Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Som barn i dag ikke har.  Jeg lekte mye med papirdukker 😃
Gjest Pusikatt Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Jeg samlet på glansbilder, og byttet med venninnene mine :-) Ja, og jeg lekte også med papirdukker!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Keepers. Noen slags figurer formet som bl.a. svane, kanin, snegl, hest osv som man hadde nøkkel til og kunne låse opp Skall/mage el på og gjemme ting der. De hadde også "babyer" som var mykere og noen små kamerater til. Husker jeg elsket dem! Anonymous poster hash: dcd92...55b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Glansbilder. Papirdukker Jojo Løvenes konge figurer Pet Shop Da My little ponny var orginale.  Sikkert mye mer  Anonymous poster hash: 3fe5e...e1d
petite fleur Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Jeg lekte mye med Cindy og Barbie. Hadde også noen alvedukker, de var halvparten så store som Barbie og hadde vinger. Het de Fairy Dolls, kanskje? Lekte også med Tjorven-dukker.  Jeg var også veldig glad i papirdukker, og pleide også å lage mine egne.  Også brukte jeg å lage meg mikrofoner av hardt rullet dopapir ("stang" og "kule") med sølvpapir utenpå, synes de så skikkelig proffe ut.... Så sang jeg på Bobbysocks av full hals
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Pogs 🙈  Anonymous poster hash: 36744...51b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Glansbilder. Papirdukker Jojo Løvenes konge figurer Pet Shop Da My little ponny var orginale.  Sikkert mye mer  Anonymous poster hash: 3fe5e...e1d Pet shop har de jo når også. I hvert fall har datteren min på 5,5 år masse av disse Og jojo er in igjen  Anonymous poster hash: dcd92...55b
Gjest Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Glansbilder Klinkekuler Duringer Hoppestrikk Slengtau ( aner ikke om ungene leker med det i dag) Barbie, Sindy og Ken Jojo fra Coca Cola
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Bimser. Den brune bamsen med ansikt, hender og føtter i plast. Den kunne suge på tommelen sin.  Anonymous poster hash: 1b554...ea3
Mor di! Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Polly Pocket!:-) og elsker sånne parfymedukker; kunne bygge om en dukke, og vips hadde jeg en paefymeflaske heller. Og samlet på plastikksmokker og lykketroll. Og my little pony.
sug lut Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Glansbilder og papirdukker har jeg pusha på min datter og venninnene da hun var liten, hun var kjempeglad for det og jeg tenker at det er en morsom ting å videreføre - samt at det er så enkelt å lage papirdukker. De har også hoppet strikk og slengtau og paradis. Derimot finnes det ikke skikkelig hinkaleike å få kjøpt til paradis lenger, man må hoppe med stein. Jeg hadde beste hinkaleika i gata, søren at jeg ikke sparte på den. Jeg hadde derimot noen sånne kuler på hver sin snor som man tredde innpå fingeren og fikk til å klikke opp og ned mot hverandre, de ble visst forbudt etter det gikk med noen øyne her og der. Endret 27. mai 2015 av sug lut
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 27. mai 2015 Poppels husker dere den?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #13 Skrevet 27. mai 2015 Servietter samlet jeg på :-P  Også hadde jeg en hel haug med ulike hunderaser. Plast-/gummihunder. De elsket jeg. Det hang en strikk rundt halsen dems med navnet på rasen. De har heldigvis foreldrene mine tatt vare på.  Ellers var det Barbie og transylvanians family.  Anonymous poster hash: 919da...409
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Ja, husker Popples! Og Cabbage Kids eller noe lignende. Â Â Anonymous poster hash: 4c64d...fe5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Sprettert og spytterør... Vil ikke introdusere mine barn for disse.  Lekte i tillegg med vanlige dukker (hadde bl.a. en negerdukke), barbiedukker og papirdukker. Jeg tegnet også dukker og klær selv. My little ponny Hoppestrikk, hoppetau, hoppeball. Hoppet mye paradis. Klinkekuler Vi visste av ei slenge i et tre i skogen. Den brukte vi mye. Samlet på servietter og viskelær. Arrangerte basar (samlet premier, lagde lodd, avtalte med butikke at vi fikk sitte der, solgte loddene og delte ut gevinster før vi tilslutt sendte pengene til Redd Barna el.l). Motivasjonen var å komme i avisa ;-) Akte om vinteren i en superlang akebakke som krysset to trafikkerte veier. Lite trafikk, men likevel.... Lagde tråkkehus eller hva vi kalte det. Dvs vi tråkket veggene til et hus som en slags plantegning. Arrangerte skirenn. Lagde diplomer på forhånd. Alle skulle gå samme løype med tidtaking. Det var ikke om å gjøre å bruke minst tid, men å være nærmest gjennomsnittstida. Det ble med andre ord litt regning av det også.  Gjorde rampestreker. Ringte på og stakk av. Gnikket våt isopor på vinduene til folk. Åpnet ytterdørene og ropte inn før vi sprang.  Anonymous poster hash: b98ea...dcd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Sprettert og spytterør... Vil ikke introdusere mine barn for disse. Lekte i tillegg med vanlige dukker (hadde bl.a. en negerdukke), barbiedukker og papirdukker. Jeg tegnet også dukker og klær selv. My little ponny Hoppestrikk, hoppetau, hoppeball. Hoppet mye paradis. Klinkekuler Vi visste av ei slenge i et tre i skogen. Den brukte vi mye. Samlet på servietter og viskelær. Arrangerte basar (samlet premier, lagde lodd, avtalte med butikke at vi fikk sitte der, solgte loddene og delte ut gevinster før vi tilslutt sendte pengene til Redd Barna el.l). Motivasjonen var å komme i avisa ;-) Akte om vinteren i en superlang akebakke som krysset to trafikkerte veier. Lite trafikk, men likevel.... Lagde tråkkehus eller hva vi kalte det. Dvs vi tråkket veggene til et hus som en slags plantegning. Arrangerte skirenn. Lagde diplomer på forhånd. Alle skulle gå samme løype med tidtaking. Det var ikke om å gjøre å bruke minst tid, men å være nærmest gjennomsnittstida. Det ble med andre ord litt regning av det også. Gjorde rampestreker. Ringte på og stakk av. Gnikket våt isopor på vinduene til folk. Åpnet ytterdørene og ropte inn før vi sprang.Anonymous poster hash: b98ea...dcd Vi lekte mye med rockering også.  Ikke rart jeg var tynn... :-P  Anonymous poster hash: b98ea...dcd
valnøtta Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Vi var alltid ute hele kveldene og lekte slå på boks og gi et lite blink
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015   Glansbilder. Papirdukker Jojo Løvenes konge figurer Pet Shop Da My little ponny var orginale.  Sikkert mye mer  Anonymous poster hash: 3fe5e...e1d Pet shop har de jo når også. I hvert fall har datteren min på 5,5 år masse av disse Og jojo er in igjen  Anonymous poster hash: dcd92...55b Stor forskjell på petshop før og nå skal jeg si deg  Anonymous poster hash: 3fe5e...e1d
Iiiiik Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Papirdukker, servietter og glansbilder er gjenkjenbart.  Vi lekte ogsÃ¥ med klinkekuler, skøyt med sprettert og sÃ¥ kappet vi land. Og sÃ¥ lekte vi "Høl i hatten" som var noe med en ball. Var ogsÃ¥ noe annet med en ball hvor vi skulle kaste den mot en vegg, klappe én gang og ta den imot, to ganger neste gang, snurre rundt, klappe under et løftet ben osv. Om Ã¥ gjøre Ã¥ være først gjennom hele rekka med øvelser uten Ã¥ miste ballen.Â
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Klinkekuler.... det var såååååå gøy! Og boksen går.   Anonymous poster hash: 1b796...ed8
Pretty woman Skrevet 27. mai 2015 #21 Skrevet 27. mai 2015 Papirspå, paradis, hoppe strikk/tau, klinkekuler, basar
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #22 Skrevet 27. mai 2015 Husker det var skikkelig stas med sånne små tv-spill som Donkey Kong etc Boksen går, høl i hatten, titten på hjørnet Hoppet MYE strikk Samlet på viskelær, papirdukker, glansbilder, såper, frimerker og servietter Elsket pakker og blad fra Pennyklubben Grand Prix- kassetten var nesten årets høydepunkt ( spesielt i 1985) Lagde radioprogrammer på opptakskassett Gikk på stylter (?!)   Anonymous poster hash: 4c64d...fe5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #23 Skrevet 27. mai 2015 Stylter Dødball  Anonymous poster hash: a32d7...3be
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #24 Skrevet 27. mai 2015 Er det noen andre som har vært borti "knokkelpining"? Det var populært på min barneskole en periode.Vi knyttet nevene og la hånden med flatene ned (fingrene inni hånden) sånn at knoklene stakk frem og disse skulle vi skyte en mynt på hverandre på. Blodet sprutet og barna hoiet og lo...  Anonymous poster hash: 2767b...78b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #25 Skrevet 27. mai 2015 Noen som husker dette, eller vet hva man kaller det?  Jeg lærte dette av mormor, og husker at jeg syntes det var så gøy, kunne sitte med det i evigheter, men nå husker jeg ikke hvordan man gjør det, eller hva det het.  Man har ett stykke tau\garn i hendene, får det på en måte rundt fingrene, så skal man løfte rundt på de her trådene, slik at det blir nytt mønster på fingrene, og sånn fortsetter man..  Ja, det var en ræva forklaring, beklager det. Anonymous poster hash: 57b9c...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå