Gå til innhold

Inseminasjon Riksen 2015?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :takke:

Vi er to kvinner som er gift, og har et stort ønske om en liten spire i magen.

Vi har lenge vurdert Storkklinikken i Danmark, men nå vurderer vi Riksen grunnet praktiske årsaker.

For vår del er det inseminasjon som er aktuelt. Er det noen som har erfaringer med Riksen?

- Må alle som skal insemineres gå på medisiner?

- Hva er prisen nå for forsamtale, sæddonasjonen/ inseminasjon, medisiner osv?

- Hvor mange forsøk tok det før det klaffet hos dere?

Ha en flott dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144217217-inseminasjon-riksen-2015/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) jeg tror alle må gå på medisiner på riksen, vi fikk besjed om og gjør det i naturlig syklus på samtale men fikk må medisiner og begynte på de idag :)

Forsamtalen husker jeg ikke men rundt det det koster for en vanlig lege time og dere begge må betale så det blir to betalinger den dagen:) medisiner spørs vell hva du skal gå på og hvor mye, men her er det vell stor forskjell på om du skal ha vanlig insiminering eller ivf. Vi skal ha aid ( insiminering med donorsæd) og ut ifra det jeg har lest er det snakk om høyere summer for ivf og mye mer medisiner.

Et forsøk er 1500kr har jeg lest.

Vi har enda ikke begynt forsøk så siste spørsmålet kan jeg ikke svare på :)

Endret av Cl88

Hei:) jeg tror alle må gå på medisiner på riksen, vi fikk besjed om og gjør det i naturlig syklus på samtale men fikk må medisiner og begynte på de idag :)

Forsamtalen husker jeg ikke men rundt det det koster for en vanlig lege time og dere begge må betale så det blir to betalinger den dagen:) medisiner spørs vell hva du skal gå på og hvor mye, men her er det vell stor forskjell på om du skal ha vanlig insiminering eller ivf. Vi skal ha aid ( insiminering med donorsæd) og ut ifra det jeg har lest er det snakk om høyere summer for ivf og mye mer medisiner.

Et forsøk er 1500kr har jeg lest.

Vi har enda ikke begynt forsøk så siste spørsmålet kan jeg ikke svare på :)

Så spennende at dere har startet opp med medisiner, ønsker dere masse lykke til! :hoppendeglad:

Vi er ennå veldig tidlig i prosessen, og skal til lege for blodprøver og gyneolog i juni. Så første steg på veien er ikke så langt unna!

Alle MÅ ikke ta hormoner, men de vil gjerne det. Jeg har to Riksen-unger, begge lagd ved inseminasjon i naturlig syklus :)

Selve inseminasjonen får den som insemineres en regning på 1500 for, og den andre får en regning på 320 eller hva som nå er standard sykehustakst.

Alle MÅ ikke ta hormoner, men de vil gjerne det. Jeg har to Riksen-unger, begge lagd ved inseminasjon i naturlig syklus :)

Selve inseminasjonen får den som insemineres en regning på 1500 for, og den andre får en regning på 320 eller hva som nå er standard sykehustakst.

Var det jeg syntes å huske at jeg har lest en eller annen plass, at en ikke MÅ ta hormoner, men helst :)

Gratulerer med to helt sikkert, nydelige, fantastiske barn! :hjerte:

Hvordan var prosessen for deg/ dere? Tok det mange forsøk om jeg kan være så direkte å spørre? Må ikke svare altså :D

Annonse

Var det jeg syntes å huske at jeg har lest en eller annen plass, at en ikke MÅ ta hormoner, men helst :)

Gratulerer med to helt sikkert, nydelige, fantastiske barn! :hjerte:

Hvordan var prosessen for deg/ dere? Tok det mange forsøk om jeg kan være så direkte å spørre? Må ikke svare altså :D

Takk for det! De er selvfølgelig verdens beste :)

Vi klarte det på tredje forsøk begge gangene. Med førstemann var det aldri snakk om hormoner, med andremann ville de gjerne det. Vi fikk "krangla" oss til et forsøk i naturlig syklus først, så ble det hormoner og avbrutt forsøk pga mange modne egg. Da sa jeg rimelig klart fra at det var uaktuelt å ta mer hormoner, jeg trenger det jo ikke! Så da hadde vi to forsøk i naturlig syklus etter det :) teller ikke med det avbrutte forsøket..:)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...