Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #26 Del Skrevet 27. mai 2015 Hahaha😂 Halvparten her inne er steingale😂 La barnevernet få konsentrere seg om de som trenger hjelp... Skjer det gjentatte ganger, prater du med læreren. Anonymous poster hash: 74801...9e1 Så enig ! Blir skremt av kjerringer her inne. Dere er virkelig ikke riktig kloke! Melde ifra til BV for at man synes noen lukter sprit 1 gang! Hva om han hadde en real fyllekveld med vennene sine kvelden før. Det er faktisk lov det. Anonymous poster hash: 65d40...f45 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147224631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #27 Del Skrevet 27. mai 2015 Alle dere som sier "meld fra læreren", hva mener dere? Er det læreren som skal melde til barnevernet? Eller læreren som skal konfrontere faren og spørre ham om han har et alkoholproblem? Hvorfor har læreren et større ansvar enn alle andre? Hilsen lærer som HAR meldt bekymring til barnevernet før...og blitt skjelt ut på det groveste av foreldrene i ettertid. Anonymous poster hash: a4097...d16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147224939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #28 Del Skrevet 27. mai 2015 Seriøst? Kan man ikke forvente at læreren har bedre oversikt enn foreldrene? Anonymous poster hash: 74801...9e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147224945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #29 Del Skrevet 27. mai 2015 Alle dere som sier "meld fra læreren", hva mener dere? Er det læreren som skal melde til barnevernet? Eller læreren som skal konfrontere faren og spørre ham om han har et alkoholproblem? Hvorfor har læreren et større ansvar enn alle andre? Hilsen lærer som HAR meldt bekymring til barnevernet før...og blitt skjelt ut på det groveste av foreldrene i ettertid. Anonymous poster hash: a4097...d16 Det er vel rimelig ukorrekt å påstå at lærere (og barnehagepersonell) er sitt ansvar bevisst når det gjelder å melde til barnevernet. Jo, dere lærere har et særegent ansvar, dere er sammen med barna timesvis hver dag og bør være tøffe nok til å ta ansvaret dere har påtatt dere. For alt du vet, kan denne observasjonen fra en medforelder være dråpen som utløser bekymringsmeldingen. Et barn kan reddes. Eller ikke. Sannsynligvis er dette storm i et vannglass. Men det er ikke opp til verken lærere eller andre foreldre å finne ut av, det er barnevernets jobb. Anonymous poster hash: de23d...84b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147224961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #30 Del Skrevet 27. mai 2015 Seriøst? Kan man ikke forvente at læreren har bedre oversikt enn foreldrene?Anonymous poster hash: 74801...9e1 Bedre oversikt over hva? Jeg er kontaktlærer til 15 elever. Noen har foreldre som er gifte, noen bor med besteforeldre, noen har både mamma, stefar, pappa og stemor, og bytter hjem hver uke. Mange er utenlandske, og flere møter foregår med tolker fra diverse øst-europeiske eller afrikanske land m.m. Noen elever er enebarn, andre har oppi seks hele og halve søsken, som foreldrene også gjerne snakker om på konferanser (og det varierer hvem av de voksne som møter på disse konferansene). Noen foreldre hater hverandre så mye at de bare MÅ ha separate konferanser. Fokuset på møtene og den jevnlige oppfølgingen er elevens faglige og sosiale utvikling og trivsel. Vi diskuterer evnee, karakterer, innsats, orden, mobbing, vennskap, fremtidaplaner m.m. Mener dere at jeg i tillegg skal ha full kontroll på alt med foreldrene også? Skal jeg, som møter en forelder kanske EN gang i året, alt etter hvor mange omsorgspersoner barnet har, stille spørsmål om alkoholvaner, som jeg kanskje ikke selv har observert noe om? Hva med at vi ALLE har et ansvar? Og JA, jeg HAR, som tidligere sagt, meldt bekymring til barnevernet på foreldre som ikke tok vare på barnet sitt. Rus var ikke med i bildet. Sinte telefoner og utskjelling på møter har vært takken (mens barnevernet heldigvis fortsetter å følge opp). Anonymous poster hash: a4097...d16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147224978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #31 Del Skrevet 27. mai 2015 Min mann drakk vin til middagen i går, sånn i fem tida, midt i uka! Fy søren altså! Anonymous poster hash: de51a...b46 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #32 Del Skrevet 27. mai 2015 Min mann drakk vin til middagen i går, sånn i fem tida, midt i uka! Fy søren altså! Anonymous poster hash: de51a...b46 Kjørte han bil rett etterpå også? Med barna deres som passasjerer? Anonymous poster hash: de23d...84b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #33 Del Skrevet 27. mai 2015 Min mann drakk vin til middagen i går, sånn i fem tida, midt i uka! Fy søren altså! Anonymous poster hash: de51a...b46 Du får henge i å ringe lærerene til barna deres, så får de ta ansvaret. Anonymous poster hash: a4097...d16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #34 Del Skrevet 27. mai 2015 Dette er en pappa som trekker seg unna de andre. Han er tydeligvis ikke av den sosiale sorten, og det er jo helt lov. I går snakket jeg med han på et treff, og da kjente jeg at han luktet sprit. Kan jo hende han har jobba med noe sånt i forkant, men det luktet liksom alkohol. Han og kona gikk fra hverandre fra et år siden, jeg vet ikke noe om bakgrunnen for det. De deler omsorgen for ungene. Han virket helt normal. Skal jeg bare se an? Gjør jeg noe i det hele tatt? Vil ikke ta det opp med noen, for da blir det bare rykter. Han kjørte jo bil og har ungene, og dette var på ettermiddagen på en vanlig ukedag. Tricky... Anonymous poster hash: 664df...616 Jeg synes vel du tar litt av med spekulasjoner. Kom spritlukten fra ånden hans, eller kan han bruke mye håndsprit? Det har hendt jeg selv en sjelden gang har tatt en pils eller to med en venninne på ettermiddagen, og så hentet barnet hos en klassekamerat en time etterpå. Kjørte han bil den dagen? Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #35 Del Skrevet 27. mai 2015 Hm, lukta det ren sprit eller fyll? Jeg jobber på sykehjem og lukter til stadighet sprit. Fordi jeg spriter hendene flere ganger om dagen. Hva jobber han med? Anonymous poster hash: e0992...b71 Samme her da jeg jobbet i helsevesenet, blir en vane. Og ikke minst var veska mi jevnlig full av håndsprit som lakk ut, siden de korkene ikke er tette. Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #36 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg synes ikke dette er tricky i det hele tatt; da sender du en bekymringsmelding til barnevernet. Skulle det vise seg at det ikke stemmer, så flott da. Men er du villig til å ta sjansen? Er du redd for reaksjoner kan du melde i fra anonymt. Men du har et ansvar for å gjøre noe. Når man har grunn til å tro at et barn lever med en alkolisert forelder er det ikke en vent og se situasjon ! Anonymous poster hash: cca94...381 Hjelpes..!? Det er da langt fra grunn til å tro at barna lever med en alkoholisert forelder. Her er det foreløpig snakk om å spekulere og muligens gjøre en fjær til fem høns. Det eneste HI vet at denne mannen luktet alkohol en enkelt ettermiddag, og hun verken spurte, sjekket om det var ånden hans eller undersøkte om han kjørte bil. Det kan ha en rekke forklaringer, at han har tatt et par øl/ drinker og ikke kjører av den grunn den dagen, at han bruker mye håndsprit osv. Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #37 Del Skrevet 27. mai 2015 Alle dere som sier "meld fra læreren", hva mener dere? Er det læreren som skal melde til barnevernet? Eller læreren som skal konfrontere faren og spørre ham om han har et alkoholproblem? Hvorfor har læreren et større ansvar enn alle andre? Hilsen lærer som HAR meldt bekymring til barnevernet før...og blitt skjelt ut på det groveste av foreldrene i ettertid. Anonymous poster hash: a4097...d16 Det er vel rimelig ukorrekt å påstå at lærere (og barnehagepersonell) er sitt ansvar bevisst når det gjelder å melde til barnevernet. Jo, dere lærere har et særegent ansvar, dere er sammen med barna timesvis hver dag og bør være tøffe nok til å ta ansvaret dere har påtatt dere. For alt du vet, kan denne observasjonen fra en medforelder være dråpen som utløser bekymringsmeldingen. Et barn kan reddes. Eller ikke. Sannsynligvis er dette storm i et vannglass. Men det er ikke opp til verken lærere eller andre foreldre å finne ut av, det er barnevernets jobb. Anonymous poster hash: de23d...84b Barnevernets eller lærerens jobb å finne ut av...øh? Det er lov å ha det tungt etter et samlivsbrudd, og hvordan mener du at faren skal kunne bevise at han ikke har et alkoholproblem, hvis han faktisk ikke har det? Hvis din nabo en synes du virker litt sløv i blikket en dag, konkluderer med at du sikkert har et narkotikaproblem og melder om dette til barnevernet, så synes du det er helt i orden og ikke det minste tungt at du selv, din eksmann, legen din, barna dine og barnas lærere intervjues for å finne ut om du er det? Bare sånn rent hypotetisk, siden du synes å finne ut av dette basert på en bagatell, må være barnevernets jobb. Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttårs barn Skrevet 27. mai 2015 #38 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Du kan jo nevne det for barnets lærer. Jeg tenker at læreren gjerne har et ganske godt innblikk i elevenes situasjon, og fort ser om dette er noe å gå videre med. For alt vi vet kan jo dette være noe læreren er obs på allerede. Så må jeg og si at det kan være helt uskyldig. Har selv stinket sprit etter at min minste fant det for godt å dekorere stuegulvet med sprittusj. Jeg måtte frem med spriten da ja... Dette skjedde tilogmed på morgenkvisten før jeg leverte eldsten på skolen, var kanskje bare flaks at jeg ikke fikk en bekyringsmelding på nakken.... Endret 27. mai 2015 av Nyttårs barn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #39 Del Skrevet 27. mai 2015 Snakk om å overdrive. Kan ha vært munnvann, rar parfyme osv. Å ta en øl før foreldremøte derimot, det vitner om dårlige holdninger.... I Danmark serveres det både øl, mineralvann og kaffe på foreldremøte. Bare nevner det... Vi drikker øl til middag hvis vi har lyst på det her hjemme. Om jeg skal på noe etterpå tar jeg sykkelen, da. Anonymous poster hash: aaa25...402 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #40 Del Skrevet 28. mai 2015 Snakk om å overdrive. Kan ha vært munnvann, rar parfyme osv. Å ta en øl før foreldremøte derimot, det vitner om dårlige holdninger....I Danmark serveres det både øl, mineralvann og kaffe på foreldremøte. Bare nevner det... Vi drikker øl til middag hvis vi har lyst på det her hjemme. Om jeg skal på noe etterpå tar jeg sykkelen, da. Anonymous poster hash: aaa25...402 Det er ikke lov å sykle i beruset tilstand. Pass deg så ikke noen melder deg til bv og politiet!! 😁 Anonymous poster hash: f623c...a76 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sint naken biltyv Skrevet 28. mai 2015 #41 Del Skrevet 28. mai 2015 Dette er en pappa som trekker seg unna de andre. Han er tydeligvis ikke av den sosiale sorten, og det er jo helt lov. I går snakket jeg med han på et treff, og da kjente jeg at han luktet sprit. Kan jo hende han har jobba med noe sånt i forkant, men det luktet liksom alkohol. Han og kona gikk fra hverandre fra et år siden, jeg vet ikke noe om bakgrunnen for det. De deler omsorgen for ungene. Han virket helt normal. Skal jeg bare se an? Gjør jeg noe i det hele tatt? Vil ikke ta det opp med noen, for da blir det bare rykter. Han kjørte jo bil og har ungene, og dette var på ettermiddagen på en vanlig ukedag. Tricky... Anonymous poster hash: 664df...616 Jeg synes vel du tar litt av med spekulasjoner. Kom spritlukten fra ånden hans, eller kan han bruke mye håndsprit? Det har hendt jeg selv en sjelden gang har tatt en pils eller to med en venninne på ettermiddagen, og så hentet barnet hos en klassekamerat en time etterpå. Kjørte han bil den dagen? Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Du vet at promillegrensen er på 0,2 i Norge? En time etter en øl har du mer enn det. Du er ikke riktig nagla. Hadde jeg sett at du drakk av en øl for deretter å kjøre noen timer etterpå hadde jeg ring politi og bv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #42 Del Skrevet 28. mai 2015 Dette er en pappa som trekker seg unna de andre. Han er tydeligvis ikke av den sosiale sorten, og det er jo helt lov. I går snakket jeg med han på et treff, og da kjente jeg at han luktet sprit. Kan jo hende han har jobba med noe sånt i forkant, men det luktet liksom alkohol. Han og kona gikk fra hverandre fra et år siden, jeg vet ikke noe om bakgrunnen for det. De deler omsorgen for ungene. Han virket helt normal. Skal jeg bare se an? Gjør jeg noe i det hele tatt? Vil ikke ta det opp med noen, for da blir det bare rykter. Han kjørte jo bil og har ungene, og dette var på ettermiddagen på en vanlig ukedag. Tricky... Anonymous poster hash: 664df...616 Jeg synes vel du tar litt av med spekulasjoner. Kom spritlukten fra ånden hans, eller kan han bruke mye håndsprit? Det har hendt jeg selv en sjelden gang har tatt en pils eller to med en venninne på ettermiddagen, og så hentet barnet hos en klassekamerat en time etterpå. Kjørte han bil den dagen? Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Du vet at promillegrensen er på 0,2 i Norge? En time etter en øl har du mer enn det. Du er ikke riktig nagla. Hadde jeg sett at du drakk av en øl for deretter å kjøre noen timer etterpå hadde jeg ring politi og bv Det er vel lov til å GÅ med 0,2 i promille. Tar jeg meg en øl klokken 12 så kjører jeg bil klokken i 15-16. Anonymous poster hash: 1e9ee...3a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #43 Del Skrevet 28. mai 2015 Dette er en pappa som trekker seg unna de andre. Han er tydeligvis ikke av den sosiale sorten, og det er jo helt lov. I går snakket jeg med han på et treff, og da kjente jeg at han luktet sprit. Kan jo hende han har jobba med noe sånt i forkant, men det luktet liksom alkohol. Han og kona gikk fra hverandre fra et år siden, jeg vet ikke noe om bakgrunnen for det. De deler omsorgen for ungene. Han virket helt normal. Skal jeg bare se an? Gjør jeg noe i det hele tatt? Vil ikke ta det opp med noen, for da blir det bare rykter. Han kjørte jo bil og har ungene, og dette var på ettermiddagen på en vanlig ukedag. Tricky... Anonymous poster hash: 664df...616 Jeg synes vel du tar litt av med spekulasjoner. Kom spritlukten fra ånden hans, eller kan han bruke mye håndsprit?Det har hendt jeg selv en sjelden gang har tatt en pils eller to med en venninne på ettermiddagen, og så hentet barnet hos en klassekamerat en time etterpå. Kjørte han bil den dagen? Anonymous poster hash: 9befb...6f5 Du vet at promillegrensen er på 0,2 i Norge? En time etter en øl har du mer enn det. Du er ikke riktig nagla. Hadde jeg sett at du drakk av en øl for deretter å kjøre noen timer etterpå hadde jeg ring politi og bv Hvor står det at hun kjører bil??? Nå må du roe deg litt ned før du kaster deg over folk! Anonymous poster hash: d260a...72f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #44 Del Skrevet 28. mai 2015 Snakk om å overdrive. Kan ha vært munnvann, rar parfyme osv. Å ta en øl før foreldremøte derimot, det vitner om dårlige holdninger....I Danmark serveres det både øl, mineralvann og kaffe på foreldremøte. Bare nevner det... Vi drikker øl til middag hvis vi har lyst på det her hjemme. Om jeg skal på noe etterpå tar jeg sykkelen, da. Anonymous poster hash: aaa25...402 Det er ikke lov å sykle i beruset tilstand. Pass deg så ikke noen melder deg til bv og politiet!! Anonymous poster hash: f623c...a76 Gruer meg til de tar meg for fyllesykling! Anonymous poster hash: aaa25...402 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sint naken biltyv Skrevet 28. mai 2015 #45 Del Skrevet 28. mai 2015 Snakk om å overdrive. Kan ha vært munnvann, rar parfyme osv. Å ta en øl før foreldremøte derimot, det vitner om dårlige holdninger....I Danmark serveres det både øl, mineralvann og kaffe på foreldremøte. Bare nevner det... Vi drikker øl til middag hvis vi har lyst på det her hjemme. Om jeg skal på noe etterpå tar jeg sykkelen, da. Anonymous poster hash: aaa25...402 Det er ikke lov å sykle i beruset tilstand. Pass deg så ikke noen melder deg til bv og politiet!! Anonymous poster hash: f623c...a76 Gruer meg til de tar meg for fyllesykling! Anonymous poster hash: aaa25...402 Du får bot og kan miste lappen for fyllesykling... Flere som har mistet lappen pga det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147225983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #46 Del Skrevet 28. mai 2015 Snakk om å overdrive. Kan ha vært munnvann, rar parfyme osv. Å ta en øl før foreldremøte derimot, det vitner om dårlige holdninger....I Danmark serveres det både øl, mineralvann og kaffe på foreldremøte. Bare nevner det... Vi drikker øl til middag hvis vi har lyst på det her hjemme. Om jeg skal på noe etterpå tar jeg sykkelen, da. Anonymous poster hash: aaa25...402 Det er ikke lov å sykle i beruset tilstand. Pass deg så ikke noen melder deg til bv og politiet!! Anonymous poster hash: f623c...a76 Gruer meg til de tar meg for fyllesykling! Anonymous poster hash: aaa25...402 Du får bot og kan miste lappen for fyllesykling... Flere som har mistet lappen pga det. Det forundrer meg faktisk ikke at du kjenner FLERE som har mistet lappen på det. Jeg kjenner ingen. Anonymous poster hash: e0992...b71 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217301-lukter-alkohol-av-en-pappa-i-klassen/page/2/#findComment-147226033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå