Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Hva bør jeg erstatte 9 dl sukker med, for at det skal smake best mulig? Ønsker naturlig erstatninger. Har det meste tilgjengelig. Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Kokosblomstsukker bruker vi. Det er naturlig og uraffinert og fås kjøpt på helsekostbutikker. Smaker like søtt som vanlig sukker. Det er sunt og vi lager kun sunne bakster :-) Anonymous poster hash: 895d9...8c2
Villbringebringebær Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Bjørkesøt er det eneste jeg vet om som faktisk smaker sukker og ikle grusomt! Det blir fryktelig dyrt da med 9 dl bjørkesøt
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Kokosblomstsukker er naturlig og stammer fra kokosblomstens søte nektar. 124 kr for 500 gram,men hva gjør man ikke for helsa ? :-) Anonymous poster hash: 895d9...8c2
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Pris er ikke så viktig, så lenge det blir spiselig for gjesten. Er avhengig av å lage noe som er diabetikervennlig. Andre tips til hva jeg kan lage, som krever mindre sukker, og som det derfor er lettere å finne erstatning til? Takk for svar! Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Palmesukker/Kokkosblomstsukker er ikke diabetikkervenlig. Det er nesten det samme som vanlig rørsukker bare med noe mer mineraler/vitaminer og litt lavere GI. Anonymous poster hash: e92ca...48d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Økologiske kokosblomstsukker naturlig og uraffinert. Hvordan kan du si at det er nesten like ille som vanlig raffinert sukker? Det at økologisk kokosblomstsukker er atskillig dyrere enn vanlig raffinert sukker er jo også en indikasjon på at det er bedre. Hvor har du kildene på at økologisk kokosblomstsukker ikke er diabetikervennlig? Anonymous poster hash: 895d9...8c2
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Økologiske kokosblomstsukker naturlig og uraffinert. Hvordan kan du si at det er nesten like ille som vanlig raffinert sukker? Det at økologisk kokosblomstsukker er atskillig dyrere enn vanlig raffinert sukker er jo også en indikasjon på at det er bedre. Hvor har du kildene på at økologisk kokosblomstsukker ikke er diabetikervennlig? Anonymous poster hash: 895d9...8c2 Jeg Googlet det selv nå, og det er lite forskning som kan understøtte GI under 35, derfor kan det ikke omtales som diabetikervennlig. Ellers et godt tips! Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Økologiske kokosblomstsukker naturlig og uraffinert. Hvordan kan du si at det er nesten like ille som vanlig raffinert sukker? Det at økologisk kokosblomstsukker er atskillig dyrere enn vanlig raffinert sukker er jo også en indikasjon på at det er bedre. Hvor har du kildene på at økologisk kokosblomstsukker ikke er diabetikervennlig? Anonymous poster hash: 895d9...8c2 Prisen forteller om at det er mye vanskligere å fremstille palmesukker enn rørsukker og at det for tiden er god etterspørsel etter det. Jeg er også enig i at det ser ut til å være noe bedre enn rørsukker, men det er ikke sundt, bare litt mindre usunt enn rafinert rørsukker. Palmesukker har en GI på 35-55, honning ca 55 og rørsukker ca 65. Anonymous poster hash: e92ca...48d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Jeg brukte sukrin (ikke kunstig og 0 kalorier) men det ble ikke bra. Man skal liksom bruke mindre sukrin enn sukker, jeg endte opp med å bruke mye mer. Smakte meg frem til en god og søt røre. Stekte den men da forsvant store deler av søtsmaken! Brukte sukrin i vafler i går, ble heller ikke søtt. Anonymous poster hash: d4a65...707
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Sjekk ut Berit Nordstrand sin sjokoladekake med dadler og honning! Anonymous poster hash: fe68f...05b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Rema har en ferdigpakke med sjokoladekake uten sukker. Man blander bare i egg og olje selv. Den er basert på søtning sukrin. Har ikke prøvd den selv, men venter i skapet på å bli laget. Den heter "sunnere sjokoladekake" og er produsert av "funksjonell mat" Anonymous poster hash: 3b092...cd8
Villbringebringebær Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 bjørkesøt skal iallefal ikke påvirke blodsukkeret noe og være gehør diabetiker vennlig:) så da ville jeg gått for det!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Jeg lager med dadler. Dadler er fantastisk! Kan til og med piske eggedosis med dadler. De smelter så fint inn. Anonymous poster hash: 55d50...8fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 bjørkesøt skal iallefal ikke påvirke blodsukkeret noe og være gehør diabetiker vennlig:) så da ville jeg gått for det!! Fungerer det som sukker? Skal jeg erstatte med samme mengde? Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Villbringebringebær Skrevet 26. mai 2015 #16 Skrevet 26. mai 2015 bjørkesøt skal iallefal ikke påvirke blodsukkeret noe og være gehør diabetiker vennlig:) så da ville jeg gått for det!! Fungerer det som sukker? Skal jeg erstatte med samme mengde? Anonymous poster hash: 6b68b...c20 Ja:) kan ta litt mindre:) fungere som sukker og Smaker som sukker:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #17 Skrevet 26. mai 2015 Takk for mange tips! Denne personen sliter med irritabel tarm, så tror jeg unngår dadler. Takk for tips om ferdigkake. Har prøvd noen før, uten å ha blitt særlig imponert. Får dessverre ikke tak i den posemiksen det tipses om her. Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #18 Skrevet 26. mai 2015 bjørkesøt skal iallefal ikke påvirke blodsukkeret noe og være gehør diabetiker vennlig:) så da ville jeg gått for det!! Fungerer det som sukker? Skal jeg erstatte med samme mengde? Anonymous poster hash: 6b68b...c20 Ja:) kan ta litt mindre:) fungere som sukker ogSmaker som sukker:) Flott, da prøver jeg det! Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #19 Skrevet 26. mai 2015 Det lureste er nok å spørre vedkommende hva han eller hun faktisk tåler, ellers ender du lett opp med en kake gjesten ikke tåler og de andre ikke liker. Jeg har kastet noen alergikaker i mitt liv skal jeg innrømme. Anonymous poster hash: e92ca...48d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #20 Skrevet 26. mai 2015 Det lureste er nok å spørre vedkommende hva han eller hun faktisk tåler, ellers ender du lett opp med en kake gjesten ikke tåler og de andre ikke liker. Jeg har kastet noen alergikaker i mitt liv skal jeg innrømme. Anonymous poster hash: e92ca...48d Gjesten har nettopp fått påvist diabetes, så han har liten erfaring. Anonymous poster hash: 6b68b...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå