Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg er nyutdannet, men begynner nå bli trygg på disse injeksjonene. Men jeg lurer på en ting: De to siste gangene jeg har satt de, så har pasienten sagt AU.... Jeg gjør det på samme måte hver gang, så tenker at det kan være så enkelt som at noen ganger er det mer nerver der du stikker, enn andre... Muligens så førte jeg inn medikamentet litt for raskt igår, men sist var det stikket pasienten reagerte på.. Er det sånn det skal være? hehe,,, at noen sier AUUU uten at jeg gjør noe feil av den grunn.. Egentlig det jeg lurer på =) Anonymous poster hash: e5964...21d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Jeg bruker å ta et godt tak der jeg skal sette sprøyta, sånn at det kjennes litt. Avleder smerten fra stikket. Og så må du stikke fort, ikke lirke spissen inn, som jeg har sett noen ferske gjøre. Ikke at jeg tror du gjør det altså. At pas sier au og at det er litt vondt trenger ikke være din feil heller. Av og til er det litt vondt,og noen sier au for alt uansett. Anonymous poster hash: cf44d...e90
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Jeg bruker å ta et godt tak der jeg skal sette sprøyta, sånn at det kjennes litt. Avleder smerten fra stikket. Og så må du stikke fort, ikke lirke spissen inn, som jeg har sett noen ferske gjøre. Ikke at jeg tror du gjør det altså. At pas sier au og at det er litt vondt trenger ikke være din feil heller. Av og til er det litt vondt,og noen sier au for alt uansett. Anonymous poster hash: cf44d...e90 Takk.. =) kan nok være at den går litt tregt inn noen ganger ja... hehehe... opplevde i praksis å treffe bein, så har det som en dårlig erfaring=) Der jeg traff bein, var det null reaksjon fra pasienten.. Så smerte er jo veldig individuelt som du sier=) Anonymous poster hash: e5964...21d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Jeg slike sprøyter stadig og jeg kan oppleve at det er litt vondt. Sprøyta blir stukket så fort inn at bare tanken på det er litt ubehagelig. Anonymous poster hash: b0a6d...8fd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Ikke nøl når du setter sprøyta, treffer den bein kjennes det ikke for pasienten, men for deg som holder sprøyta (er i alle fall det jeg lærte på skolen), har aldri opplevd det selv. Det er jo ikke unaturlig at det gjør litt vondt, det er jo en nål som skal gjennom hud og muskler, så ikke la det gjøre deg usikker. For noen gjør det litt vondt, for andre ikke. Husker selv når jeg brukte p-sprøyte, noen ganger kjentes det godt når de stakk, andre ganger ikke. Det er nok bare tilfeldigheter som styrer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 =) takk for svar... Er så fort gjort å tenke at en gjør noe feil... MEN, jeg kan nok prøve å stikke den litt raskere noen ganger=) Anonymous poster hash: e5964...21d
NurseBe Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Det som også kan gjøre vondt er hvis du ikke lar spriten tørke før du setter injeksjonen. Det kan svi veldig.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Tenk pilspiss Raskt inn med spissen, rolig injeksjon og raskt ut Tipper du fikser det fint! Anonymous poster hash: 950b5...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå