så er det nok på vei.Guttene mine vil da være, 10, 13, 17 og 28 år. Vi har flyttet til et større hus, men var ikke sikre på om vi skulle, men jeg kom over et hus som var perfekt til oss, og samboer lot seg overtale (det er han som holder igjen).Huset ligger i samme kommune, men ikke på samme sted.OG, vi har endelig kjøpt den hytten jeg aldri visste vi ville ha!Samboer og jeg er fortsatt ikke gift, men ønsker det heller ikke, selv om vi nå har vært sammen i 18 år. Vi er nok bare et slikt par, og fornøyd med det.Da yngstemann nærmet seg 3 år, fikk jeg plutselig så veldig lyst på et barn til, jeg fikk nemlig litt panikk for at barna begynte å bli så store og var redd for at hvis vi ikke prøvde på en til så kom jeg til å angre på det når det var for sent.Dette slo ned som lyn fra klar himmel og jeg fikk litt panikk.Min kjære var dypt uenig i dette, han var så gald for at vi endelig hadde fått en god rutine i hverdagen hvor minstemann ENDELIG sov rundt.Men han ga etter og vi prøvde en stund, men ga opp etter et års prøving.Og jeg har slått meg til ro med det.Istedet begynte jeg på videreutdanning, nyfødt intensiv sykepleie. Jeg måtte til slutt gi opp drømmen om å bli jordmor, da jeg ikke ville flytte familien til en annen by pga min drøm.Men er nok fornøyd med valget.Mannen har også tatt sin etterlengtede videreutdanning innen rus, noe som krevde litt pendling, og det var ganske tøft en periode, for det var ikke lett å få det til å gå rundt med meg som jobbet turnus på sykehuset.Men det var heldigvis ikke mye pendling.Noe slikt ser jeg for meg. Men jeg regner jo med at det vil komme en del uforutsette hendelser som vil påvirke hva som skjer, hva det er, kan jeg ikke spekulere . Jeg syns vi har hatt nok nå, så et glatt løp hadde vært strålende.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år er barna mellom 16 og 23 år, så jeg håper inderlig ikke at jeg er blitt eller er i ferd med å bli bestemor da! Jeg ser for meg at de to eldste gjerne er flyttet ut, at vi bor i samme huset, men da er mer ferdig med uteområdet rundt. Med en jente på 16 år i hus regner jeg med at vi har en del bekymringer Ellers vil jeg tro vi har mye samme jobb som nå, men veldig mye bedre økonomi og reiser mye mer enn nå. Anonymous poster hash: cc389...885
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Om ti år har jeg barn og stebarn som er 22, 21, 20, 19 og 17 år gamle! Vi er sammensveiset og en artig gjeng. Jeg tror fire av barna bor hjemme enda. Vi bor fortsatt i huset vi snart flytter til. Jeg har da jobbet åtte år på en av skolene i nærheten, med barn som trenger ekstra støtte i skolen. Evnt jobber jeg i helsevesenet som nå, bare i samme kommune som jeg bor i. Barna har forhåpentligvis fullført eller går på vgs. Samboeren jobber muligens fortsatt der han jobber nå. Vi har ingen barnebarn og ingen på vei. Selvom jeg ikke tror det stemmer helt. Sånn innerst inne tror jeg at stedatteren blir en ung mor. Isåfall gleder vi oss over det lille barnet og er gjerne barnevakt. Anonymous poster hash: 10866...99b
Miljøterrorpeuten Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år har jeg barn på 17 og 10 år. Jeg håper at jeg er ansatt ved en høgskole eller et universitet og driver med et spennende forskningsprosjekt, enten som doktorgradstipendiat eller etter det. Mannen har endelig turt å kaste seg på den utdannelsen han ønsker seg, og jobber innenfor det faget og trives i jobben. Vi har solgt vårt lille hus, og kjøpt et større hus innenfor samme skolekrets som vi er i nå. Og jeg har fått jacuzzi på terrassen Også har vi fått hund,og kanskje endelig en hytte?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Da er barna mine 24 og 18 år, så regner med en bor hjemme, og en er ute og opplever verden. Håper jeg da bor i hus med samboer, som jeg har det veldig bra med. Jeg er singel nå. Har en jobb jeg stortrives i, og tjener greit. Reiser masse rundt i verden. Anonymous poster hash: 7442e...1c6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år har jeg og mannen vært sammen i 20 år og gift i 13. Vi har mål sannsynligvis fortsatt ikke flere enn tre barn, som da vil være 21, 18 og 12. Selv vil vi være 40. Forhåpentligvis har vi fått kjøpt oss en enebolig med hage istedenfor leiligheten vi nå har. Jeg håper jeg lever av firmaet mitt som nå er i oppstartsfasen, og gjerne har noen ansatte. Kanskje vi får reist på "bryllupsreise" ? Anonymous poster hash: b6aa6...a3f
Plutselig_gravid Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Barna vil da være 12, 14, 16 og 22 år. Jeg selv er da 41 år. Jeg tror det blir en krevende periode med mye tenåringsdrama og sannsynligvis setter vi igang med å få bygget et nytt bad eller to Om 20 år derimot så har forhåpentligvis alle barna flyttet ut og blitt noenlunde selvstendige. Da drømmer jeg og samboer om å leie ut huset, ta et permisjonsår fra jobben og REISE land og strand rundt!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år håper jeg at jeg ikke finnes mer Anonymous poster hash: 52b28...2e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år da er barna 10, 14 og 16. Jeg håper vi bor i et større hus. At jeg har fast stilling. Og at vi er lykkelig, sunne og friske Anonymous poster hash: 659af...62d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Vi har forhåpentlig fått kjøpt vår første bolig og jeg håper jeg jobber med det jeg elsker å gjøre, ikke en kjip drittjobb. Og at vi har fått to barn til og har litt bedre råd slik at vi kan reise på ferie sammen. Da vil barna være 17 og 15år, (og hvis vi får to til vil de vel være fra 9år og under) Anonymous poster hash: ddd42...47e
Gjest Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år, så har jeg barn på 13 - 25 - 29 - 32 år...... herregud.... glem det. Nå følte jeg meg uhorvelig gammel og moden for kista 7 fot under. Neida, ikke så gæli. Men regner med at jeg har flere barnebarn, en tenåringssønn som er full av hormoner og meg selv som jobber 50 %. Har både hus og hytte , og dermed drømmer jeg ikke om det, men et landsted lengre sydover hvor jeg flukte til når slapset her på vinter er som verst. DET vil jeg det
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Akkurat her i sofaen min Kan hende jeg har barnebarn, eldste er da 30 og mellomste 27. Yngste 19. Får håpe jeg har hatt vett til å slutte å studere. Litt usikker på hvor jeg jobber, antagelig innen skole fortsatt men kanskje en annen skole.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #14 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år vil min førstefødte være 10 år, og forhåpentligvis har han fått 2 søsken på den tiden. Vi har flyttet fra en blokkleilighet i 3.etg til et rekkehus e.l. og har fått oss en hageflekk og litt bedre plass. Jeg har fullført en utdannelse, sannsynlig innen kontor og administrasjon, og har da forhåpentligvis en fast stilling innenfor dette, og at jeg trives. En campingvogn med fast plass på en av campingplassene her har vi gjerne også, og her tilbringer vi helger og ferier når det er vær til det. Håper jeg har god nok råd til å ta med barna på en sydenferie innimellom også! Jeg har klart å lage gode tradisjoner for høytidene som jeg selv savner nå idag, og gleder meg over dette sammen med barna mine. Kanskje er jeg blitt tante også! Siden vår egen katt på denne tiden mest sannsynlig har gått bort av alderdom, så er vi nå fosterhjem for Dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: 68ae3...0a9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #15 Skrevet 28. mai 2015 Om ti år håper jeg at alle våre foreldre fremdeles er i live og har det bra. For min egen del håper jeg at den fantastiske operasjonen som skal gjøre meg bra har dukket opp og at jeg har fått den. Et smerte- og kvalmefritt liv er hverdagen og jeg jobber fullt. For barnet (som da er 17), så håper jeg hun trives, finner retning i livet og et menneske å være glad i for alle. Mannen min og jeg er selvsagt fremdeles gift og har fine stunder både sammen med ungdommen vår og uten. Anonymous poster hash: cf2ff...d07
Elsker livet Skrevet 28. mai 2015 #16 Skrevet 28. mai 2015 Jeg tror jeg er omtrent på samme sted. Jeg har sannsynligvis begynt å jobbe som sykepleier igjen og/eller driver med lokalt veldedighetsarbeid. Kanskje er jeg og mannen veldig nærme å dra til utlandet og jobbe i en veldedig organisasjon innenfor yrkene våre. Det høres nok rart ut for mange, men mannen fikk et kall om at han skulle utdanne seg til lege, og senere i livet, hjelpe trengende andre steder i verden. Jeg blir gjerne med i hans team som sykepleier, men først må barna bli voksne og selvstendige.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #17 Skrevet 28. mai 2015 Jeg er sannsynligvis skilt, bor alene og ungene er da 18 og 20. Anonymous poster hash: 2cfdd...fa1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #18 Skrevet 28. mai 2015 Skjønte ikke hele innlegget ditt HI. Du skriver mye i preteritum?? Altså "jeg fikk panikk, etc etc ". Er dette noe du altså tror/mener kommer til å skje? Anonymous poster hash: 8ed1f...ccd
Leirha Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #19 Skrevet 28. mai 2015 Skjønte ikke hele innlegget ditt HI. Du skriver mye i preteritum?? Altså "jeg fikk panikk, etc etc ". Er dette noe du altså tror/mener kommer til å skje? Anonymous poster hash: 8ed1f...ccd Nei, jeg mente å fortelle en historie rundt hva som kunne skje, eller jeg trodde kunne skje. Syns nemlig det er kjekt å lese selv. Beklager at du ikke skjønte det.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #20 Skrevet 28. mai 2015 Barna er da 11 og 10 år. Forhåpentligvis har vi også et barn på 8 år Mannen har fått ny jobb hvor han trives bra. Jeg har også det. Vi bor i huset vårt og det er ferdig oppusset for 9 år siden, men fremdeles fresh. Vi voksne er fremdeles gode kjærester og barna gode venner. Vi har bodd et par år i utlandet, men føytta hjem til huset vårt. Vi bruker fritiden vår på friluft og reiser. Barna gjør det godt på skolen og har mange venner Anonymous poster hash: ae112...4ad
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #21 Skrevet 28. mai 2015 åååå <3 Da er vi gift, eldste mann er 9 år, vi har minst to til og en på vei. Jeg jobber i en 80% fast stilling i drømmejobben som lærer og vi bor i samme område som nå. Kona jobber med hva ho vil. DET ER DRØMMEN! Anonymous poster hash: b6c1d...dc6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #22 Skrevet 28. mai 2015 Om 10 år er barna 10 og 13 år gamle. Vi bor i større hus i utkanten av Oslo. Jeg er 42 år og vært sammen med mannen i 19 år, vi har da vært gift i 8 år. Jeg har utdannet meg til noe mer, men hva vites ikke den dag i dag 😊. Vi har en ny mops som er ca 4 år. Jeg trener og holder meg i form. Mannen er fremdeles elektriker, men har byttet firma og han trener fotball med oldboys en gang i uka. Anonymous poster hash: 4f8f2...0e2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #23 Skrevet 28. mai 2015 Da er barna 13 og 15 år Jeg om samboeren har giftet oss. Vi har stort hus og hage (bor i blokk nå). Jeg jobber som elektriker, rørlegger eller noe jeg ikke har kommet på enda Vi har lite gjeld, er lykkelig og LEVER! Anonymous poster hash: a3eda...e43
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. mai 2015 #24 Skrevet 28. mai 2015 Sønnen min er da 19 år og klar for høyskole/universitet forhåpentligvis. Jeg er ENDELIG ferdig med doktorgraden, og har allerede da jobbet deltid noen år med spennende forskning. Jeg brenner for så mye, så faglig er de fleste dører åpne. Jeg er når PhD er ferdig studert på høyskole/universitet i 13 år og vil da forhåpentligvis være ferdig å studere. Jeg skal reise mye, drikke mye vin, fortsatt være aktiv innen idretten, være en real kulturjunkie og bare nyte livet med familie, gode venner og i spennende fagkretser. May we stay healthy, livet har så mye mer å by på!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #25 Skrevet 28. mai 2015 Da er jenta 15, kanskje har vi enda et eller to barn til under 10? Mannen vil da være i jobb (snart ferdig utdannet), jeg vil også være ferdig utdannet til da. Og går alt etter planen har vi egen praksis og drømmehuset Anonymous poster hash: da48d...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå