MTF Skrevet 28. mai 2015 #51 Skrevet 28. mai 2015    Noen som husker dette, eller vet hva man kaller det?  Jeg lærte dette av mormor, og husker at jeg syntes det var så gøy, kunne sitte med det i evigheter, men nå husker jeg ikke hvordan man gjør det, eller hva det het.  Man har ett stykke tau\garn i hendene, får det på en måte rundt fingrene, så skal man løfte rundt på de her trådene, slik at det blir nytt mønster på fingrene, og sånn fortsetter man..  Ja, det var en ræva forklaring, beklager det.  Anonymous poster hash: 57b9c...d1e Det er å fingerhekle :-)  Anonymous poster hash: 2767b...78b  Det hadde begge mine dilla på for et par år tilbake etter å ha lært det på sfo Eldste har enda en svær ball av fingerheklet "tråd"  Det som beskrives er ikke fingerhekling - fingerhekling er bare luftmasker heklet med fingrene til lang tråd. Det som beskrives her kalte vi "å ta av" fordi det var mest å gjøre om man var to og "tok av" tråden fra hverandre, dvs den ene holdt og så byttet man på å hekte tråder til nye mønstre.  Ja, leste det etterpå Jeg kan verken fingerhekle eller det andre, så da noen skrev fingerhekling under der, så kommenterte jeg bare ut fra det
Gjest RosaDamen Skrevet 28. mai 2015 #52 Skrevet 28. mai 2015 Her er en side som viser mange figurer i tråd-leken, som noen nevner her: http://www.alysion.org/figures/main.htm
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #53 Skrevet 28. mai 2015 Basse var kjempegøy! Klinkekuler, smurfefigurer, ET-dukken, "gi et lite vink", den trådleken hvor man laget mønster, og så husker jeg ikke hva vi kalte denne leken, men vi løp rundt huset mens en løp andre veien rundt huset. Hjørnene var fri og ble vi sett utenom hjørnene måtte den "ha den". Anonymous poster hash: 4d152...da1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #54 Skrevet 28. mai 2015 Hercule Poirot, on 27 May 2015 - 22:51, said: Ser noen sier de lekte med å ringe på dører og stikke av, gni isopor på vinduer og kaste ballonger med "gugg" i på vinduer. Jeg trodde tråden handlet om leker. Det ovennevnte faller absolutt ikke inn under definisjonen leker. Anonym bruker, on 27 May 2015 - 22:14, said: Ja, det var en mye bedre forklaring. Det var ikke det samme som fingerhekling. Prøvde å Google, og finne videoer, men vanskelg uten navn.    For dere som husker Rita, den danske serien på tv2, så hadde de sånn i introen der.. http://www.alysion.org/figures/main.htm  Anonymous poster hash: 57b9c...d1e Anonymous poster hash: dc33e...137
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #55 Skrevet 28. mai 2015 Fant ut at den trådleken heter Cats Cradle. Anonymous poster hash: 57b9c...d1e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #56 Skrevet 28. mai 2015 Ååå keypers ! ! Måtte Google fordi navnet var så kjent. Jeg hadde sneglen og var så misunnelig på venninna mi som hadde kaninen som så ut som en brud.. Var helt barbie frelst når jeg var liten også :-) gravid barbien med de fine babyene med svart hår var storfavoritt. De hadde også samme dukke med tvillinger. Håper datteren min vil like barbie så jeg kan gi alt sammen til henne.  Anonymous poster hash: f8010...e28
havrebodl Skrevet 28. mai 2015 #57 Skrevet 28. mai 2015 Tribonius, hål i hatten, "En rød bil kjørte fra by til by" og Mor får jeg lov
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #58 Skrevet 28. mai 2015 Klappeleken Steinleken Kaste ball på vegg Hoppe strikk Boksen går Politi og tyv Fugl-fisk- eller midt i mellom (tampen brenner) Send over-leken Barbie og Ken Rockering   Anonymous poster hash: c21d8...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #59 Skrevet 28. mai 2015 Tribonius, hål i hatten, "En rød bil kjørte fra by til by" og Mor får jeg lov Fra haugesund? Eneste der jeg har hørt om tribonius 😊  Anonymous poster hash: 18d74...d69
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #60 Skrevet 28. mai 2015   Er det noen andre som har vært borti "knokkelpining"? Det var populært på min barneskole en periode.Vi knyttet nevene og la hånden med flatene ned (fingrene inni hånden) sånn at knoklene stakk frem og disse skulle vi skyte en mynt på hverandre på. Blodet sprutet og barna hoiet og lo...  Anonymous poster hash: 2767b...78b Vi gjorde noe alla det samme, men vi slo over knokene med en del av en kortstokk til blodet sprutet, gøy spennende og vondt samtidig Anonymous poster hash: 67164...c86 Vi brukte å spille knokkelpoker i friminuttene  Anonymous poster hash: 0b120...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå