Gå til innhold

Fjerne falske mandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal min datter operere bort falske mandler. Kjenner jeg gruer meg men er jo rutine for de på sykehuset. Det jeg lurer på er deres erfaringer i ettertid. Hvor lang tid tok det før de var i form igjen. Noe jeg bør tenke på? Mat osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa på to fjerna mandler og falsk mandel for noen uker siden. Vet ikke om det er forskjell mellom å bare fjerne falsk mandel men her har det ihvertfall gått utrolig bra. Vi fikk utrolig god informasjon på sykehuset om smertestillende, hva mat hun burde spise og hva som kunne skje av komplikasjoner og hva vi skulle gjøre da. Her har det gått i loff uten skorper og youhurt ( ingen vindunderkur for mager kan jeg avsløre) etterhvert spiste hun vanlig middag, vi bare passet på at vi ikke hadde noe som var hardt stekt og veldig varmt.

Jeg også var nervøs i forkant men synes de var veldig flinke til å ivareta oss selv om det kun var en rutinegreie for dem

Anonymous poster hash: de6e2...401

Skrevet

Min 3 -åring fjernet falske mandler.Selve operasjonen gikk fint :) Dagene etterpå var slitsomme. Fikk ikke noe smertestillende på klinikken, det skulle holde med paracet. Det gjorde det ikke og 3 åringen bar seg av smerter. De første dagene spiste hun kun is, kald suppe og yoghurt. Brødskiver uten skorper og fiskekakekonsistensmat de neste dagene. Først etter 2 uker var hun som før igjen i matveien og sluttet å klage på smerter.

Tror det er veldig individuelt dette her. Datteren til ene venninna min har vært gjennom det samme og hun hadde ikke noe smerter i etterkant. 

Anonymous poster hash: dd75c...09f
Skrevet

Så rart dere ikke fikk noe smertestillende. Vi fikk resept på 90 (!) stikkpiller. Tre stykk (blanding av paracet og ibux) som skulle gis hver sjette time de tre første dagene. Spiste som en helt dagen etter operasjonen.

De sier at å fjerne falsk mandel er lettere enn å fjerne mandlene. Både operasjon og i etterkant

Anonymous poster hash: de6e2...401

Skrevet

Min sønn fjerna falskemandler når han var 3. Litt sår og sur samme dagen. Men dagen etter var han i fyr og flammer. Trengte aldri smertestillende. Vi dro til syden akkurat en uke etterpå. Det var helt uproblematisk.

Anonymous poster hash: 2da4f...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...