Gå til innhold

Hvordan knuse linfrø??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppskrift hvor det skal være knuste linfrø. Jeg har prøvd både morter og stavmikser (ikke selve stavmikseren, men en beholder med kniver som fulgte med - om dere skjønner) Men uansett så hopper og spretter jo de forbaska frøene til alle kanter, uten å bli særlig knust. Så hvordan gjør man det egentlig??

Skrevet

Jeg bruker en kaffekvern. Blir malt så fint. Har gjort det sånn i snart 20 år nå. En liten billig sak på rundt 200 kroner, men den gjør susen.

Skrevet

Kanskje en mandelkvern kan funke? Hvis du har noe sånt?

Skrevet

Jeg knuser i blenderen. En hel pakke linfrø, kjører den på middels hastighet, "hjelper" linfrøene litt med ei tresleiv, så de ikke bare bygger seg opp over kantene, men faller ned i midten :-)

Anonymous poster hash: 3308d...6db

Skrevet

Visste at det fantes kloke damer der ute! Har foreløpig ikke kaffekvern, men både blender og mandelkvern til kenwood'en om jeg ikke tar helt feil. Skal prøves! 😊

Skrevet

Dette spørsmålet forstår jeg ikke. Jeg kjøper alltid "knuste linfrø" i butikken. Det er da virkelig ikke meningen at man skal stå og plundre med dette selv?

Anonymous poster hash: bf99d...c0f

Skrevet

Aha! Da må jeg bare kikke litt nøyere i bakehylla, altså! 👍

Skrevet

Dere bør ikke knuse linfrøene selv om det står i oppskriften. Linfrø inneholder blåsyre som kroppen vår får mer av om man knuser dem.

Anonymous poster hash: 1f41f...306
Skrevet

Putt frøene i en brødpose e.l. og rull med kjevle. 

Anonymous poster hash: cceef...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...