Gå til innhold

Noen som opplevde å få brun utflod i 1. trimester her?

Anbefalte innlegg

Hadde brun og rosa utflod ved et par anledninger (kun på truseinnlegget) da jeg var 4+1 og 4+2. I dag er jeg 5 uker på vei, og i dag tidlig kom det litt veldig lys brun utflod på papiret da jeg tørket meg. Har ikke kommet noe mer etterpå. Testenene mine blir sterkere (var i alle fall det da jeg tok den siste for et par dager siden). Noen som har opplevd dette her? Spottet brunt under min første graviditet også, men fra fra 1 dpo til positiv test.

Håper så inderlig dette ikke går galt, da jeg har vært prøver i over et år.

Anonymous poster hash: f4db2...b4c

Fortsetter under...

Jupps :) rosa på papiret fra jeg var 5+5, brunt fra ca uke 7 (ganske mye i perioder) og helt til uke 11. Hadde UL da jeg var nesten 10 uker, da så de en fostersekk med levende foster i, og en tom, så de mente at jeg hadde mistet en tvilling. Er 15+3 i dag :)

Hei!

Jeg er nå i uke 18, og har hele tiden hatt litt brunt utflod. Til tider er det rent blod, men det er liv i magen og babyen har det bra :) Det er vel ganske vanlig at man opplever dette iløpet av svangerskapet. Jeg hadde det også slik med første mann. Lykke til :)

Opplevde dette jeg også i starten av graviditeten, og var kjempestresset over dette da INGEN ga meg gode nok svar på om dette var farlig eller ikke... Men det er altså helt normalt og ufarlig, og noe som utrolig mange gravide opplever!

Dette kommer av at kroppen din jobber med graviditeten, og at det i underlivet og livmoren finnes mer blod en ellers, i kombinasjon med skjørere blodkar! Jeg hadde spotting av brunt blod fra uke 9 til ca uke 15, i tillegg til en stor blødning (ca en dl blod) i uke 14. Ordnet meg da med privat ultralyd for å forsikre meg selv om at alt sto bra til. 

Så lenge det ikke kommer mye friskt blod i kombinasjon med SMERTER (altså ikke mensmurring men vondere) så er dette normalt og helt ufarlig.

Problemet er bare det å føle seg sikker på at alt er i orden, og la være å tenke på det... Er man bekymret er det ingen ting i veien for å ta tidlig ultralyd, og husk at om fastlegen din ikke skjønner hvor engstelig du er, så finnes det tilbud om privat ultralyd over mesteparten av landet! Tidlig ultralyd kan gjøres fra uke 5 :)

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...