Gå til innhold

Lukter alkohol av en pappa i klassen... :-(

Anbefalte innlegg

Dette er en pappa som trekker seg unna de andre. Han er tydeligvis ikke av den sosiale sorten, og det er jo helt lov. I går snakket jeg med han på et treff, og da kjente jeg at han luktet sprit. Kan jo hende han har jobba med noe sånt i forkant, men det luktet liksom alkohol. Han og kona gikk fra hverandre fra et år siden, jeg vet ikke noe om bakgrunnen for det. De deler omsorgen for ungene. Han virket helt normal. Skal jeg bare se an? Gjør jeg noe i det hele tatt? Vil ikke ta det opp med noen, for da blir det bare rykter. Han kjørte jo bil og har ungene, og dette var på ettermiddagen på en vanlig ukedag. Tricky...

Anonymous poster hash: 664df...616

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dette er tricky i det hele tatt; da sender du en bekymringsmelding til barnevernet.

Skulle det vise seg at det ikke stemmer, så flott da. Men er du villig til å ta sjansen?

Er du redd for reaksjoner kan du melde i fra anonymt. Men du har et ansvar for å gjøre noe.

Når man har grunn til å tro at et barn lever med en alkolisert forelder er det ikke en vent og se situasjon !

Anonymous poster hash: cca94...381

Hvorfor skal du gjøre noe? Det kan jo være tusen grunner til at det luktet alkohol, har selv gått på foreldremøte etter å ha drukket et glass øl til middagen. Bare flaks at jeg ikke ble meldt til barnevernet skjønner jeg...

Så lenge mannen oppførte seg normalt er det ingen grunn til å reagere.

Trist å se at dere ikke tar dette mer på alvor. Tenk så mange voksne et barn som har det vanskelig må møte før noen gjør noe.

jaja..håper selvfølgelig du har rett om at det ikke er noe!

Anonymous poster hash: cca94...381

Annonse

Herlighet lukte alkohol ved 1 anledning? Han kan å vært på fest dagen i forveien og ikke dusjet for alt vi vet.

Om han stinker brennevin ved flere anledninger så tenker jeg man kan begynne å reagere. Jeg kan ta meg et glass vin til lunsj om jeg er ute med venninner, jeg er ikke alkoholiker av den grunn.

Anonymous poster hash: e0992...b71

Hvorfor skal du gjøre noe? Det kan jo være tusen grunner til at det luktet alkohol, har selv gått på foreldremøte etter å ha drukket et glass øl til middagen. Bare flaks at jeg ikke ble meldt til barnevernet skjønner jeg...

Kanskje fordi han kjører med barna i ruset tilstand??

Det er absolutt grunn til beskymring!

Anonymous poster hash: c4ad0...d34

snakk om å overdrive. Kjøre rundt i ruset tilstand? Han oppførte seg helt normalt og har alltid gjort det. Har luktet alkohol av han En gang. Kan like gjerne være etterbarbetingsvann eller munnVann. Visse typer stinker alkohol.

Anonymous poster hash: 1e9ee...3a3

Ja flaks at du ikke ble meldt til bv. Vitner om dårlige holdninger

Annonse

Hvis barnevernet skulle bli innblandet i hver familie som har andre holdninger enn deg så hadde de nok fått nok å gjøre.

Hva med de menneskene som stadig må kritisere andre, rakke ned på de som har andre meninger og som stadig kommer med grove karakteristikker av andre? Hva med holdningene deres? Det syns jeg er mye mer bekymringsverdig for et barn å vokse opp i enn med en mor som tar en øl til middagen n

Anonymous poster hash: d260a...72f

Hvis barnevernet skulle bli innblandet i hver familie som har andre holdninger enn deg så hadde de nok fått nok å gjøre.

Hva med de menneskene som stadig må kritisere andre, rakke ned på de som har andre meninger og som stadig kommer med grove karakteristikker av andre? Hva med holdningene deres? Det syns jeg er mye mer bekymringsverdig for et barn å vokse opp i enn med en mor som tar en øl til middagen n

Så jeg kan ikke mene at det viser dårlige holdninger å drikke alkohol før et foreldremøte men du kan at jeg har dårlige holdninger?😂

Det gjorde det av min mann en dag. Han hadde en time tidligere drukket en alkohol fri øl.

Ble kalt inn til møte og var like før bhg styreren på 26 år ville kontakte barnevernet.

Ble litt i overkant hysterisk, men det er bedre å si ifra en gang for mye.

Prat med læreren om dette.

Anonymous poster hash: 8ef36...b85

Så hvis man blir servert øl til middag, for så plutselig komme på at: Søren det var visst foreldremøte i kveld, så bør man holde seg hjemme for ikke å ha dårlige holdninger/bli meldt til barnevernet? Selv om man ikke kjører bil til møtet?

Livet er i sannhet en kamp, som min gamle mor pleier å si....

Det finnes også medisiner som gjør at man kan skille ut den slags lukt. Svigermoren min kan lukte slik noen ganger(vet hun ikke drikker) og så er det et sterkt munnskyllevann som også sitter lenge i med lukta. Ville sett det ann og heller meldt fra til klasseforstander...

Anonymous poster hash: 85c73...ff6

Så jeg kan ikke mene at det viser dårlige holdninger å drikke alkohol før et foreldremøte men du kan at jeg har dårlige holdninger?😂

Jeg mener at man ikke blir meldt til bv pga dårlige holdninger. Jeg mener også at et dårlig menneske er verre enn et som drikker en øl.

At du ikke skjønner hva jeg mener er ikke overraskende.

HI sjekker inn igjen.

Kommer ikke til å melde. Ei heller til å ta det opp med lærer, tror jeg. Men jeg skal følge mer med og være bevisst dette. Dukker det opp noe som kan tyde på det samme igjen, skal jeg melde fra.

Anonymous poster hash: 664df...616

Forskjell på å lukte sprit og fyll, og det virker som her var det snakk om å lukte sprit siden HI sier han kan ha jobbet med det rett før? Som noen sier så gir enkelte medisiner lukt, og folk med diabetes kan også ha en spesiell lukt (samme med de som er i ketose om det er det det heter når de går på lavkarbo?) som minner om aceton. 

Flott at du legger merke til det, og holder øye med det. Men trenger ikke være noe galt. 

Anonymous poster hash: e821f...b71

Kanskje fordi han kjører med barna i ruset tilstand??

Det er absolutt grunn til beskymring!

Anonymous poster hash: c4ad0...d34

Det er vel større grunn til bekymring at du ikke kan stave bekymring.

Anonymous poster hash: 7dad9...9e2

Gjest Marge Simpson

Forskjell på å lukte sprit og fyll, og det virker som her var det snakk om å lukte sprit siden HI sier han kan ha jobbet med det rett før? Som noen sier så gir enkelte medisiner lukt, og folk med diabetes kan også ha en spesiell lukt (samme med de som er i ketose om det er det det heter når de går på lavkarbo?) som minner om aceton.

Flott at du legger merke til det, og holder øye med det. Men trenger ikke være noe galt.

Anonymous poster hash: e821f...b71

En med diabetes lukter ikke sprit med mindre han har hyperglykemi. Men da hadde hun nok merket det på andre måter også😜

Jeg synes terskelen for å ringe barnevernet er altfor høy. Dere aner ikke hvor mange tilfeller det finnes der barnevernet burde ha vært kontaktet mye tidligere.

Du bestemmer selvsagt selv hva du velger å gjøre. Men hvis du kjenner at du er bekymret så er det kanskje en grunn til det. Går det an å ringe politiet å tipse neste gang du lukter sprit? Mulig de kunne testet promillen hans?

Kjenner en som jobber på en butikk der en kunde virket beruset. Han kontaktet politiet som stoppet personen, som hadde visstnok ganske høy promille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...