Gå til innhold

Erfaringer med cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på disse og lurer på om de hjelper?sliter mest med depresjon og humørsvingninger og er generelt urolig og sliten.

Anonymous poster hash: 6feab...597

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tålte de ikke, fikk hjerteklapp og en indre uro så jeg ble helt redd. Følte det kriblet i armer og bein, fikk ikke sove pga den uroen, skikkelig ekkelt.

Anonymous poster hash: 8243d...9db
Skrevet

Jeg har hørt mye bra! Har prøvd dem selv, og de funket, men dessverre forsvant liksom aldri bivirkningene..

Så jeg går på zoloft og sverger til de :)

Anonymous poster hash: ba427...f9d

Skrevet

Cipralex var redningen min. Jeg ble kvitt min depresjon ene og alene på grunn av cipralex. Og det er jeg evig takknemlig for. Medisiner kan hjelpe.

Anonymous poster hash: 5053c...f8e

Skrevet

De hjalp meg veldig. Slet med det samme som deg. Er mye bedre nå, merket bedring nesten med en gang

Anonymous poster hash: 6211f...029

Skrevet

De har reddet livet mitt to ganger. Var suicidal og måtte gå på cipralex for å i det heletatt klare å ta imot behandling av psykiater.

Har gått på de i tilsammen over 5 år. Aldri opplevd bivirkninger, verken i oppstarten eller ved nedtrapping. Det tar ca. 2 uker før man merker noen bedring, og om man får noen bivirkninger så går de i de aller fleste tilfeller over i løpet av kort tid. Er man virkelig deprimert så gjør man ALT for å bli bedre, da godtar man også noen bivirkninger.

Anonymous poster hash: c2c0f...d2e
Skrevet

Går på Cipralex nå. Merker lite bivirkninger, sånn passe opp med humøret. Den største forskjellen er at jeg fortsatt fungerer på dårlige dager, i motsetning til tidligere

Anonymous poster hash: bbec0...811
Skrevet

Det er nok veldig forskjellig fra person til person. På noen virker de, på andre ikke. På meg hadde de ingen annen effekt enn at jeg ble dårlig. Var mye kvalm og urolig. Hendte jeg besvimte også. Brukte de i rundt to år.

Anonymous poster hash: 91e1c...88b

Skrevet

Hadde ingen effekt på meg - opplevde verken virkning eller bivirkninger.

Skrevet

Fungerte helt fantastisk på meg!! :-)

Anonymous poster hash: bc9dc...347
Skrevet

Gikk opp 15 kilo på cipralex. Merket ingenting annet enn det.

Anonymous poster hash: eb2d6...7e5

Skrevet

Jeg ble kvitt den verste angsten når jeg gikk på dem. Men jeg fikk mange bivirkninger, blant annet fatigue (trøtt døgnet rundt). Når jeg skulle trappe ned, reagerte kroppen med mye rart og det tok meg over 1 år å bli kvitt dritten. I samråd med lege (og sykmelding fra jobb) klarte jeg endelig å trappe ned på en forsvarlig måte.

Er nå pillefri, og har vært det i 2 år :) 

Tenk deg godt om før du starter på antidepressiva, det kan faktisk gjøre deg verre (sånn alt i alt). Og det kan ta lang tid trappe dem ned.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0ae85...16f
Skrevet

Går på Cipralex nå. Merker lite bivirkninger, sånn passe opp med humøret. Den største forskjellen er at jeg fortsatt fungerer på dårlige dager, i motsetning til tidligere

Forresten, begynte ganske nylig, så vi prøver fortsatt å finne riktig dose

Skrevet

Så godt å høre😊da er det håp. Tar dere tabletten på morgenen?noen som har blitt kvalm i starten?

Anonymous poster hash: 6feab...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...